Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogle der ved noget med sikkerhed om, om LED local dimming på f.eks. samsung le46a796 har negativ indflydelse på input lag?

Umiddelbart skulle man jo tro det. Men det undrer mig at hverken deres game mode eller PC mode deaktiverer den.

Er det fordi den ikke betyder noget for input lag?
Af xprezz
Jeg tror ikke det er local dimming der medfører lag, det er nok mere de andre billedprocesseringsmekanismer. Men oplever du da meget input lag? Jeg har spillet 3-4 timer dagligt COD 4 fra xbox de sidste par dage oeg jeg bruger ikke game mode. Jeg spiller online og ligger konsisten i topscorer kategorien, det kan man vel ikke hvis man er alt for påvirket af lag?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Stort set alle billedmekanismer, der analyser billedet og tilpasser herefter i real-tid - herunder 100 Hz, local dimming, billedkredsløb mm - bidrager til input lag. Den primære er dog 100 Hz systemerne.
Af Morientes
Ok, tak for svarene.

Jeg er bare i tvivl - jeg synes ikke jeg kan mærke lag, men jeg gider ikke have en ulempe når jeg spiller fifa09 online!
Jeg kører dog nu på PC mode + Smart LED...og der bliver jeg tror jeg. Det er svært at undvære det når man har vænnet sig til det. Det gør KÆMPE forskel på billedkvaliteten synes jeg.
Af xprezz
Helt enig.. Men hvis du ikke kan mærke lag, hvilket jeg heller ikke kan, hvorfor så lave kromspring?

Er det live du spiller over, så kan vi jo evt spille 796'er mod 796'er :)