Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

*Flytter lige min kommentar post til artiklen her til forummet*

Hey Rasmus - har du mere information at dele omkring specs på denne nye revidering af Pantheon A42 med 100hz? Evt. et nøjagtigt mål på dybden?

Jeg har indtil nu regnet med inden længe at købe mig et Sony W4500, men kan se på Zepto.dk at de stolt linker til en test du har lavet for BT hvor du scorer A42 højere(5) end W4500(4).

W4500 koster pt. omkring 8500 kr, så den Zepto intro-pris på 6999 kr er jo ret lokkende at rykke på hvis de to fjernsyn er nogenlunde på højde med hinanden.

Det vigtigste for mig er:
- 40-42" med god billedkvalitet
- Minimal reflektion (har ingen gardiner i stuen)
- Lav vægt (væggen den skal op på er ikke vildt tyk)
- Helst ingen hørbar blæser
- Skal passe fint med en Popcorn A110 og DivX/Mkv film

Hvad ville du vælge på baggrund af din erfaring med de to sæt? I andre har selvfølgelig også lov til at give jeres besyv med hvis andre TV ville interessante at kigge på (sidder også spændt og venter på Panasonic 42G10 anmeldelsen).

Jeg blev foresten lidt forvirret over hvorvidt der vil være en MPEG4 tuner i Zeptoen som standard når du skriver:
Zeptos nye Pantheon får desuden 2 indbyggede digitale tunere til både antennenettet og kabel-tv (DVB-T og DVB-C). Det betyder at du slipper for at have en ekstern boks stående når du vil se digitale TV-kanaler. Der kommer desuden en tilvalgsmulighed for at få mpeg4 understøttelse integreret lidt senere
Har du mere info der uddyber dette?

Tak!
Hans
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hej Hans og velkommen til. :)

Mål på skærmen er som følger:

Bredde Dybde højde KG
Med fod 1010mm 246mm 688mm 18
Uden fod 1010mm 98mm 650mm 18
I Kasse 1115mm 287mm 770mm 23

Der er desuden ingen blæsere indbygget i Tv'et.

De resterende specifikationer kan ses online på www.zepto.dk nu: http://www.zepto.dk/Shop/LCDTVDetailsV2 ... dtvid=1417

Umiddelbart er W4500 ikke bedste modtaget og den lider stadig af nogle problemer, som f.eks. slør i mørke scener. Derfor er jeg blandt dem, som ikke er hel toppe og ringe over den.

Angående mpeg4, så skulel dette blive tilvalg på et senere tidspunkt. Formentlig indenfor et par uger. Så når du bestiller skærmen på Zeptos hjemmeside, kan du vælge at få mpeg4 understøttelse på de to Tv-tunere bygget ind for en mindre merpris.
Som udgangspunkt er der både DVB-T og DVB-C i skærmen, dog kun med mpeg2.
Af Zubuu
Følger lige med her da jeg har præcis samme overvejelser.
Af hg
Var lige en tur forbi Zeptos concept store i går for at kigge lidt nærmere på den nye Pantheon. Det var ret tydeligt at de lige havde fået 100hz versionen ind ad døren, for sælgeren vidste ikke meget om fjernsynet endnu, og havde ikke fået specifikationerne endnu.
Han mente ikke at fjernsynet kunne opgraderes til Mpeg4, men jeg fik ham til at ringe til en anden Zepto butik, som kunne fortælle ham at det godt kunne opgraderes. Hvordan/hvornår vidste de dog ikke endnu.

Selve TV'et hang ved siden af standard udgaven af A42'eren, og formmæssigt synes jeg 100 hz udgaven var blevet betydeligt mindre, og fremstår meget slankt og stilrent.
Min rent subjektive mening om billedet var at det fremstod ganske fornuftigt med HD materiale, men det var desværre ikke muligt at se det med et analogt/digitalt tv-signal.

Der var minimal reflektion på skærmen, og vægten er røget helt ned på 18 kg, så mon ikke min væg kan holde til det. Jeg har ihvertfald reserveret et, og sælgeren vil ringe til mig på mandag med mere information om hvordan og hvorledes med muligheden for at få Mpeg4 tuner i TV'et. Så hvis det kan lade sig gøre til en anstændig pris, så tror jeg A42 100 hz bliver mit nye tv.
Af hg
Jo, det skal jeg nok gøre
Af bonielse
hg: Hvilket butik var du inde i ?

Har overvejet at kigge også, men "gider" ikke hvis sælgeren ikke ved besked.

Vedr. mpeg studser jeg lidt over at datasheet'en siger:
TV Tuner
1 x DVB-T tuner MPEG 2
1 x DVB-C tuner

Altså intet om mpeg på DVB-C tuneren.

/Bo
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
bonielse: Umiddelbart har jeg forstået det sådan, at Tv'et har mpeg2 som standard på både DVB-T og DVB-C. Og så kommer der på et senere tidspunkt mulighed for at udvide med mpeg4 (på begge to). Dette bliver dog et tilkøbsprodukt, som man tilføjer ligesom man tilføjer ekstra ram, harddisk osv. i Zeptos bærbare computere.
Af bonielse
Har lige haft fat i en Zepto sælger. Hun sagde også at det var mpeg2 for både DVB-T og DVB-C tuner. Men kendte ikke til datasheet'et.

Hun siger at mpeg4 ikke er noget Zepto tilbyder eller kan købes som et addon/option til det nye fjernsyn.

Det kan godt være Zepto laver OK fjernsyn, men de har altså ikke styr på deres produkter virker det som :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
bonielse skrev:Hun siger at mpeg4 ikke er noget Zepto tilbyder eller kan købes som et addon/option til det nye fjernsyn.
Er det ikke fordi hun snakker om hvad der er muligt på nuværende tidspunkt?

Oplysningen om mpeg4 er hvert fald en jeg har fra Zeptos Tv-afdelingschef.
Af hg
Jeg fik snakket med sælgeren i Zepto butikken på Fisketorvet igen. Han sagde at man ville kunne opgradere DVB-T tuneren til Mpeg4, men ikke DVB-C tuneren.

Jeg er dog stadig ikke sikker på hvad der er rigtigt og forkert, så Rasmus - hvis du evt. kunne checke op på det med din kontakt hos Zepto som lader til at være lidt mere "in the know", så tror jeg vi er en del der vil være meget taknemmelige.

Uden Mpeg4 på DVB-C tuneren er jeg blevet lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal købe fjernsynet - jeg har Yousee kabel-tv og vil jo gerne slippe for at skulle leje en boks for at få alle HD-kanalerne som bliver tilbudt i fremtiden. De ekstra features man får med boksen kan jeg nok godt leve uden.

/Hans