Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wickvaz
Jeg vil først og fremmest gerne rette en tak til alle bruger på dette forum samt de ansvarshavende for denne side. Jeg har fulgt denne hjemmeside på sidelinjen gennem længere tid, og alt viden jeg har omkring fladskærme mm. stammer herfra.

Nu er tiden endelig inde til at jeg skal investere in en fladskærm selv.

Har kigget på følgende modeller

5o tommer panasonic x10
pris omkring 8500,-
Gode anmeldelser dog manglende full hd.
Måske dette har en betydning når vi snakker 50 tommer.

50 tommer lg ps 8000
pris omkring 10.000,-
Full hd skærm

Mit primære brug:
Analogt tv, ikke udsigter til digitalt tv foreløbigt. PS2 måske ps3 i fremtiden.
DVD primært. Har blueray afspiller men ikke mere en et par blueray film foreløbigt.

PS: Har ikke brug for at høre om pio, pana g10, pana v10. Hat søgt langt og længe på alle muligheder, og med min økonomi og det jeg har læst, er det kun de to modeller jeg meget gerne vil høre jeres meninger om.

På forhånd tak
Af Mons
Hvor langt skal du sidde fra skærmen? Det har jo lidt betydning for om det skal være HD-ready eller FULL HD!

Har selv X10Y i 42" - og er meget glad for den, men den vinder ingen skønhedskonkurrence, selvom jeg da nu har vænnet mig til dens design..

LG'en er RIGTIG flot - faktisk noget af det flotteste design jeg har set.. og jeg tror (ved det ikke) det er en rigtig god skærm - som måske hellere skule sammenlignes med G10 end X10 - eller måske den ligger lige imellem mht. billedkvalitet - sikkert nogle andre der ved det..
Vær obs på at LG'en dog ikke ser ud til at ha' en DVB-C tuner.. som jo ellers let kunne gi' dig adgang til digitale signaler, hvis du har kabeltv...

God jagt!
Af Wickvaz
Sidder 2,5 m - 3 m fra skærmen.

Jeg sammeligner de to da jeg har råd til at betale de 1500 extra for lg'en.
Til sammenligning koster panasonic 50g10 omkring 12.500, hvilket bliver for dyrt for mig.

Hvilke tunere der sidder i er underordnet for mig. Hvis jeg får digital tv via kabel i fremtiden regner jeg med at købe/leje en ekstern box.

Design er også underordnet, skal kigge på billedet ikke på det udenom.

Jeg har læst anmeldelser af begge skærme men er i tvivl om hvilke af de to der giver det bedste all around billede.
Af TYBO
LGen er mega nice....jeg stod selv med valget men LGen er totalt overlegen i features og design.
Billedet er også kanon flot.
Af Wickvaz
Er det den generelle opfattelse at 50"lgps8000 er et bedre køb end pana50"x10?

Har bare hørt så meget godt om pana!

De 1500 kr. forskel der er på de to skærme er ikke nok til at jeg udelukker lgen pga. mere pris.
Af Kief
Wickvaz skrev:Er det den generelle opfattelse at 50"lgps8000 er et bedre køb end pana50"x10?

Har bare hørt så meget godt om pana!

De 1500 kr. forskel der er på de to skærme er ikke nok til at jeg udelukker lgen pga. mere pris.
Den er svær. Først kommer det jo an på det signal du får. Billedkvaliteten kan synes en smule ringere hvis et low-def signal kommer ind, omvendt bør du få flere detaljer ved fuld HD (hvis altså du kan se det, kommer an på sideafstand)

I min verden er X10 et dejligt men utroligt kedeligt designet og minder mest om noget der kom frem fra Sharp da jeg arbejde i Hifiklubben i 2006-2007.

Personligt ville jeg alene af den grund vælge LG'en da de har et rigtig flot design. Billedet er uden tvivl ganske fint som mange andre brugere også har fortalt..
Brugeravatar
Af truehorses
Hej

Du skal op i G10E fra pana for at få en marginal bedre skærm end
LGèn Lækkert design...Super indstillingsmuligheder...Flot billede
Af hoej
LG'en er mega nice ja, og det jeg har set til den, så har den også et flot billede. Men grunden til at jeg ikke selv har købt en/ vil købe en er at jeg er bange for retention, der har været mange diskutioner herinde om dette vedr. LG, nogle ejere påstår hårdnakket at der ikke er, mens nogen siger at der er. Hvorvidt det er et problem ved jeg ikke, men jeg tør ikke selv løbe an på det efter jeg læste nedenstående test.
Når det er sagt er det jo ikke sikkert at du nogensinde kommer til at opleve det med dit brug.

http://www.avforums.com/reviews/LG-50PS ... eview.html
Brugeravatar
Af truehorses
Der er ikke mere retention en på Pana`s de bedste...

I dagligdagen er det slet ikke et problem ligesom den gamle PG3000 og PG6900 som var storslemme.....

Kan trygt anbefale LG50PS7000/8000
Af TYBO
Angående retention så testede jeg det lige på min nye PS8000.
Jeg så Canal+ i 2 timer hvor samme logo stod hvidt på sort i 2 timer.
Jeg kunne så se retention når jeg så skiftede kanal men det var kun når der var ren sort baggrund at jeg kunne se det. Når kanalen var skiftet kunne man ikke se det.
Efter 20 sek var det helt væk.
Det skal lige siges at jeg kun kunne se det meget svagt og kun hvis jeg gik helt hen til skærmen.

Men hver gang jeg går forbi den så er den bare så lækker at se på med det design.

Synes endda at den er pænere end panasonic V10.

Jeg tænkte på...mon ikke at LG og Panasonic bruger samme panaler.
Det er da lidt sjovt at de på samme tid kommer ud med nye panaler som er strømbesparende...er lige tynde og stort set samme spec....LG kunne så finde ud af at designe TVet mens panasonic smed noget default plastik sammen om TVet :)

Skulle ikke undre mig at det var samme panal som sad inde bagved.

Der er forresten også blevet plads til et par ordentlig højttallere i PS8000 med en meget ren og klar lyd.
Af Illgor
Nu er der jo mange producenter som bruger samme panaler - det er jo bare måden som de får dem til at virke i tv'et der gør den store forskel.
Brugeravatar
Af truehorses
Pana og LG bruger ikke samme paneler....
Af Wickvaz
Tror valget falder på lg ps8000. Håbede dog på lidt mere input fra henholdsvis 50"x10 ejere og 50"ps8000 ejere. Min største bekymring ved x10éren er at det er en stor skærm uden full HD.

Angående retention bekymringer dette mig ikke. Der er masser af rygter på nettet om det ene og det andet. Lidt ligesom folk der mener der hersker problemer med g10'eren.
Af TYBO
Du skal ikke bekymre dig over at den ikke er full HD.
HD opløsning ser pisse godt ud når det er en mindre skærm (50").

Det der skal få dig til at købe LGen er at den ser pisse godt ud mens panasonicen ligner noget design lavet af en som har drukket i arbejdstiden... LGen har generelt en bedre finish og langt flere features.

Hvis du er ligeglad med dette kan du lige så godt spare pengene og købe panasonicen.