Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rwiborg
Kære alle

Håber på I vil hjælpe mig. Har gennem den seneste tid læst en del herinde på siden, men føler stadig ikke jeg har viden nok til at skulle vælge hvilken fladskærm jeg skal købe.

Skal jeg vælge plasma eller LCD/LED?

Har set på de nye LED fra Samsung og syntes de er rigtig flotte - men er som sagt i tvivl om jeg hellere skulle vælge plasma - og i så fald hvilken?

Jeg skal 'kun' bruge tv'et til fjernsyn - dog både kabeltv og digital tv. Ser sjældent DVD og spiller ingen former for konsolspil. Ser meget fodbold og en enkelt film ind i mellem, ellers bare hvad der bliver vist i tv.

Tv'et skal være mindst 40" og højest 46".

Håber på en venlig sjæl der vil komme med med gode råd.

Ps. jeg har læst listen med tv, men syntes ikke den gør mig meget klogere.

Venligst,

Rune
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du også et budget eller kan vi bare byde ind? Under 9K: Pana x10. Under 15K: Pana G10 eller V10. Over 15K: Pioneer.
Af rwiborg
Hej Yakken, tak for svar.

Prisen skal helst ikke overstige 20K, men ligger der et tv der overtrumfer alle vil jeg gerne have dette med i overvejelserne.
Af Ponduus
Det gør der. Pioneer KRP-500 eller KRP-600. Det er konge tv'et over dem alle.

Om det stadig er muligt at finde nogle rundt omkring skal jeg ikke kunne sige. Men Pioneer har lukket deres produktion af tv, så du skal nok ud og lede lidt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til de penge skal du nappe Pioneer LX5090 eller KRP500A. Det er toppen af poppen og så behøver du ikke spekulere på om der er noget bedre du er gået glip af - for det er der ikke ;)
Af rwiborg
Ok, det er jo til at forstå :)

Men fås disse modeller mindre end 50"?
Af rwiborg
- og er der ikke noget med, at der ikke er højtalere med til disse tv?
Af Ponduus
De fås ikke mindre, nej. Og ja, det er uden fod og højtalere.
Af rwiborg
Ok, det bliver desværre nok for stort.

Nogen der har forslag til et mindre tv?
Af Ponduus
Så skal du nok kigge på Panasonics G10 eller V10.
Af pacman1859
Så er dagen kommet hvor jeg skal til at bestille et Pioneer fjernsyn. Jeg har dog en sidste lille tvivl,... skal jeg vælge KRP-500A eller KRP-500M. Jeg ved godt hvad forskellen er på dem. Primært det at den ene kommer med en medie reciever med indbygget dvb-t og dvb-s tunere. Jeg kan dog ikke benytte nogen af de digitale tunerne da jeg har kabel tv, så jeg skal anskaffe mig en yousee hd boks, uanset hvad.

Jeg hælder til A modellen pga. den seperate medieboks, især fordi jeg ikke gidder lege med et hav af ledninger fra tv til diverse enheder, da tv'et skal hænge på væggen.

Men er jeg ikke bedre tjent ved at vælge M modellen og så bruge lidt penge på en god hdmi receiver? På den måde kan jeg vel stadigvæk nøjes med en ledning fra tv til receiver, og så tilslutte de andre enheder til den. Er det rigtigt forstået? Kan en YouSee HD boks tilsluttes sådan en medie receiver eller skal den stadigvæk tilsluttes direkte til tv'et når vi snakker M modellen?

Beklager hvis det er dumme spørgsmål, jeg er bare ny inde for det område så har ikke den helt store forstand på det. Jeg håber at der nogen der kan hjælpe mig med at ta' min beslutning.

Medie receiveren giver vel også den fordel at jeg stille og roligt kan bygge på lyd delen efterhånden som jeg får råd til det.

P.S: Mit budget ligger på omkring 30.000 (tv, lyd, ledninger mv.)
Af rwiborg
Nogen der kan fortælle hvor de sælger Pioneer i København?

Venligst,

Rune
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du benytter en hifi-receiver med HDMI udgang og HDMI indgange, så kan du jo sende alle dine kilder herind i, og så blot føre ét kabel videre til dit TV. Mange receivere i 5.000 kr. klassen tilbyder denne funktionalitet, men hvis du vil være sikker på at du får ført signalerne tabsfrit videre, så taler Pioneers egne ting sammen via "direct source", så du ikke får konverteringer hen ad vejen.
Af rwiborg
Yakken - du kender vel ikke nogen forhandlere i Kbh der sælger Pioneer?