Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
Rasmus Larsen skrev:xcardman: Så du Samsung B850 før du bestilte den? Hvordan er dine oplevelser i så fald? Jeg skulle gerne modtage den her i starten af ugen. Jeg har endnu ikke selv set den endnu.

I øvrigt, tak for dine gode indlæg og betragtninger her på forummet. :)
Nej jeg har desværre ikke set den, men har set en g10 og efter en test af chad på avforum. Så tog jeg et sikker valg og købte nok den sidste nye 500M i danmark.

test http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 782&page=4

Men tror det bliver en super skærm som nok skal give kamp til en v10.
Af BrianH
Rasmus Larsen skrev:
Rasmus Larsen skrev: Den anden side af sagen er naturligvis, at opløsningen i sig selv er lidt lav. Det er rigtigt, at man skal op i en ret stor skærm for fuldt at udnytte Full HD, men jeg synes alligevel, at G10 klarer opgaven bedre med HD gengivelsen. Nok også fordi den har en kraftigere billedprocessor.

Endeligt kan det nok også få endnu større betydning, hvis man vælger at satse på 50 tommer, som X10 jo også findes i.
Hvis man køber 50 tommer versionen, får man 1366x768 opløsning, hvilket trods større skærm giver lidt større pixeltæthed end 42" versionen med 1024x768. Er det mon noget man vil bemærke ved HD gengivelse?
Af Leviathan
Rasmus Larsen skrev: Jeg skulle gerne modtage den her i starten af ugen. Jeg har endnu ikke selv set den endnu.
Får du en Samsung 855 til test i denne uge? Det vil jeg glæde mig til at læse! Jeg synes personlig sidste års topmodel fra Samsung plasma blev glemt herhjemme! Udenlandske anmeldere var ligeså glad for Samsungs plasma som Panasonics, og så havde de MPEG 4 tuner modsat Pana.
Senest rettet af Leviathan 25. maj 2009, 13:44, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
xcardman skrev:
Rasmus Larsen skrev:xcardman: Så du Samsung B850 før du bestilte den? Hvordan er dine oplevelser i så fald? Jeg skulle gerne modtage den her i starten af ugen. Jeg har endnu ikke selv set den endnu.

I øvrigt, tak for dine gode indlæg og betragtninger her på forummet. :)
Nej jeg har desværre ikke set den, men har set en g10 og efter en test af chad på avforum. Så tog jeg et sikker valg og købte nok den sidste nye 500M i danmark.

test http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 782&page=4

Men tror det bliver en super skærm som nok skal give kamp til en v10.
Ja det tror jeg bestemt. Der snakkes hvert fald en del om den på avsforum.
Af xcardman
Leviathan skrev:
Rasmus Larsen skrev: Jeg skulle gerne modtage den her i starten af ugen. Jeg har endnu ikke selv set den endnu.
Får du en Samsung 855 til test i denne uge? Det vil jeg glæde mig til at læse! Jeg synes personlig sidste års topmodel fra Samsung plasma blev glemt herhjemme! Udenlandske anmeldere var ligeså glad for Samsungs plasma som Panasonics, og så havde de MPEG 4 tuner modsat Pana.
desværre havde samsung ikke ordentlig 1080p/24 sidste år.
deres topmodel kunne modtag, men arbejdede internt 60HZ.

det er kommet helt på plads men i år med 855
Senest rettet af xcardman 25. maj 2009, 13:46, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Leviathan skrev:
Ja forhåbentlig. Den skulle hvert fald være på vej fra Sverige lige nu. Jeg er dog ikke selv hjemme fra tirsdag til fredag, så hvis den kommer i mellemtiden, får jeg ikke kigget så meget på den.

Samsung plasma-Tv er også interessante i min mening. Min bror har blandt andet deres Q96 og selvom den har en del mangler, leverer den fin ydelse.
Af udgang99
Jeg har lige oprettet et spørgsmål i "Andet"-kategorien, hvor jeg spørger til eksterne højtalere til denne skærm.

Jeg må bare lige spørge, ér det nødvendigt at købe højtalere? Er lyden SÅ dårlig? Jeg er bestemt ikke lyd-nørd, men det skal da lyde "ordentligt"!
Af Lars K
Tak for testen :)

Dvs. det som folk "over there" oplevede som gråt eller grumset på deres X1 model, er ikke noget du har observeret? Tværtimod?

Mht. indstillingerne betyder et 0 så at der ikke er lavet en ændring, at det er udgangs positionen eller at indstillinger er helt i bund? (virker måske lidt usandsynligt) Er der endelig kommet tal i Panasonic menuen?

Lagde du mærke til noget summen ud over det sædvanlige og var der nogle pixelfejl? Har du egentlig lagt mærke til i dine tests om pixelfejl forekommer oftere på LCD eller plasma generelt?

Men alt i alt hvis man kommer fra et PV70, så burde man nok kunne mærke nogle forbedringer? :)
Af Lars K
udgang99 skrev:Jeg har lige oprettet et spørgsmål i "Andet"-kategorien, hvor jeg spørger til eksterne højtalere til denne skærm.

Jeg må bare lige spørge, ér det nødvendigt at købe højtalere? Er lyden SÅ dårlig? Jeg er bestemt ikke lyd-nørd, men det skal da lyde "ordentligt"!
Jeg vil gætte på at lyden er fornuftig til nyheder og lignende, men at man nok ikke skal forvente det vilde til film osv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
udgang99 skrev:Jeg har lige oprettet et spørgsmål i "Andet"-kategorien, hvor jeg spørger til eksterne højtalere til denne skærm.

Jeg synes den er ret dårlig, ja. Når man skruer op, så dirrer/ryster kabinettet/højttalerne. Det er ikke så rart at høre på. Stemmer er som sådan klare nok, det er ikke det der er problemet.
Af xcardman
Rasmus Larsen skrev:

Jeg synes den er ret dårlig, ja. Når man skruer op, så dirrer/ryster kabinettet/højttalerne. Det er ikke så rart at høre på. Stemmer er som sådan klare nok, det er ikke det der er problemet.
så må højtalerne godt nok være dårlige end g10.
for den g10 jeg har rodet med et par dage var lyden fin. lyden var også fin på min tidligere px80.
lyden var til husmandsbehov, det er jo ikke high end men en rimelig klar tale og uden rysten fra højtaler
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nexus skrev:Mht. indstillingerne betyder et 0 så at der ikke er lavet en ændring, at det er udgangs positionen eller at indstillinger er helt i bund? (virker måske lidt usandsynligt) Er der endelig kommet tal i Panasonic menuen?
0 betyder helt i bund. Tallene angiver hvad du vil se i menuen. Der vil stå eks. +2 eller -4 hvis det er relativt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nexus skrev:Dvs. det som folk "over there" oplevede som gråt eller grumset på deres X1 model, er ikke noget du har observeret? Tværtimod?

Mht. indstillingerne betyder et 0 så at der ikke er lavet en ændring, at det er udgangs positionen eller at indstillinger er helt i bund? (virker måske lidt usandsynligt) Er der endelig kommet tal i Panasonic menuen?

Lagde du mærke til noget summen ud over det sædvanlige og var der nogle pixelfejl? Har du egentlig lagt mærke til i dine tests om pixelfejl forekommer oftere på LCD eller plasma generelt?

Men alt i alt hvis man kommer fra et PV70, så burde man nok kunne mærke nogle forbedringer? :)
Den kan synes en smule grå, hvis der er meget kraftigt lys fordi skærmen ikke har så høj lysstyrke. Hvordan øjet opfatter det kommer dog meget an på omgivelsernes lys og om man har en reference-skærm med meget høj lysstyrke stående ved siden ad X10. Derudover så tror jeg dog, at der er forskel på X10 og X1.

Jeg lagde ikke mærke til noget summen og heller ikke nogen pixelfejl. Sidstnævnte har jeg ikke undersøgt intenst for, men der var hvert fald intet der sprang i øjet under de forskellige testbilleder og den generelle anvendelse af Tv'et.

Fra PV70 er der sket noget, ja. Primært på sortniveau. Forskellen mellem PV70 og PX80 var dog ikke enorm, ligesom den heller ikke er enorm fra PX80 til X10.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11