Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gorkha
Ved at kigge rundt her har i næsten overbevist mig om at et køb af Panasonic TXP42G10E vil være købet for mig.
Jeg har dog lige nogle spørgsmål, jeg gerne vil have svar på.
Jeg har en Wii og en PS2.
Jeg er især interesseret i at vide om chancen for burn-in, hvis man nu spiller et spil meget, hvor der fx er en HUD det samme stede på skærmen hele tiden.
Jeg er også interesseret i at vide om der er forsinkelse på billedet. Jeg kender en der har et philips lcd tv, der er så forsinket at det er nærmest umuligt at spille noget på det, selv med natural motion slået fra.
Andet jeg bør vide inden køb?
Af red_martians
Chancen fopr burn-in er reel, men tæt på at være ikke-eksisterende. du skal have den stående på samme billede i 34år 8timer i døgnet før lysstyrken er halveret i de lyse områder.

CRT-skærme har jo samme problem men har ofte halveringstider på 1/10-1/5 del af moderne plasma-skærme.
Af xcardman
plasma er faktisk noget af bedste til at spille på, ingen forsinkelse overhovdet. Du skal slukke din skærm, når du ikke bruger den. Den må helst ikke stå i 5-6 timer hverdag på samme billede. Har endnu ikke hørt nogen burn in, på 2008 model og dem er der solgt rigtig mange af.

men jeg give dig en 100 procent garanti for at din ven bliver grøn af misundelse
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
red_martians skrev:Chancen fopr burn-in er reel, men tæt på at være ikke-eksisterende. du skal have den stående på samme billede i 34år 8timer i døgnet før lysstyrken er halveret i de lyse områder.

CRT-skærme har jo samme problem men har ofte halveringstider på 1/10-1/5 del af moderne plasma-skærme.
Nu skal der ikke en halvering af lysstyrken til før burn-in kan ses, så dén betragtning er nok lidt overdrevet. De 5-6 timer hver dag med samme HUD, som xcardmad er inde på vil også give burn-in i løbet af en uges tid.
Af Gorkha
yakken skrev:Nu skal der ikke en halvering af lysstyrken til før burn-in kan ses, så dén betragtning er nok lidt overdrevet. De 5-6 timer hver dag med samme HUD, som xcardmad er inde på vil også give burn-in i løbet af en uges tid.
Nu gør du mig ekstremt ængstlig :/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Altså - hvis du absolut vil have samme HUD stående i 6 timer om dagen, hver dag, så er plasma nok ikke noget for dig. Hvis du blot vil spille tilfældige spil i 6 timer om dagen hver dag, så er der ingen problemer. Det er kun ting der ikke flytter sig overhovedet der er et problem og de skal altså stå samme sted hele tiden - dvs. uden at skærmbilledet skifter.
Af Gorkha
TXP42G10E er udsolgt i El-giganten lige pt.
Er der nogen steder, det er på display? (her i Odense)
Af Gorkha
De har godt nok en avanceret pakketeknik hos nbradio
TV vægt med fod: 28kg
Forsendelsens vægt: 15kg
Velkommen til fremtiden :D

Grunden til at jeg spurgte efter et sted, hvor de har det på display her i Odense, er at jeg meget gerne vil se TV'et i funktion inden køb.

Kan man ikke være medlem club panasonic uden at skulle have tilsendt spam?
Af Mash
Det er 2 mail om måneden? Ellers bare opret en ekstra mailadresse, det har jeg til, når jeg melder mig ind på div. sider og sådan noget...
Af Gavin
ja, jeg vil nu heller ikke kalde det spam..

Men ellers kan du gøre som der bliver foreslået, opret en ekstra mail adresse :)
Af Gorkha
Jeg bestemte mig til at købe TV'et nu i nbradio, det er faldet en smule til 9.398,- inkl. fragt. Det er jo værd at tage med.
Af Tom Anton
I må meget gerne give noget respons, på hvordan skærmen er, for der ikke rigtigt nogen mulighed for at se den nogen steder LIVE, medmindre jeg så skal ud og køre langt. Og sidder selv med musen over køb ikonet ^^