Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KasperB
Hej derude

Jeg har endelig kastet mig ud et MediaCenter universet. For kort tid siden anskaffede jeg mig et Asus My Cinema P7131 TV Tuner kort som jeg har installeret i en PC med Vista Ultimate og derved Windows Media Center.

Jeg har kun analog TV signal, og anvender derfor dette. Signalet splittes ud i to stik. Et til fjernsyn og ét til Media Centeret. På mit fjernsyn står billedet super godt, og meget klart. Det samme sker bare ikke på tuner kortet. Hverken via Windows Media Center eller via Powerlink Cinema som følger med Asus kortet.

Når jeg ser fjernsyn via Media Centeret, så er kvaliteten _meget_ dårligere! Hvorfor?
Jeg har prøvet at fjernet signal splitteren for at teste om der var for meget dæmpning i den, og jeg har prøvet med andre signal kabler, uden det har gjort nogen forskel.

Er det bare et skod kort jeg har valgt, eller har jeg overset noget?

Hjælp ønskes tak!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Splittere plejer tit at medføre en sådan degradering af signalet, men eftersom den ikke er sat på, kan det ikke være den.

Det er højest sandsynligt fordi kortet ikke er bedre, men jeg har dog ikke erfaring med det pågældende produkt