Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gokhan
hvad er forskellen på det her to tv?jeg købte mit 42pz85 for tre måneder siden , jeg ville se om jeg var hurtig ude og købe , skulle jeg have ventet lidt?:)

jeg kan se på strømforbruget er lavere i den nye G10serie samt mpeg4 kabel tuner osv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Læs vores anmeldelse af G10. De synlige forskelle er beskrevet deri.
Af Gokhan
Jeg har laest anmeldelsen men jeg blev ikke klogere paa om det er et bedre koeb end en 42pz85:)

Jeg havde taenkt paa saelge mit tv som er 42pz85 og maaske koebe et 46 tommer . Jeg kiggede paa de ny panasonic serie . I spec staar der den bruger mere end 300watt for en46 tommer. Jeg fik nemlig vide af en saelger at stroem forbruget paa det nye panasonic tv er halveret med 50% hvilket r svaert at se.

Jeg er lidt tvivl om jeg skal koebe en ny tv fra panasonic men saa er der det med om tuneren er god nok og om billedkvaliteten er bedre endmit nuvaerende tv eller samme

Det skal lige siges at jeg er rigtig glad for mit tv det er fedt tv:)

Tak for en rigtig hjemmeside
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rasmus kommenterer jo på billedkvaliteten ift. PZ85
Der er derfor ikke sket radikale ændringer, men billedkvaliteten har fået et ekstra løft, uden det er revolutionerende.
og
Jeg har målt sort ved 0,03 vd/m2 både før og efter kalibrering. Det er en forbedring i forhold til PZ80 serien fra sidste år, som G10 erstatter, og en markant forbedring i forhold tilden populære PX80 serie.
og igen
Alt i alt et Tv, der har rykket sig fremad i forhold til både den populære PX80 serie og modellen over kaldet PZ80/PZ85.
Alt i alt, så er der ikke sket revolutioner og du skal ikke forvente meget synlige forskelle fra dit nuværende - især ikke hvis du ikke får dem op side om side.

Skiftet fra PZ85 til G10Y skulle du nok nærmere foretage hvis du står og skal have en større skærm og vil have DVB-C tuneren med. Hvis du blot skifter for at få den nye model, så bliver du nok skuffet.
Af bantam
I mine øjne giver muligheden for at vælge gamma=2.2 på G10 frem for gamma=2.0 billedkvaliteten en synligt løft. PZ85 kører med gamma omkring 2.0 - og det kan ikke ændres.

Med gamma=2.2 vil man opleve et mere kontrastfyldt billede uden at mørke detaljer mistes.