Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle herinde.

Har modtaget sådan et nyt X10y fjernsyn her.

Altså ser egentlig fint ud osv. men har et problem; billedet ser ud som om det er skubbet lidt og lidt sløret..

Kan det have noget at gøre med jeg kun køre analog signal?.

Altså har lige investeret i de bedste af de bedste antenne kabler i dag, inkl. rigtig god TV splitter. (kører med to TV).

Håber i kan hjælpe mig til at få rettet fejlen hvis man kan det, eller sige mig hvad det skyldes.

Billede :

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... e39796.jpg

Sorry for dårlige billed kvalitet (taget med mobil).

Mvh,
Thomas Richard
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Prøv at afspille en dvd og se om det er det samme. Hvis det ikke er det samme, er det nok fordi du kun modtager et analogt signal.
Af Hjarsen
Det er meget bedre når jeg afspiller normal DVD på min DVD optager.. :D Men tjaa det er sq irreterende alligevel. (:
Af Hjarsen
Nogen må lige kunne vide lidt, hvordan man retter op på dette problem.. :D

Vil det hjælpe med sådan en kalibrerings dvd?, oder was?.
Af Fing
Jamen når du skriver meget bedre med DVD, vil det så sige at problemet forsvinder? Der bør ikke være "skygger" ved DVD, da det er et rent signal.
Hvis du kun har problemet ved dit analoge signal, er det jo dit signal der er noget galt med og det kan en kalibrering af TV ikke ændre på. Har du prøvet at fjerne din signal-splitter? Det kunne hjælpe.
Ellers nogle ordentlige signalkabler og stik - dobbeltskærmede kabler og ikke de stik med med aftagelige plastic-hætter. En anden mulighed er en antenneforstærker, men det er alt sammen lappeløsninger. Digitale kanaler er løsningen.

Men vi har ikke slået fast om det faktisk er signalet. Hvis du også har problemet ved DVD-afspilning er det ikke dit analoge signal der skal have skylden.
Af Hjarsen
Jeg har ikke samme problem ved DVD afsplilning. Der kører den sq godt. :)

Har købt sådan nogle specielt lavet super kabler og antenne splitter til HD TV. Man kan ikke rigtig prøve uden antenne splitteren fordi det er sådan nogle specielle ender hvor man skruer dem fast i den ene ende..
Af Hjarsen
Det er sq mit signal, har vi vundet ud af. Men syntes faktisk det er blevet meget bedre med tiden..

Mest TV2 den lige fucker lidt på. Hehe prøver at skifte lidt rundt i indstillingerne for at finde ud af hvad jeg bedst syntes om. :)