18 maj 2009, 17:15
Jeg har lige fået min nye ViewSonic VP2250wb ind ad døren og har sat den til. Overordnet set er jeg helt tilfreds med skærmen, men...
...Farverne bliver gengivet "forkert". Farverne er for stærke. De er nærmest neon-agtige. Specielt rød er rigtig slem. Det er ikke alle farvenuancer, der giver problemer. Det er "mellemtonefarverne" (i mangel på bedre udtryk), der har så meget power, at de bliver skrigende og skær i øjnene.
F.eks. den røde, vandrette bjælke med links på politiken.dk
Er der noget, jeg kan indstille, så jeg kan tone de farver lidt ned?
Jeg har prøvet at hjemme-kalibrere den med medfølgende software og via Nvidia wizard (har et 8800GTS), men det klarede ikke umiddelbart problemet. Det skal dog siges, at jeg ikke har forstand på det.
Håber, I har nogen fif.
På forhånd tak!
...Farverne bliver gengivet "forkert". Farverne er for stærke. De er nærmest neon-agtige. Specielt rød er rigtig slem. Det er ikke alle farvenuancer, der giver problemer. Det er "mellemtonefarverne" (i mangel på bedre udtryk), der har så meget power, at de bliver skrigende og skær i øjnene.
F.eks. den røde, vandrette bjælke med links på politiken.dk
Er der noget, jeg kan indstille, så jeg kan tone de farver lidt ned?
Jeg har prøvet at hjemme-kalibrere den med medfølgende software og via Nvidia wizard (har et 8800GTS), men det klarede ikke umiddelbart problemet. Det skal dog siges, at jeg ikke har forstand på det.
Håber, I har nogen fif.
På forhånd tak!