Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikkel Bonde
Er det den eneste store forskel, det har jeg jo mit Sony TV til at se på :-)

Vil der virkelig være nogen forskel på om det er DVI eller VGA billede ? :-) Eller er det bare en skrøne?

Synes folk siger noget forskelligt ...
Brugeravatar
Af Erroneus
Jeg vil mene høje opløsninger som de her skærmer bruger og på VGA er ikke optimalt.

Computercity har pt. T240 til 2000 kr og den har alle de indgange man kan bruge.

Jeg har den selv og er meget tilfreds med den, eneste minus jeg har kunne finde er at den åbenbart brummer: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=10658 Jeg har dog ikke problemet mere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mikkel Bonde skrev:Er det den eneste store forskel, det har jeg jo mit Sony TV til at se på :-)

Vil der virkelig være nogen forskel på om det er DVI eller VGA billede ? :-) Eller er det bare en skrøne?

Synes folk siger noget forskelligt ...
Jo, der er MARKANT forskel på VGA og DVI. Du kan være heldig at få fat på en skærm der leverer et ordenligt billede via VGA, men det kræver også at dit grafikkort kan levere et ordenligt signal. På skærme på 22" over derover stilles der store krav til kvaliteten af grafikkortet og skærmen for at undgå flimren (det behøver ikke være en tydelig flimren, men typisk vil billedet have en let flimren over sig via VGA). Det undgår du med DVI. Du får os ikke til at anbefale en skærm uden DVI (eller anden digital tilslutning).