Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klaus-
Hej folkens,

kan nogen bekræfte at DVB-C signalet kører perfekt med Sony W5500. Dvs. ingen tabte kanaler, man selv kan vælge kanal plads, ingen lange opstartstider for at vise næste kanal, velfungerende programguide etc. etc. etc..

Ydermere om nogen kan give et personligt indtryk af forskellen fra Yousee analog til Yousee digital signal på tv'et..

Al input fra folk med erfaring er meget kærkommen :)
Af Zubuu
Føler lige med her
Af Klaus-
Ikke én eneste der kan give sit besyv?

Andre svar vedr. folks personlige mening af kvalitet mellem analog og digital signal til sin fladskærm er også velkommen. Lige gyldigt hvilket mærke.. :)
Af make
Jeg har ikke haft nogen problemer med min DVB-C tuner og Yousee's digitale TV på mit 46W5500. Dog skulle jeg lige prøve mig frem med hvordan kortlæseren og kortet fra Yousee skulle vende, det kan faktisk godt sættes forkert i TV'et/kortlæser.

Den eneste kanal jeg ikke har fundet digitalt er kanal københavn, nogen der ved hvorfor den ikke kan modtages digitalt?

Man kan selv vælge kanalplads.

Jeg er utrolig glad for programguiden. Det eneste jeg syntes er dårligt er at når man trykker på infoknappen for at se hvad programmet handler om så kan man ikke se alt teksten hvis der er meget tekst...underligt, det er som om der kun kan vises et begrænset antal tegn...nogen der har fundet en løsning på det?

Jeg syntes godt jeg kan se forskel på Yousee's analoge og digitale TV. Syntes digitalt ser mindre sløret ud.

Jeg ved ikke om det er DVB-C tuneren / Kortlæserens skyld, men
når jeg tænder TV'et går der ca 10 sek. inden der kommer billede frem og det tager også ca. 1-2 sek. når man skifter kanal.

Alt i alt er jeg ihvertfalt meget glad for mit W5500 og DVB-C signalet.
Af Steemann
når jeg tænder TV'et går der ca 10 sek. inden der kommer billede frem og det tager også ca. 1-2 sek. når man skifter kanal.
Det er simpelthen fordi signalet lige skal afkodes, så opstår der lige en lille pause...
Af sorenrv
Hej
make skrev:Jeg har ikke haft nogen problemer med min DVB-C tuner og Yousee's digitale TV på mit 46W5500. r jeg ihvertfalt meget glad for mit W5500 og DVB-C signalet.
Jeg har købt et Sony 26V4500, og jeg er meget tilfreds med kvaliteten af de få digitale kanaler, jeg umiddelbart kan se fra min YouSee programpakke. Jeg er desværre langt fra tilfreds med billedkvaliteten af de analoge kanaler, og jeg har hele tiden været forberedt på at skulle købe noget ekstra fra YouSee for at få programpakkens kanaler i digital kvalitet.

Nu er jeg så blevet i tvivl om, hvad det, jeg skal købe. Da tv-et jo har DVB-C tuner, tænker jeg, at det må være YouSee's "Digital kortlæser uden abon. på tv-pakke", da jeg jo allerede har abonnement på tv-pakken. Er det det, jeg skal købe, og hvis ikke, hvad så, please?

Søren
Af Fing
Jeg synes du skulle ringe til Yousee og høre hvad du skal købe. Men du skal vel stadigt have en digital TV-pakke. Det eneste du ikke skal have er en boks, da du har DVB-C-tuner i fjernsynet.
Af Exact
:) Man behøver ikke at abonnere på digitale pakker hos Yousee.
Alt i grund- mellem- og fuldpakken sendes digitalt, bortset fra lokalt TV, som f.eks. kanal København, så det er tilstrækkeligt med et CA-modul og et programkort, hvis TV-et har DVB-C modtager.

Jeg har dog valgt at abonnere på HD-pakken, som pt leverer 4 ekstra kanaler i HD udover de 2 som følger med i mellem- og fuldpakken.
(Kanal 5 og TV2 sport)

De 4 ekstra kanaler i HD er Eurosport, Discovery, National Geographic og BBC. Det er en fornøjelse, at se disse kanaler. Der kommer forhåbentlig snart flere.

Hvis man investerer i et HD/Full-HD-TV er det vel for at få det fulde udbytte af udsendelserne. Er man til sport og naturudsendelser vil jeg klart anbefale HD-pakken, som pt koster 79 kr./mnd.
Af dieseldk
Du kan med fordel vælge en programpakke da du ved at binde dig et halvt år spare 500,- på CA-modulet.
HD-pakken til 79,- er en mulighed (6 kanaler, de fire som nævnt før og TV 2 FILM HD, MTV HD)
Ellers Favorit-pakken til 48,- her kan du vælge TV 2 FILM HD, National Geographic Channel HD og MTV HD hvis det er HD kanaler man går efter.
Af sorenrv
Tusind tak for informationen, som er en stor hjælp.

Jeg vakler lige nu, idet jeg overvejer at leje YouSees boks, så jeg kan optage i digital kvalitet. Jeg har i dag en Samsung HD-recorder, men den eneste optagemulighed, jeg kan gennemskue er til rådighed på denn, er at indspille det analoge YouSee signal, hvilket giver en utilfredsstillende billedkvalitet. Når nu jeg får mulighed for adgang til at se det digitale signal fra YouSee, vil jeg gerne kunne indspille i den kvalitet.

Hvad HD-pakke angår, er det meget fristende at binde mig, så jeg får de for mig vigtigste udsendelser i HD.

Tak igen.

Søren
Af Klaus-
Mange tak for svaret Make! :)

Steemann skrev:
Det er simpelthen fordi signalet lige skal afkodes, så opstår der lige en lille pause...
Det burde vel ikke tage 10 sek at gre det? Såvidt jeg forstår så er de indbyggede tunere jo lavet til at sluge digitalt signal, fremfor analog signal! Hvorfor så den længere tid? Et alm. CRT tv med tilhørende analog signal, tager da kun et split sekund?

Det undrer mig..
Af make
Det med de 10 sekunder har så vidt jeg kan konkludere ikke noget med tuneren at gøre. Det er hvis TV'et har været slukket længe, så tager det et lille stykke tid før at der kommer billede frem når man tænder. Jeg har ikke taget tid på det med de 10 sek. der er bare mit gæt. Hvis TV'et har været tændt længe og jeg så slukker for det og kort tid efter tænder igen så er billedet der med det samme. Det tyder på at TV'et lige skal varme op hvis det er længe siden det har været tændt.