Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kief
det kommer i en 55" men ikke 52 ..
Af kaja69
Ok, så du vil gerne betale 4-5k mere for et B70 kontra Sony's tv lyder det til. Hvordan forholder det sig hvis alternativet er en G10? Leverer B70 et ligeså godt billede som G10? Jeg er med på trailing issuet du nævner, men her kunne det som du selv er inde på væe godt med tilbagemelding fra ejer af både 40 og 46 udgaverne.
Af kaja69
Hov, hvorfor har W5500 topanbefaling når du nu siger at B70 er klart bedre?
Af Kief
kaja69 skrev:Ok, så du vil gerne betale 4-5k mere for et B70 kontra Sony's tv lyder det til. Hvordan forholder det sig hvis alternativet er en G10? Leverer B70 et ligeså godt billede som G10? Jeg er med på trailing issuet du nævner, men her kunne det som du selv er inde på væe godt med tilbagemelding fra ejer af både 40 og 46 udgaverne.
Omvendt kan man fokusere på at G10 har aktive blæsere hvor det virker som om at B7000 har en mere passiv form for køling. G10 har også haft lidt kritik af billedet værende mindre godt ved SD signal/mælkehvidt, men det har jeg ikke nogen videre kendskab til. Det virker som om at det er umuligt at finde "det perfekte tv" - da de alle synes at lide af den ene eller anden lille skavank (eller er vi blevet for kræsne?)

Nu er trailingen her ikke vurderet som en lille skavank, men hvis det ikke er tilfældet på 40" eller andre 46", så er det måske tæt på..
Af Kief
kaja69 skrev:Hov, hvorfor har W5500 topanbefaling når du nu siger at B70 er klart bedre?
Trailingen formentlig.. Den var jo kritisk... (skriver Rasmus også i anmeldelsen)
Af kaja69
Ja, men Rasmus svarer længere oppe "B7000 er bestemt bedre end W5500/E5520 på langt de fleste punkter. Det eneste negative, er som nævnt sløret, som jeg vurderer til at være kritisk.". Rasmus, kan du bekræfte at trailing problemet er det der afholder dig fra give det topanbefaling? Og måske sågar fra at kalde B70 for det pt. bedste TV på markedet?
Af Gavin
kaja69 skrev:Ja, men Rasmus svarer længere oppe "B7000 er bestemt bedre end W5500/E5520 på langt de fleste punkter. Det eneste negative, er som nævnt sløret, som jeg vurderer til at være kritisk.". Rasmus, kan du bekræfte at trailing problemet er det der afholder dig fra give det topanbefaling? Og måske sågar fra at kalde B70 for det pt. bedste TV på markedet?
Rasmus Larsen skrev:Men som jeg også er lidt inde på i teksten i anmeldelsen, så ved jeg ikke om sløret er anderledes på f.eks. 40 tommer versionen UE40B7070. Jeg håber det, for hvis det er, så har den hvert fald en Top-Anbefaling herfra. 46 tommeren kan jeg dog desværre ikke tildele en sådan.
Af JKay
Tak for testen. Meget interessant!

Jeg gad godt vide hvor meget forskel der er på LE46B7070 og LE46B755

Om det er LED og 100Hz der giver trails (B755 er 200Hz og CCFL)
Af xcardman
Og måske sågar fra at kalde B70 for det pt. bedste TV på markedet?

hvordan skulle den blive det, der er jo masser af tv som viser et bedre billede.

men som en samlet pakke er det et udmærket tv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kaja69 skrev:Ok, så du vil gerne betale 4-5k mere for et B70 kontra Sony's tv lyder det til. Hvordan forholder det sig hvis alternativet er en G10? Leverer B70 et ligeså godt billede som G10? Jeg er med på trailing issuet du nævner, men her kunne det som du selv er inde på væe godt med tilbagemelding fra ejer af både 40 og 46 udgaverne.
Ja, hvis trailing problemet var i orden, ville jeg gerne.

Netop trailing problemet er årsagen til, at B7000 ikke har fået en topanbefaling. Hvis den ikke havde dette problem, var jeg dog ikke i tvivl om, at den havde fortjent det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vær desuden OBS på at vi snakker om bedste LCD TV og ikke bedste TV i al almindelighed. TVet ville ikke have fået vores "Reference award" hvis trailingproblemet ikke havde eksisteret.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kaja69 skrev:Og måske sågar fra at kalde B70 for det pt. bedste TV på markedet?
Nej det synes jeg bestemt ikke. Pioneer er stadig en helt anden klasse. Men måske blandt de bedste LCD-TV, ja.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
JKay skrev:Tak for testen. Meget interessant!

Jeg gad godt vide hvor meget forskel der er på LE46B7070 og LE46B755

Om det er LED og 100Hz der giver trails (B755 er 200Hz og CCFL)
Ikke umiddelbart. Jeg tror det hænger sammen med indstillinger i skærmen eller den elektronik der styrer Overdrive systemet. Jeg kunne dog ikke selv indstille mig uden om det.

Det var ikke forskel om jeg slog 100 Hz fra eller til.
Af kaja69
I min optik giver det ikke mening at tale om bedste "LCD" TV. Et TV er et TV uanset teknologi - det leverer et billede (og noget lyd) fra forskelligt kildemateriale og anvendelsen af TV'et er identisk uanset LCD, Plasma, LED, OLED, CRT etc. Anyway, ser vi bort fra Pioneer (som jeg ikke selv har erfaring med men som der åbenbart er konsensus om er det bedste der er/var på markedet) hvad er så det pt. bedste TV? Er det pana G10?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19