Log ind med sociale netværk
17 mar 2009, 17:39
Jeg har endnu ikke hørt noget omkring pris og lanceringsdato af V10 for Skandinavien
17 mar 2009, 18:01
Hej alle,
Tak for et fedt forum !!!
Som nytilmeldt siden har jeg et fremragende spørgsmål, som I sikkert har delte meninger om.
Jeg lurer som Jer andre på Panasonics nye modeller, og mit spg. er så om det bedst kan svare sig at købe et V10 LCD eller et G10 Plasma - hvis de skal sættes op mod hinanden. Prisen er jo NOGENLUNDE den samme.
Jeg ved G10 er på vej gennem maskinen hos Rasmus, men ud fra specs. på de to tv - hvad vil så være at foretrække??
Jeg har planer om at finde en Panasonic butik når de er kommet for at se dem begge an ved øje-syn, men det kan man jo ikke endnu, så derfor dette spg.
pft
David
Som nytilmeldt siden har jeg et fremragende spørgsmål, som I sikkert har delte meninger om.
Jeg lurer som Jer andre på Panasonics nye modeller, og mit spg. er så om det bedst kan svare sig at købe et V10 LCD eller et G10 Plasma - hvis de skal sættes op mod hinanden. Prisen er jo NOGENLUNDE den samme.
Jeg ved G10 er på vej gennem maskinen hos Rasmus, men ud fra specs. på de to tv - hvad vil så være at foretrække??
Jeg har planer om at finde en Panasonic butik når de er kommet for at se dem begge an ved øje-syn, men det kan man jo ikke endnu, så derfor dette spg.
pft
David
18 mar 2009, 07:04
Jep, men jeg mener i samme pris-klasse. Forskellen mellem G10 Plasma -> V10 LCD er ca. 1000 kr (når jeg ser på ppradio).
Så er mit spg bare om man så hellere skulle vælge LCD versionen og få det ekstra, eller om plasma i dette tilfælde vil være at foretrække og så tage en G10 med lidt færre funktioner. Jeg skal jo i princippet "bare" se bold og film, så jeg ved ikke hvad alt det ekstra lir en V10 ville have, har af betydning for mig.
Så er mit spg bare om man så hellere skulle vælge LCD versionen og få det ekstra, eller om plasma i dette tilfælde vil være at foretrække og så tage en G10 med lidt færre funktioner. Jeg skal jo i princippet "bare" se bold og film, så jeg ved ikke hvad alt det ekstra lir en V10 ville have, har af betydning for mig.
18 mar 2009, 09:09
David_Jensen skrev:Jep, men jeg mener i samme pris-klasse. Forskellen mellem G10 Plasma -> V10 LCD er ca. 1000 kr (når jeg ser på ppradio).V10 fåes både som plasma og LCD. Det havde jeg heller ikk lige lagt mærke til fra starten. Uden at set nogle af tv'erne (LCD ikk på markedet endnu), gætter jeg på at G10 er det bedste valg. Bemærk iøvrigt, at LCDet fåes optil 37" OG plasma fra 42".
18 mar 2009, 09:17
den største v10 lcd er 37" og koster 13500 den mindste G10 plasma er 42" og koster 10500 så det er lidt som at sammenligne Pærer og bananer
så hvis det skal være en af de to modeller er det størelsen der bestemmer
så hvis det skal være en af de to modeller er det størelsen der bestemmer
David_Jensen skrev:Jep, men jeg mener i samme pris-klasse. Forskellen mellem G10 Plasma -> V10 LCD er ca. 1000 kr (når jeg ser på ppradio).
18 mar 2009, 23:10
Har folk lagt mærke til der er blevet listed en U model også?
http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm
Det bliver da en ordentlig serie af skærme må man sige
http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm
Det bliver da en ordentlig serie af skærme må man sige
18 mar 2009, 23:14
U serie. Den har jeg ikke hørt noget om før PP Radio linket.
Hmm, det ser ud til at den placerer sig mellem X og S. Umiddelbart kan jeg ikke se behovet for en model mellem de to - taget 2008 programmet i betragtning - men jeg skal da lige have undersøgt hvad den kan 8)
Hmm, det ser ud til at den placerer sig mellem X og S. Umiddelbart kan jeg ikke se behovet for en model mellem de to - taget 2008 programmet i betragtning - men jeg skal da lige have undersøgt hvad den kan 8)
18 mar 2009, 23:14
David_Jensen skrev:Hej alle,Panasonic LCD-TV er fair, men jeg synes slet ikke de når samme niveau som deres plasma-TV, så selv før jeg har testet G10 færdig, vil jeg gerne spå, at den kommer ud som vinderen i den sammenligning
pft
David
18 mar 2009, 23:16
- Men det kan selvfølgelig være for at nå bredere ud fra panasonics side, dog virker det bare underligt med de priser der allerede er.
Rasmus Larsen skrev:U serie. Den har jeg ikke hørt noget om før PP Radio linket.Det var også mit indtryk, snakkede lige med en kammerat der arbejder i expert da jeg lige faldt over det, han kendte heller intet til U modellen, og mente så det ku være en model fra tyskland eller noget, hvorefter jeg lige forklarede at ppradio godt nok var autoriseret panasonic forhandler
19 mar 2009, 08:10
Jeg "copy-paster" lige et indlæg jeg har skrevet i en af de andre Panasonic-tråde:
-------
Puuhhaaa…!
Så kom jeg igennem den store Panasonic tråd (http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=9318).
Dén kan jeg varmt anbefale alle der har Panasonic skærme i tankerne. Det kunne måske være en god idé med en "Sticky" tråd om Panasonic med de "vigtigste" info kogt ned, så al "udenom" indlæg blev siet fra.
Specielt dette skema fra denne tråds 5. indlæg: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... highlight=
Så kan man hurtigt finde ud af hvilke af de nye modeller der svarer til de gamle - og hvilke modeller der er topmodeller og ned efter.
Umiddelbart - som jeg ser det - er rangordnen på de nye modeller således (Fra toppen; bedst - til bund; "dårligst". I () er den model de nye modeller svarer til fra 2008-modellerne:
Z1 (NY) (Kommer ikke i 42" - pris endnu ukendt)
V10 (Pz800+) (PP Radio pris på 42": Ca. 16.000,-)
G15 (NY) (PP Radio pris på 42": Ca. 14.000,-)
G10 (PZ85) (PP Radio pris på 42": Ca. 11.000,-)
S10 (PZ80) (PP Radio pris på 42": Ca. 10.800,-)
U10 (NY) (PP Radio pris på 42": Ca. 10.600,-)
X10 (PX80) (PP Radio pris på 42": Ca. 8.000,-)
C10 (NY) (PP Radio pris på 42": Ca. 8.000,-)
-------
Puuhhaaa…!
Så kom jeg igennem den store Panasonic tråd (http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=9318).
Dén kan jeg varmt anbefale alle der har Panasonic skærme i tankerne. Det kunne måske være en god idé med en "Sticky" tråd om Panasonic med de "vigtigste" info kogt ned, så al "udenom" indlæg blev siet fra.
Specielt dette skema fra denne tråds 5. indlæg: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... highlight=
Så kan man hurtigt finde ud af hvilke af de nye modeller der svarer til de gamle - og hvilke modeller der er topmodeller og ned efter.
Umiddelbart - som jeg ser det - er rangordnen på de nye modeller således (Fra toppen; bedst - til bund; "dårligst". I () er den model de nye modeller svarer til fra 2008-modellerne:
Z1 (NY) (Kommer ikke i 42" - pris endnu ukendt)
V10 (Pz800+) (PP Radio pris på 42": Ca. 16.000,-)
G15 (NY) (PP Radio pris på 42": Ca. 14.000,-)
G10 (PZ85) (PP Radio pris på 42": Ca. 11.000,-)
S10 (PZ80) (PP Radio pris på 42": Ca. 10.800,-)
U10 (NY) (PP Radio pris på 42": Ca. 10.600,-)
X10 (PX80) (PP Radio pris på 42": Ca. 8.000,-)
C10 (NY) (PP Radio pris på 42": Ca. 8.000,-)
19 mar 2009, 08:49
Fin nok med den oversigt, men forstår ikke hvad du mener med: "Umiddelbart - som jeg ser det - er rangordnen på de nye modeller således". For det er der jo ikke nogen tvivl om at den er sådan
Men igen, der er jo et flatpanels indlæg omkring netop de nye modeller: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1235394124, så behøves nok ikke være sticky...
Men altid rart med oversigter sefølig:D
Var nede og se 46G10 igår og det ser rigtig godt ud... X10 modellen ser nu også rigtig lækker ud og det er altså vildt nok med prisen på sådan en 50"!
Men igen, der er jo et flatpanels indlæg omkring netop de nye modeller: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1235394124, så behøves nok ikke være sticky...
Men altid rart med oversigter sefølig:D
Var nede og se 46G10 igår og det ser rigtig godt ud... X10 modellen ser nu også rigtig lækker ud og det er altså vildt nok med prisen på sådan en 50"!
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto