Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bjarkekr
Jeg har lige fået mig en fin ny BENQ skærm og er ellers fint tilfreds med den... Lige bortset fra EN ting.. Når jeg spiller civilization, som jo ellers er et ret stillestående sted bliver skærmen MEGET blurry når man scroller rundt på kortet.. Ved ikke om nogen her spiller civ, men vil da gerne vide om det er normalt med fladskærme??? Jeg har ikke oplevet det i andre spil.

Har testet den med:
civ, guildwars, counterstrike og empire total war

Skal lige siges at jeg ikke har haft fladskærm før..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder jo umiddelbart blot som trailing, dvs. en effekt af responstiden i skærmen. Det skulle du dog også kunne se i andre sammenhænge. Prøv at benytte vores monitortest, som du finder her: http://tft.vanity.dk
Af bjarkekr
Ja, det kunne det godt se ud somom.. Det viser sig som blur på bagsiden af den firkant i testen.. Det går ca 4mm bagud i forhold til firkanten..

Er det meget?? Og kan man gøre noget ved det?

Tror det ses nemt i civ, da det er stillestående objekter der scroller ensartet, præcis som testen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
der er desværre ikke så meget at gøre ved det. Du kan måske vinde lidt ved at justere skærmens farver rigtigt, men det er jo heller noget man bare lige gør. Uanset hvad så vil det ikke fjerne problemet.
Af bjarkekr
Men synes du det virker som meget?? Kan man få andre skærme i samme prisklasse (1750) der gør det bedre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Umiddelbart lyder det ikke voldsomt med 4 mm slør, men det er ret svært at sige noget om uden at se det selv.
Af bjarkekr
Kan man evt. optage en video med det tror du??
Af cyberlync
Det kunne være at AMA er slået fra/til på skærmen, prøv at rode rundt inde i skærmens menu og led efter noget der hedder overdrive eller AMA.
Af bjarkekr
Fandt noget ama, som var slået fra.. Har ikke tid til at teste nu, men prøver når jeg kommer fra arbejde..

Hvad betyder ama?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er en algoritme der booster responstiden. Populært hedder det "overdrive", men producenterne kalder det noget forskelligt hver især. Det bør slås til.
Af bjarkekr
Det hjalp.. Jeg takker :)