Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kief
KuntaKinte skrev:Jeg køber den sgu'.

Jeg er overbevist om, at designet alene gør jeg ikke fortryder - det er jeg sikker på jeg gør hvis jeg vælger G10.
Jeg har i dag et 4 år gammelt 32" LCD tv. Jeg vil ikke komme til at opleve det andet end et kvantespring i kvalitet på alle områder.

Så gælder det bare om at slå til, når den rigtige pris byder sig - snap :)

Jeg investerer dog nok i en universal fjbt., da Panasonic - måske af velgørenhed - har ladet en japansk gademusikant designe deres.

Har I nogen erfaring med en IR extrender, så jeg slipper for at have lågen i mit AV skab åben når jeg skal betjene Blu-ray afspiller, HDD boks og surround receiver.
F.eks.:
http://www.avxperten.dk/parabol-tilbeho ... tender.asp
- Vælg den der hedder IR Extender/Transmitter (Med 3 LED probes) eller König IR Extender/Transmitter (IR over coax kabel)

RASMUS: I testen har du angivet der ikke er DVB-S tuner. Det er i modstrid med Panasonic's egne specifikationer
Desuden vil jeg høre om PIP/PAP funktionen. Er det muligt at bruge den funktion med HDMI porten? Dvs. om man kan bruge den funktion når man ser tv via sin YouSee HDD boks? (Det kan jeg nemlig ikke i dag med mit tv der også har PiP/PaP)
Logitech 895 klarer jobbet for dig. Den kører på radiofrekvens og der medfølger en omformer som kan lave det fra RF til IR. Så du kan styre dine apparater i skabet selv om lågen er lukket..
Af Rod1983
Hej og tak for en god test.

Jeg er lidt overrasket over sort niveauet ifht G10'en. Den havde jeg ikke set komme :o
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
JKay skrev:Tusind tak for den længe ventede test :)
Jeg må sige at jeg er en smule skuffet. Havde håbet på dybere sort og mere præcise farver. Ingen fosfor slør og intet støj i pixels.

Hvordan er den sammenlignet med PZ800 ? Der sker vel ikke så meget på et år..

Og hvordan er den mht lys reflektioner?

PS: Som altid :) Sidder der blæsere i TV'et?
Jep, der er blæsere. Jeg tilføjede en lille note omkring dette cirka 10 minutter efter jeg lagde testen op. Du må have været en af de hurtige til at loade testen med det samme 8)

"Skærmen har en let summen fra de indbyggede blæsere og også en anelse trafu-støj. Personligt bemærker jeg det dog kun, hvis jeg lægger øret om til toppen af bagsiden på Tv’et."

Bedre end PZ800 - men ingen kæmpe revolution.

Der er refleksioner. Der skulle være et andet filter i V10 i forhold til G10, men jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke rigtig kan se noget stor effekt. Refleksionerne kan fornemmes i billederne af VIERA CAST og DLNA.
Ellers er der også nogle billeder fra Canal Digital HDTV boks testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1243326471
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
KuntaKinte skrev:RASMUS: I testen har du angivet der ikke er DVB-S tuner. Det er i modstrid med Panasonic's egne specifikationer
Desuden vil jeg høre om PIP/PAP funktionen. Er det muligt at bruge den funktion med HDMI porten? Dvs. om man kan bruge den funktion når man ser tv via sin YouSee HDD boks? (Det kan jeg nemlig ikke i dag med mit tv der også har PiP/PaP)
Du har ret. Jeg retter fejlen med DVB-S.

Ja, det ene billede i PIP kan godt være en HDMI kilde. Det andet er så vidt jeg kan se altid DVB-T tuneren.
Af ckn
Jeg er ejer af 50"ern... Må sige at jeg også er overrasket over kontrastforholdet... Hvad er det der gør forskellen over G10? Er det frontglasset, eller andetsteds?
Kørte oprindeligt med indstillingerne fra G10, men har ændret det til THX nu... Synes den er mindre rødlig i billedet nu... (positivt) :)

Jeg har Stofa som signal. Analog er lidt fnidret, men har lige skiftet til digital (det digitale spejl) og det gør virkelig en forskel! Fjernsynet reagerer hurtigt på kanalskift. Ved opstart af fjernsyn er den lige et par sekunder om at finde CA-modul/dekoderkort, hvilket resulterer i at den skriver at kanalen er krypteret...

Men hensyn til Viera Cast, så er jeg vild med Youtube-delen. Synes den arbejder super hurtigt. De andre ting bruger jeg ikke så meget... Fx. kan man kun vælge mellem 8 byer i forbindelse med vejrudsigten. Når man som jeg bor i Sønderborg, så er Esbjerg og Odense de nærmeste byer... Håber det bliver udvidet.

DLNA virker fint med min NAS... Der var bare hul igennem med det samme! Synes den loader tumbnails hurtigt. Som Rasmus også skriver så kan jeg heller ikke få tv'et til at afspille mp3? Har prøvet i 128, 192 og 320 kbps, men nej...?!?

PIP/PAP har jeg ikke roddet så meget med, men synes det er bøvlet at bruge, da man skal ind i menuer og aktivere det... -og så forstår jeg ikke hvorfor man ikke kan splitte tv og tekst-tv på skærmen?
Af Marlowe
Tak for testen Rasmus :)

Du skriver dog følgende der undrer mig:
"IFC systemet har dog stadig skønhedsfejl ligesom jeg oplevede på G10. Der forekommer ind i mellem regnefejl, som er særligt tydelige på sportsudsendelser."

Både V10 og G10 har "24p playback", men kun V10 har "24p smooth film" - og jeg troede faktisk at "smooth film" betød IFC system, eller?

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/4271 ... =TX-P42G10
Af cableguy
Stor ros til dig Rasmus for en super grundig test :)
Du skriver i testen at "V10 klarer 1080p24 signaler fint. Der er ingen hak/judder på blu-ray-materiale". - Kan du huske om det også gælder for G10? Mit valg af tv står imellem G10 eller V10 men det skal kunne vise et blu-ray-materiale uden hak/judder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo allerede nævnt i G10 anmeldelsen. Der blev ikke observeret judder på G10 da den blev testet. Det er også kommenteret i debatten der hører til dén anmeldelse (se side 10).
Af RogueAgent
yakken skrev:Det er jo allerede nævnt i G10 anmeldelsen. Der blev ikke observeret judder på G10 da den blev testet.
Det er rigtigt, det står der - men på recorder.dk er der en efterhånden 27 sider lang tråd om dette spørgsmål - der er en del g10 ejere der HAR problemer med 3:2 pulldown judder ved 24p playback. Der var een der målte på skærmen, og den kører rent faktisk 60 hz, ikke 48, 72 eller 96...

Men der er lidt tvivl om hvorvidt der måske "kun" er tale om enkelte eksemplarer med fejlbehæftet software, da der er andre der ikke mener at opleve problemet.
Af tarok
Tak for en fin anmeldelser, hvor jeg synes anmelderen kommer godt omkring de områder, som interesser os alle.
Dog er jeg lidt skuffet over billedeksemplerne. De er mørke og under sædvanlig standard.
Jeg skal selvfølgelig ud og se dette tv selv og ikke lade mig influere af dårlige billedeksempler.

Men hidtil har billede-materialet af SD - HD mv. være meget flotte og informative, så forstår ikke dette fald i niveau denne gang.
Af Lorentzen
Mange tak for testen Rasmus!
Havde virkelig set frem til denne og trods jeg er lidt ærget over udfaldet af testen, på f.eks. sortniveau... Havde da regnet med den overgik lillebror på flere punkter en farvegengivelse og design! (Gør den så også på shadow detail som er ret vigtig)
Var ret sikker på at denne anmeldelse ville blive det endelige søm i kisten på min søgen efter fladskærme men ved sku snart ikke :/
G10 kan jeg ikke få mig selv til at købe pga. designet og V10 har jeg svært ved at få mig selv til at købe da forbedringerne er begrænsede trods en stigning i pris på 3-4000 danske kroner i 42" udgaven.
Det er for mig meget når der ikke er tale om en klar forbedring.
Men mon ikke den falder på V10 har bare forelsket mig i dens design, features og den bliver jo også nævnt som bedste panasonic skærm so far.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
ckn skrev: DLNA virker fint med min NAS... Der var bare hul igennem med det samme! Synes den loader tumbnails hurtigt. Som Rasmus også skriver så kan jeg heller ikke få tv'et til at afspille mp3? Har prøvet i 128, 192 og 320 kbps, men nej...?!?

PIP/PAP har jeg ikke roddet så meget med, men synes det er bøvlet at bruge, da man skal ind i menuer og aktivere det... -og så forstår jeg ikke hvorfor man ikke kan splitte tv og tekst-tv på skærmen?
Ja det er super underligt med mp3. Så kan man jo reelt set ikke bruge lyddelen i DLNA til særlig meget...

PIP skal aktiveres inde i menuen, ja. Det er lidt omstændeligt. Jeg fandt heller ikke nogen mulighed for at dele tekst-tv og Tv op.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Marlowe skrev:Du skriver dog følgende der undrer mig:
"IFC systemet har dog stadig skønhedsfejl ligesom jeg oplevede på G10. Der forekommer ind i mellem regnefejl, som er særligt tydelige på sportsudsendelser."

Både V10 og G10 har "24p playback", men kun V10 har "24p smooth film" - og jeg troede faktisk at "smooth film" betød IFC system, eller?

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/4271 ... =TX-P42G10
Så vidt jeg husker er Smooth Motion blot en betegnelse for, at Tvøet burde håndtere 1080p24 signaler korrekt ved en frekvens på 96 Hz. Altså bare 4-doblet.

IFC er det her system til at "beregne" nye billeder, der kan ligge imellem de andre. Det findes på både G10 og V10, men ligger ind i en helt anden menu. På THX-profilen forsvinder det dog i menuen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
cableguy skrev:Stor ros til dig Rasmus for en super grundig test :)
Du skriver i testen at "V10 klarer 1080p24 signaler fint. Der er ingen hak/judder på blu-ray-materiale". - Kan du huske om det også gælder for G10? Mit valg af tv står imellem G10 eller V10 men det skal kunne vise et blu-ray-materiale uden hak/judder.
Jeg ved godt, at der senere er kommet tilbagemeldinger fra personer, om at 24p ikke virker som tilsigtet. Det gjorde det dog på vores eksemplar af G10, så det virker som om det er lidt spredt. Det er ret uheldigt.
V10 burde dog fungere korrekt - jeg har ikke hørt om nogle tilfælde ligesom på G10.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8