Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Slojder
Jeg vil også meget gerne have svar på dette spørgsmål. Hvad jeg dog har fundet i diverse tests virker det til at være to rigtig gode skærme til prisen - og med de mangler et TN panel nu indebærer.

Jeg har læst mig til at Dell skærmen skulle være med blank skærm og derfor skulle genskind være et problem hvis man sidder i et lyst lokale. Desuden har der været meldinger om at Dell'en brummer og at syns vinklen er dårlig. Jeg ville dog personligt rigtig gerne se en skærm fordi mange af problemerne jo i høj grad er individuelt!

Samsungen har jeg ikke læst så meget om. Selvom den får gode anmeldelser inde på CNET (sammen med dell'en). Personligt tror jeg at jeg ender med Samsung, selvom jeg helst vil have en Dell. Der er dog bare rigtig langt prismæssigt op til 2408wfp - som i mange henseender er den ideele skærm. Jeg savner lidt et alternativ til T240 hos Dell. Dvs. en skærm med HDMI indgang, Full HD opløsning samt mat overflade!!, med ok synsvinkler når man skal spille guitarhero mod vennen. Nogen der har et alternativt bud i dette prisleje?
Af Nicolas160189
Blank Panel? Er det ligesom ved bærbar ?? Glossy eller Crystal Clear display ?? Det elsker jeg at se på !

Mht Dell'en, så har den da også HDMI ?.

Mvh Nicolas og tak for svaret ! :)
Af Slojder
SP2309w har skam HDMI - jeg ønkser bare ikke at skærmen max kan bruges af en person af gangen (grundet dårlig vinkel) eller at jeg ikke rigtig kan se så meget på skærmen udover min lejlighed - hvilket kunne blive nogle af problemerne ved sp2309w. Skærmen er blank dvs. som en gammel tvskærm. Du har ret i at det er rigtig flot at se på på diverse bærbare computere - men i længden bliver du træt af det fordi hele rummet vil blive reflekteret. Det burde i længden trætte dine øjne. Lidt ligesom at se på et gammelt fjernsyn i et lyst lokale hvor lamper og vinduer tegner sig lidt for godt på skærmbilledet!

Omvendt kan man også argumentere for at HDMI er ligegyldigt i en skærm uden højtalere som det er tilfældet for dell skærmen!

Men nu har jeg ikke set skærmene i virkeligheden, men hvis nogen har erfaring med blot en af skærmene så skriv endelig!
Af Slojder
Nicolas160189 skrev:Blank Panel? Er det ligesom ved bærbar ?? Glossy eller Crystal Clear display ?? Det elsker jeg at se på !

Mht Dell'en, så har den da også HDMI ?.

Mvh Nicolas og tak for svaret ! :)
Hov - jeg er da vist kommet til at tale over mig. Dellen har ikke glossy skærm - men glossy kant hvor baggrundsbelysningen reflekteres i.

Har du købt en skærm?