Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt et Philips 37PFL5603D/10 tv. Da jeg får det vel installeret synes jeg slet ikke at billederne er skarpe som forventet.
Tv'et er DVB-T. Jeg anskaffer mig et CA-modul med kort. Derefter finder jeg ud af at det slet ikke virker på DVB-T.

Jeg står nu i en situation om jeg skal returnere mit tv og købe et 37PFL5603H/10 i stedet. Dette har følgende: DVB-T, DVB-T MPEG4, DVB-C MPEG2.
Mit spørgsmål er nu: Kan jeg så bruge mit CA-modul med kort og så få knivskarpe billeder ?

Jeg har kabel-tv fra YouSee
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
Philips 37pfl5603h/10 har DVB-T og C begge med Mepeg4, så hvis du vil kan du få kabel tv i HD kvalitet.

Du skal bare bruge et CA-modul og et dekoderkort fra Yousee.
Af swissmade
Tak for dit svar - jeg skal bare forstå det korrekt; Hvis jeg bytter mit tv til 37pfl5603h/10 og bruger mit CA-modul med mit dekoderkort, så får jeg knivskarpe billeder?
Som jeg forstår det fra YouSee's hjemmeside, så kan jeg bruge kortet og få Digitalt Tv - er Digitalt tv så meget bedre at det er det værd at jeg bytter til 37pfl5603h/10 ?

jeg er godt klar over at hvis jeg køber et tv som er dyrere osv så får jeg en masse andet med.. men for mig handler det mest om at billedkvaliteten er til at holde ud. Det er ikke så vigtigt med hvor mange indgange osv der er.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du vil ikke få skarpere billeder end dét du har set på DVB-T signalet. Hvis du har set et digitalt DR1 signal, så er der ikke mere at komme efter, da det pt. repræsenterer cremen indenfor de digitale SD kanaler.
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
yakken skrev:Du vil ikke få skarpere billeder end dét du har set på DVB-T signalet. Hvis du har set et digitalt DR1 signal, så er der ikke mere at komme efter, da det pt. repræsenterer cremen indenfor de digitale SD kanaler.
Det er rigtigt. Men efter min opfattelse mener swissmade forskellen mellem analog kabel-tv og digital kabel-tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er muligt, at det var dét han mente, men det fremgår ikke helt tydeligt, så jeg ville lige gøre ham OBS på det - før han satte himmel og hav i bevægelse.