Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Tech2007
Kief skrev:Tech: Det var altså irriterende på både tæt hold og på afstand af skærmen? Tænkte at det måske blev mindre tydeligt jo længere man sad fra skærmen?
Jo afstand har selvfølgelig betydning. Vi sad ca. 2.5 meter væk fra skærmen, da vi testede HD. Fra denne afstand kunne det godt ses, men somsagt så kommer det jo også an på, hvor kritiske øjne man har.
Det er garanteret ikke alle, som vil blive irriteret over det eller bemærke det for den sagsskyld.
Af xcardman
Leviathan skrev:Hvis man går så meget op i design og godt kan lide Samsungs, hvorfor så ikke kigge nærmere på Samsungs plasmaserie? Deres 2008 modeller er efter min mening på højde med Panasonics. Deres 2009 modeller er på trapperne. Med plasma slipper man for alt muligt bøvl ;)
samsung skriver jo deres nye "LED" tv er bedre end alle andre tv.
så må deres nye plasma jo også være dårligere :D :D
Af Nick_S
yakken skrev:
Nick_S skrev:Hvis B7000 er så god, og bedre end W5500, hvordan kan det så være at den ingen award har fået? Jeg tænker at den i det mindste kan få Top anbefaling evt?
Læs lige tråden igennem. Det er kommentere flere gange. ;)
Ja jeg tænkte det sgu nok ;) Endnu en gang hvor dovenskab ikke betaler sig ;) :D
Af Leviathan
xcardman skrev:
Leviathan skrev:Hvis man går så meget op i design og godt kan lide Samsungs, hvorfor så ikke kigge nærmere på Samsungs plasmaserie? Deres 2008 modeller er efter min mening på højde med Panasonics. Deres 2009 modeller er på trapperne. Med plasma slipper man for alt muligt bøvl ;)
Det tvivler jeg nu meget på de er ;) Jeg ville personligt til hver en tid hellere have et serie 7 plasma fra samsung fra 2008 end disse nye LED fra dem ^^ Så må deres 2009 modeller være dårlige end sidste års modeller!
Af henrikmc
Rasmus Larsen skrev:Men som jeg også er lidt inde på i teksten i anmeldelsen, så ved jeg ikke om sløret er anderledes på f.eks. 40 tommer versionen UE40B7070. Jeg håber det, for hvis det er, så har den hvert fald en Top-Anbefaling herfra. 46 tommeren kan jeg dog desværre ikke tildele en sådan.

Kan jeg lokke nuværende ejere af B7000 tila t teste for sløret? Det kan gøres vha. vores monitorTest testprogram her på Flatpanels.dk.
Det kan findes her (vælg trailing testen): http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php
Tak for anmeldelsen, jeg er enig i konklusionen. Jeg købte skærmen (46") 20 april og er meget glad for købet. Det har taget mig 1 års kiggen, venten osv. med valget og jeg har ikke fortrudt - overhovedet.

Jeg har godt lagt mærke til trailing på skærmen, først tænkte jeg: "Hvad var det lige det der?" Jeg har kun set det som korte trails der varer mikrosekunder. Jeg vil tro at igennem en film opdagede jeg det 2 gange, så jeg syntes ikke at problemet er så stort? Klart at man ved at forsøge at generere / fremkalde problemet ser det hele tiden, men jeg tror kun at du p.t. kan undgå det helt på en plasma.

Den viser et fantastisk billede, jeg har ikke set bedre, selv med sd (parabol med scart)

Jeg sad og så fodbold i går - kan ikke genkende det du nævner om sorte skygger - perfekt tydelige spillere med fine detaljer.

Medieafspilleren er jeg rigtig glad for, endelig video understøttelse! spiller divx, xvid mpg osv. uden noget bøvl.

Jeg streamer fra en Twonky media server, det spiller uden nogen som helst opsætning på skærm.

Jeg vil lige nævne at hvis du skal bruge scart indgangen og samsungs ophæng, skal du bruge de medfølgende afstandsstykker til ophænget - det gør at skærmen ender 5,5cm ud fra væggen samlet set.

En klar anbefaling herfra - super skærm. :)

Jeg vil lige prøve trailing testen og poster mine "findings" her.
Af xcardman
Leviathan skrev:
xcardman skrev:
Det tvivler jeg nu meget på de er ;) Jeg ville personligt til hver en tid hellere have et serie 7 plasma fra samsung fra 2008 end disse nye LED fra dem ^^ Så må deres 2009 modeller være dårlige end sidste års modeller!
har du ikke smule humør, for vi er jo helt enige. Derfor :D

men samsung skrev på deres hjemmeside helt alvorligt af deres LED var langt bedre. Tror faktisk de har fjernet det igen
Af Leviathan
Jeg forstod den skam godt :D Jeg ville bare pointere, at det er sindsyg dårlig marketing af Samsung :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kaja69 skrev:Hej Rasmus, jeg bliver lidt forvirret af alle de kommentarer og anbefalinger. Du har jo testet alle tre tv (B70, G10 og W5500) som jeg overvejer at købe i 40/42". Hvilket et af de tre ville du selv købe til en stue, der ikke er mørklagt (om dagen er der en del lysindfald fra forskellige sider) til allround TV brug (SD og lidt HD, men der er ikke så mange kanaler endnu), PS3 gaming samt noget DVD og Blu-ray film ind i mellem (når det er mørk nok ser vi film på projektor og 200" lærred)? På forhånd tak for dit svar!
Baseret på billedkvalitet alene G10 (ikke design, features osv.). W5500 har også genskin - om end det ikke er lige så slemt som på B7000. Du kan se det i tråden med spørgsmål til W5500 her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=10558

Jeg vil dog anbefale dig at få set skærmene i en butik. Her har du bedre mulighed for at vurdere,hvad der er mest passende til dine behov.

Men jeg er med på det er et svært valg. I sidste ende handler det jo om at vælge ud fra hvad man vægter højest. Jeg er ikke i tvivl om, at G10 leverer bedste billede, specielt ved SD, men jeg har fuld forståelse for at andre vælger på baggrund af andre faktorer. Personligt ville jeg f.eks. holde lidt igen med at vælge G10, udelukkende fordi jeg ikke er pjattet med designet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Kief skrev:Som jeg læser anmeldelserne som de er nu, så er det bedste tv (billedkvalitet) G10, hvor B7070 ikke halter langt efter (hvis altså trailing ikke er et stort issue - mandagsmodel?)
Vores engelske anmeldelse er netop kommet online på FlatpanelsHD, og jeg kan se, at den begynder at skabe lidt ringe i vandet rundt omkring. Der skal nok komme nogle tilbagemeldinger fra de udenlandske fora også, og så venter vi også spændt på de tilbagemeldinger der kommer fra folk her på forummet.

Det første jeg hørte - fra en engelsk bruger der benyttede vores monitorTest - var, at der var slør (som han ikke havde bemærket før), men ikke lige så slemt som på vores video. Hvilke kvalifikationer han har og hans skrivemåde er naturligvis umulig at vurdere på, men problemet var hvert fald også eksisterende i en eller anden grad på hans Tv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tech2007 skrev:Vi fik testet TV'et for trailing og kan næsten kun sige, at jeg er mere eller mindre enig med Rasmus.
Rart med en tilabgemelding. Jeg har først set dit indlæg nu, men tak fordi du tog dig tid til at kigge nærmere på det. :)

Det ser ud til at jeg ikke bare har haft en uheldig model, for som nævnt i mit indlæg før dette, begyndte engelske brugere også at rapportere lidt omkring trailing.

Og som du selv er inde på, så er det ret tydeligt, når man først bliver opmærksom på fænomenet.

Vores engelske test skal nok komme ud til folket i løbet af aftenen. Så begynder internettet forhåbentlig at cirkulere lidt mere (internettet hænger jo trods alt lidt bedre sammen, når der skrives på engelsk end når der skrives på dansk 8) )
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
OPDATERING

Jeg fik i øvrigt testet med den nye firmware. Jeg har tilføjet det i vores engelske anmeldelse af Samsung B7000 på FlatpanelsHD - http://www.flatpanelshd.com/review.php? ... 1241084220 - men jeg har ikke fået redigeret det ind i den danske endnu.

Konklusionen var dog, at det ikke ændrede noget at opdatere fra 04 firmware versionen til 06 firmware versionen. Samme problemer med trailing.
Af frederik_larsen
Hej,
Jeg har et spørgsmål,
hvad kan SPDIF udgangen bruges til - for der sendes vel ikke lydsignal nok i HDMI til eks. DTS lyd gør der?

Har netop bestilt et UE46B7070 til levering om 14 dage :)

Mvh
Frederik Larsen
Af onkeldunkel
Jeg stillede spørgsmål vedr. trailing på AVForums.com - lige da den danske test kom på og jeg tror også det er den bruger, som Rasmus refererer til. Han har 46" og havde ikke lagt mærke til trailing ved normal brug - først da han brugte testen så han det. Som Rasmus også skriver er det dog svært at bedømme hans egenskaber, men omvendt kan han jo også være som en stor del af os almindelige tv-kiggere :)

Bedøm selv: http://www.avforums.com/forums/lcd-tele ... ere-9.html

@Rasmus, tak for endnu en supertest - jeg glæder mig som et lille barn hver gang der kommer en ny test på Flatpanels.dk :) Iøvrigt befriende at læse, at du ville fravælge et tv pga. designet - jeg har det på præcis samme måde med G10'eren...
Af xcardman
Nu skal man jo også sammenligne en samsung 7070 med pan 42v10 model som snart kommer. Den for et endnu bedre billede end g10 og et rigtig flot design.
til samme pris.
Kan kun se man skulle vælge en samsung, for et mindre strømforbrug.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 19