Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Altså jeg så lige ved et tilfælde jeres gode tilbud på dellskærme! og jeg kunne rigtig godt tænke mig en 24" MEN min bror mener at det vil være meget dumt at købe skærm pga. 2 ting

Først og fremmest skulle der kommme en laser teknologi som skulle være rimlig overlegen, men er denne teknologi tæt på at komme overhovdet (indenfor 8-12 mån)

Næste grund er at jeg tager til canada fra okt. og 7mån frem hvor min skærm så bare vil stå og glo!

Skal man vente på laser eller er dette her så godt kram at man ligeså godt kan købe det?

Link til laser tek info
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Laser teknologi? Jeg tror din bror er gal på den - der kommer en LED teknologi men det har absolut intet med laser at gøre! LED er blot en ny form for baggrundsbelysning og du skal ikke regne med at prisen bliver specielt forbrugervenlig. I første omgang vil det kun være high-end grafikerskærme samt LCD-TVs der har denne belysning. Man kan allerede få enkelte skærme med LED men prisen er mere end dobbelt så høj som omtalte Dell skærm - UDEN rabatten!

Prisen på Dell skærmen falder ikke 35% imens du er udenlands, så du vil stadig have gjort en billig handel.
Af Mech0z
Så du tror ikke det vil kunne betales til normale penge det næste års tid? Plus er de egentlig egnet til computerbrug? Jeg skal jo brgue min til computerbrug kun!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, jeg tror der kommer til at gå længere tid end blot 1 år før du vil få en skærm med LED til samme pris som CCFL baserede skærme. Selvfølgelig er de gode til "computerbrug" - det er jo bare baggrundsbelysningen der er blevet forbedret ved at benytte LED's (Light Emitting Diodes) i stedet for CCFL (Cold Catode Flourescent Light).

Du kan læse mere om disse ting her: http://www.flatpanels.dk/monitorteknologi.php#6