Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Denner
Cool, har leget lidt med deres LCD 656 model i 52 tommer og den var godt nok en kælling at få korrekt, men det lykkedes i 5 forsøg :s

Du kender mig og kompromis, så jeg kommer nk til at rode en del med det...

Har ikke tænkt mig at rode i service menuen, med mindre der er en eller anden form for dynamisk kontrast slået permanent til, som skal fjernes ?

Min fremgangs måde har været udelukkende i normal bruger menu, først justere kontrast osv, så finde den gamma setting der er nærmest 2.2, så justere White Balance, så justere Color Space og så starte helt forfra ind til det er så tæt på optimalt som muligt 8)
Af Otto J
Denner skrev:
Du kender mig og kompromis, så jeg kommer nk til at rode en del med det...
Åh jo... :D
Denner skrev:Har ikke tænkt mig at rode i service menuen, med mindre der er en eller anden form for dynamisk kontrast slået permanent til, som skal fjernes ?
Ikke såvidt jeg spottede.
Denner skrev:Min fremgangs måde har været udelukkende i normal bruger menu, først justere kontrast osv, så finde den gamma setting der er nærmest 2.2, så justere White Balance, så justere Color Space og så starte helt forfra ind til det er så tæt på optimalt som muligt 8)
N

Noget i den stil, ja... Normalt er rækkefølgen: Primærfarver i CMS, white balance, sekundærfarver i CMS, repeat - fordi hvidbalancen er afhængig af primærfarverne, og sekundærfarverne er afhængige af hvidbalancen.
Af Denner
Ja det kan der være noget om, kiggede lige mine notater i forbindelse med at jeg legede med deres LCD model og der kan jeg se at jeg se at jeg ramte tættest på ved White Balance først, men prøver da lige CMS af de primære farver først :p

Grunden til at jeg spurgte til dine "final" målinger var sådan set ikke for at lure dem men for at se på dine read outs, hvor du har valgt at indgå ( fnyse, hvæse, ryste ) kompromis....

Snakkes
D
Af Ney
Super lækkert at se mkv og h264 understøttelse. Men kan den sende lyden videre via toslink? Kunne fanme være lækkert endelig at kunne encode alle dvd'erne i h264 i mkv med ac3 lyd uden at skulle investere i en popcornhour eller lign til afspilning.
Af peterthinggaard
Er der nogen som ved hvor skærmen kan ses henne i københavns området?
Af ducati
Henvend til f.eks. hifiklubben hvis du ønsker at se på skærmen.

Jeg har en 855 liggene og jeg syntes at lyden ikke er specialt dårligt af et 3 cm tykt plasma-tv.

Der sidder 2 smalle højttalere i bunden af tvét (Magen til 866´eren) + en flad "subwoofer" i ca. midten.

Desuden er dette TV monteret med en blæser. En ny type som er helt støjsvag.

Som de fleste andre plasma-tv kan denne model også genere en svag summen.

Jeg vil klart anbefale dette TV.
Af Leviathan
AV Precision skrev: Det kan jeg godt. Jeg har en fornemmelse af at gamma-forløbet er et spørgsmål om hvilket kompromis man vælger, så det er nok lidt farligt at dømme for meget på, men du kan da godt få dataene.
Kan du uddybe det lidt nærmere? Jeg er meget interesseret i om gamma kan blive indstillet korrekt, eftersom det lyder til at det er her problemet er størst på panelet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
AV Precision skrev:
Rasmus Larsen skrev:
Men når det er sagt, så er Samsung jo barnemad at kalibrere i forhold til f.eks. Philips. Jeg har jo Cinema 21:9 modellen stående lige i øjeblikket 8)
Medmindre der er noget nyt i 21:9'eren, så er jeg egentlig ikke som sådan enig i at Philips er svære at kalibrere - der er færre justeringer at lege med, i forhold til Samsung'en, problemet er at Philips'erne generelt ikke kan justeres til at være lige så korrekte. Så når man har affundet sig med at acceptere så godt det nu engang kan blive, og ikke forsøge at opnå et resultat der er fysisk umuligt med dén skærm man sidder med, så er det faktisk rimeligt hurtigt overstået efter min mening...

Iøvrigt en fin anmeldelse, som jeg i store træk er enig i. Jeg kunne dog også godt tænke mig at høre lidt om dine erfaringer med driftsstøj?
Det er den ikke, men der er ret store problemer med gamma, og når Philips konsekvent bytter om på lys og kontrast indstillingerne i deres skærme, så tror jeg det kan virke forvirrende for mange brugere.

Jeg oplevede ikke nogen udbredt driftstøj og de andre personer der benyttede skærmen i forbindelse med testen klagede heller ikke. Jeg kan høre lidt støj fra bagsiden, hvis jeg lægger øret tæt på denne (hvis man da kan, da skærmen bliver ret varm), men ellers var det ikke videre generende.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Kejserkamla skrev:Kanon test Rasmus som sædvanlig :)

Men jeg kan ikke finde ud af om 855 er bedre end V-10 til hvad jeg skal bruge en skærmen til.

Så hvad ville du vælge hvis du nu kun var til blue-ray og konsoler men helt klart mest blue-ray. Jeg er totalt ligeglad med alm TV (analog eller digital) men elsker tilgængælg en fed blue-ray film.

Desinget på skærmen har ikke nogen betydning for mig går 100 procent efter billedkvalitet.

Hader slør og uskarpe billeder ved hurtige bevægelser.

Shadow detail er også meget vigtigt for mig.

Skal lige sige jeg sidder 3.5 meter fra skærmen.

Så hvad ville du vælge hvis du var mig, 855 eller V-10 ?

Og nej jeg har ikke råd til KRP500 ;) er du solskin sådan en gad jeg godt at have (B
Mit svar er mere eller mindre identisk med det xcardman giver. Pioneer er vejen frem, hvis du går 100 % efter billedkvalitet, men prisen er lidt højere. Prøv at se om du ikke kan finde en LX5090H dog.
Som nævnt i et tidligere indlæg, så er V10 og B850 begge gode skærme, med hver deres forcer. Se lidt op, hvor jeg uddyber.

Når du sidder 3.5 meter fra, så snup da en 58 tommer B850 ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ney skrev:Super lækkert at se mkv og h264 understøttelse. Men kan den sende lyden videre via toslink? Kunne fanme være lækkert endelig at kunne encode alle dvd'erne i h264 i mkv med ac3 lyd uden at skulle investere i en popcornhour eller lign til afspilning.
Ja det kan den godt. Bare i med stikket og så ryger lyden videre.
Af peterthinggaard
Har simpelthen ringet til så mange butikker efterhånden, deriblandt et par af hifi klubberne i københavn, men ingen har dem i butikken.

Nogen som kender en forretning den findes i?

Enten i odense eller københavn
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Den er ret ny, men den burde være på vej ud i butikkerne meget snart. Jeg mener dog, at der var et par brugere der snakkede om en af Hifi-Klubberne herinde? Så er det selvfølgelig bare hvilken en af dem.
Af Kejserkamla
Tak for svaret xcardman og rasmus.

Det som jeg er mest bange for hos 855 er Shadow detail men tror lige jeg læser testen igen

Ja det kunne da godt være jeg skulle på fat i en LX5090H. Selv om designet ikke har noget at sige for mig så syntes jeg at LX5090H er en af de flotteste skærme jeg nogensinde har set :)

He he ja men en 58 tommer koster kassen.
Af Fredtoft
Rasmus Larsen skrev:Den er ret ny, men den burde være på vej ud i butikkerne meget snart. Jeg mener dog, at der var et par brugere der snakkede om en af Hifi-Klubberne herinde? Så er det selvfølgelig bare hvilken en af dem.
De har vist været fjernet fra display et par uger da det viste sig at adskillige af dem havde problemer med støj fra panelet (PSU). Samsung skulle have en procedure på plads til at fikse de rapporterede problemer, så de er nok på vej i display i løbet af denne eller næste uge.

Korrekt indstillet er det absolut blandt de (måske den) bedste skærme jeg har set, uden et Pioneer mærke på.
Senest rettet af Fredtoft 18 jun 2009, 21:56, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 28