Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg købte for få dage siden Panasonics 42G10, og jeg kan ikke finde DVB-C tuneren... Kan generelt ikke få den til at finde andet end analoge kanaler.
Så vidt jeg kan forstå på de indlæg, der er herinde, så burde jeg uden problemer kunne finde DR1, DR2 og TV2 i digital kvalitet, men ligemeget hvad jeg gør, så er skærmbilledet "grynet". TV3 og 3+ står meget godt, men resten af mine kanaler er absolut ikke 10.000,- værd!

Hvad kan der være galt?!
Af feuer_dk
Havde allerede læst det indlæg... Men det gælder om at gøre det ordentligt:)

Kæmpe forskel. Men skal man skifte over på DVB-C for at se de kanaler? Har kun 3 kanaler i DVB-C, så hvis man kunne samle alle kanalerne samme sted, ville det da være at foretrække.

Beklager min uvidenhed...!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal betale for at få alle kanalerne i DVB-C, dvs. digital kvalitet. Det koster først og fremmest 600 kr. for den kortlæser, der skal proppes ind i CI-slottet bagpå dit TV. I denne kortlæser skal der indsættes et dekoderkort, som du køber hos din kabel-TV udbyder. Det koster typisk 199 kr. pr. halvår i kortafgift, plus et gebyr pr. måned for selve abonnementet. Det kan du læse mere om på din kabel-TV-udbyderes hjemmeside.