Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cecil
Hej net venner

Vi har købt nyt hus og der bliver plads til en hjemmebiograf i stuen. Eller i hvert fald et sted der kan se film og TV i god kvalitet. Inden jeg begynder at købe vil jeg hører jer om I har nogen forslag til forbedringer:

0) TV signalet bliver satellit i HD kvalitet og en Dreambox. Dreamboxen er ikke valgt.

1) Panosonic 42G10. Først faldt valget på 42PZ85 pga. det gode billede. Men jeg regner med, at G10 er bedre og da mer prisen er beskeden vælger jeg den. 46 tommer kan konen ikke godkende.

2) Surround sound bliver Sony HT-SS1300. Her er det de små højttaler (som tiltaler min kone) og prisen på de 3.000 kr. Jeg ville gerne give lidt mere, men jeg har ikke fundet noget bedre; heller ikke til et par tusind mere.

3) Blu-ray bliver en Play Station 3. Ungerne vil gerne kunne spille. Jeg kan godt leve med den lidt sjove betjening og har læst at billedet er godt.

4) Væg beslaget bliver det her som sikre en afstand på 2,5 cm, http://www.batterinet.dk/product.asp?product=460

Hvad siger I? Har I nogen forbedringsforslag? Eller er det lutter gode valg?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er desværre skadet af mit valg indenfor lyd (B&O) så jeg vil afholde mig fra at kommentere på valget af surround, men resten lyder ganske fornuftigt.

Med børn i huset vil en PS3 kunne slå to fluer med ét smæk, men husk at der kræves lidt fikserier for at få en universalfjernbetjening til at styre boksen, da den jo kører via Bluetooth og ikke IR (forudsat at du i fremtiden vil afskaffe et par af dine remotes til fordel for én multifunktions-dims).
Af cecil
Hej yakken

Jeg forstår godt din glæde ved Bang & Olufsens lyd. For den er også den bedst der kan fås. Desværre er vores stue og vigtigere måske, min penge pung ikke til den dyre lyd liger her og nu.

Du nævner en multifunktions-dims. Dem har jeg kigget lidt på uden at finde en som er god og som også kan styre en PS3. Har du nogen anbefalinger?

Ses Søren
Af Gavin
Logitech har officielt annonceret en adapter, der gør det muligt at bruge deres universale fjernbetjening Harmony til Playstation 3.

http://gear.comon.dk/news/logitech.harm ... 17147.html

Så det bliver muligt på et tidspunkt..

Mener ikke der allerede findes nogen der kan bruges til PS3?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, der findes vist ikke pt. nogen fjernbetjening der som std. understøtter PS3, men jeg mener at have læst om en "dims" der kan sættes udenpå PS3'en, som gør at den kan betjenes. Man kan dog ikke tænde/slukke for den via betjeningen så vidt jeg ved, selvom man får fat i denne modifikation.