Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jmadsen
Jeg står og er ved at tage springet over til min første Lcd skærm, og har efterhånden læst mange gode anmeldelser om de to skærme her.

Samsung 215TW

eller

Nec 20WGX2

Skærmen skal bruges primært til spil, men da jeg ikke spiller særlig mange fps regner jeg ikke med at jeg får problemer med ghosting. Dog vil jeg gerne kunne koble en spillekonsol til skærmen engang i fremtiden.
Hvis der er nogen som kan komme med et foreslag til hvilken en jeg skal vælge ville jeg blive meget glad :)

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
NEC 20WGX2 skulle jeg have modtaget i sidste uge, men den blev forsinket. Jeg håber på at modtage den i denne uge, og så skal jeg prøve at få anmeldelsen online hurtigst muligt.

Jeg kan godt prøve at give en kort uforpligtende sammenligning her i tråden bagefter, hvis det har interesse :)
Brugeravatar
Af Pengzi
Jeg vedlægger en link til review af NEC-skærmen her:
PRO PC - Test af NEC

Rasmus, Kunne jeg bede dig om at specielt se efter det omtalte emne med refleks, om det reelt er et problem i praksis, når du skal til at teste skærmen?

Tak på forhånd!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vores erfaringer med alle disse kontrastskærme har altid været de samme: Den reflektive front er et irritationsmoment så snart der er lys i lokalet. Personligt ville jeg aldrig investere i en skærm med en sådan belægning idet det hurtigt forvandles til et spejl og derved er tæt på ubrugeligt i meget oplyste rum.
Af Jmadsen
Tak for svarene indtil videre :)
Lækkert at høre du snart anmelder Nec-skærmen, jeg glæder mig til at læse den.
Rasmus, hvis du får tid til det, er du meget velkommen til at lave en hurtig sammenligning mellem skærmene.
Af Anden
Må først sige - total fed side I har fået op her! Godt gået :)

Da jeg også selv er (var) på jagt efter en lækker fladskærm, har jeg efterhånden læst og læst en masse reviews om mange gode/dårlige skærme.

Før jeg læste om NEC's var jeg tæt på at gå efter samsung's men mit valg er dog endelig fladet på NEC 20WGX2 - den bør bestemt være alle pengene værd, og da mit kontor ikke har belysning direkte bag skærmen anser jeg den for at være et perfekt til; gaming, foto/billeder, daglig brug, dvd-film osv.

Jeg bestilte den netop i går aftes - og så snart jeg har modtaget den og fået den testet skal jeg nok komme med min egen vurdering. Glæder mig til at teste om den virkelig er så super nice som mange går rundt mener ;)

Tænke du/I måske kunne bruge disse links til nogle gode reviews af NEC 20WGX2:

TFT Central's review

og

Trigger Finger's mini review
Af Dyg
Smid endelig et lille review op af NEC'en når du har fået den!! :)
Af Anden
Der er desværre sket det at lige netop min ordre ikke er blevet sendt til tiden! Øv øv :((

Så nu får jeg den på mandag har de lovet mig! Kunne godt have brugt weekenden på at teste - så et lille review fra mig kommer først lidt senere så...
Af Dyg
Det lyder godt - og smid gerne billeder på også :p
Af Jmadsen
Ja, så besluttede jeg mig endelig for Samsung skærmen. Hvis der er interesse for det kan jeg prøve at skrive en anmeldelse af den.
Brugeravatar
Af Pengzi
JMadsen,

Var dit valg truffet efter du har læst Rasmus' review af Nec'en? Jeg har da lige bestilt en Nec!
Af waverider
Nu, nu ska vi ikke nedvaerdere 215TW, det är også en god skärm, meget god synes jag som äger den :)

Nec:en må vara hurtigare, men 215TW är også meget hurtig til spil, og är dessutom 1" större än Nec:en till samma pengar. Skulle vilja sige att båda skärmarna är meget gode :)
Af Jmadsen
Pengzi,
Jeg traf mit valg efter Nec review'et kom op - som jeg skrev i det første indlæg så vil jeg gerne koble en spillekonsol til, og da Nec skærmen ikke har indgange til det så falder valget jo meget naturligt på Samsung :)
At man så får 1" større skærm for cirka de samme penge er jo heller ikke dårligt ;)
Af Lightyear
Jeg har netop sendt min anden 215TW retur, den var DOA (død ved ankomst). Samtidig har jeg så bestilt endnu én (nummer 3!) som kommer i morgen. Og så krydser jeg ellers fingre for at jeg får en skærm som virker, og som jeg er tilfreds med denne gang :D