Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morientes
Morientes skrev:
scyberman skrev:
Hvad er det med ufrivillig klubmedlem? Hvad er det for en klub?
Det er jo klub blå blink.
Ja jeg overvejer da alvorlig at købe fjernsynet eftersom alle skriver rigtig godt om det....bortset fra blå blink.
Er det et stor eller lille lys, kan det tildækkes midlertidlig af noget?
Det er en lille diode til venstre på TV'et. I princippet kunne man sætte et lille stykke gaffa-tape over den.
Men jeg vil bestemt også sige: køb det! Det er også meget billigt hvis du køber på http://www.fyndborsen.se. Især med den svenske kurs i øjeblikket. (i hvert fald billigt i forhold til danske priser. Men du overvejede vel heller ikke at købe det i DK?)
Hov, til højre på TV'et mente jeg. O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Morientes skrev:Hm, hvordan er reglerne egentlig på det punkt?
På et eller andet tidspunkt må de vel skifte fjernsynet ud med en anden model.
Jeg tror ikke der er nogen regler, der tilgodeser sådanne "småfejl". Der er ikke tale om nogen egentlig funktionsfejl, men blot om noget der må kategoriseres som "irriterende". Det står sikker på en to do liste et eller andet sted, men nok ikke øverst på den.
Af Krang
Blot for at bekræfte;

Jeg har langt om længe nosset mig sammen til at få yousee med HD og det hele til mit 46a966...

Efter det første døgn, af primært HD-signaler via den indbyggede DVB-C tuner, har jeg ikke kunnet konstatere en eneste fejl med blå blink eller lignende!

De blå blink virker altså umiddelbart til kun at berøre 7-serien. Det må vel være gode nyheder for dem af jer der fik lov at bytte til 9-serien :)

-At kanalsorteringen så er under al kritik, må være det næste der skal arbejdes på!! Man kan jo dårligt bruge fjernsynet, med 100+kanaler, opdelt alfabetisk! Den opgave må vidst opprioriteres lidt, kære Samsung!
Af hjs
Hej Samsung 966 ejer.

Det lyder godt du ingen fejl har i 966 da jeg har fået lov at bytte min 796, hvor har du købt 966.
Jeg har købt min 796 i Fona, de har ikke 966, og ingen ved hvornår de får den i butikken.

hjs ;;)
Af Krang
hjs skrev:Hej Samsung 966 ejer.

Det lyder godt du ingen fejl har i 966 da jeg har fået lov at bytte min 796, hvor har du købt 966.
Jeg har købt min 796 i Fona, de har ikke 966, og ingen ved hvornår de får den i butikken.

hjs ;;)
Jeg bestilte mit i en 2tal forretning i storkøbenhavn, i oktober. De havde det ikke i butikken, og det lød ikke til at det kom til det danske marked - fik samme besked i Hifiklubben, hvor jeg først kiggede på 7- og 8-serien. Jeg ville dog helst have 9-serien, så forhandlede lidt med 2tal forhandleren, og fik ham til at købe et 46" hjem til mig fra Samsung Sverige, som jeg fik ca. 3 uger efter, i midten af november, for 19.500,-. Det virkede umiddelbart som en god pris, ca. 15% rabat i forhold til den forventede salgspris i DK, og billigere end tilsvarende størrelse 7-serie var i udsalgspris på det tidspunkt - aner ikke om den var god i forhold til hvad de koster nu, og det vil jeg helst heller ikke vide ;)

Det kan i hvert fald betale sig, at forhandle lidt i disse tider! Sælgerne virker til at strække sig lidt længere end man er vant til, for rent faktisk at genere en omsætning 8)
Af Morientes
Det er jo fint nok at 9-serien fungerer. Så må Samsung da kunne se hvad forskellen eventuelt kan være?
Problemet SKAL i hvert fald løses!
Af hjs
Hej
Tak for hjælpen Krang.
Har talt med Fona i dag, de vil prøve at få en 966 hjem fra Sverige. kan det ikke lade sig gøre henter de min 796 med alle de fejl den har og jeg får mine 16.999,00 kr tilbage.
Jeg har så forhørt mig i EXPERT og 2tal de kan bestille den ved Samsung i Sverige. Leveringstiden vil da blive lidt længere.
Prisen for 966 er 19.995.00 kr. så din pris på 19.500.00 kr er ok.

hjs ::l
Af TYBO
kan man på 966 sortere de digitale kanaler manuelt ?

Er det 46A966 i snakker om....den kan bestilles online i sverige og leveres til døren for under 15000kr.
Af Morientes
yakken skrev:
Morientes skrev:Hm, hvordan er reglerne egentlig på det punkt?
På et eller andet tidspunkt må de vel skifte fjernsynet ud med en anden model.
Jeg tror ikke der er nogen regler, der tilgodeser sådanne "småfejl". Der er ikke tale om nogen egentlig funktionsfejl, men blot om noget der må kategoriseres som "irriterende". Det står sikker på en to do liste et eller andet sted, men nok ikke øverst på den.
Jo, men i et produkt til den pris (eller vel egentlig i et hvilket som helst produkt) skal der da ikke være nogle "småfejl" eller irriterende ting. Så må de enten lave det eller give en en anden model. Det vel sådan noget købeloven sikrer. Ellers skal de skrive et eller andet sted, at man kan risikere fejlen og det kan der ikke gøres noget ved.(som det f.eks. blev gjort engang med pixelfejl)
Af Morientes
Hvad er forøvrigt forskellen (ud over manglende blå blink) på A796 og A966?
Af Alland82
Morientes skrev:Hvad er forøvrigt forskellen (ud over manglende blå blink) på A796 og A966?
Så vidt jeg ved er det DNLA tilslutning...

//Allan
Af Krang
Forskellen mellem 7 og 9 er designet (9serien har et efter min mening mere eksklusivt look, med gråligt - næsten sorte - fiskeskæl hele vejen rundt under glasset, i stedet for den blå farve) og så en masse ubrugeligt crap, som opskrifter på grillkylling og udstrækningsøvelser indbygget, samt 15-20 hidef billeder indbygget, som man kan lade det stå og skifte imellem hvis man vil bruge det som billedramme (hvem vil dog det...?). Derudover er der et par spil indbygget til børnene - har aldrig prøvet dem - samt 4 widgets fra yahoo.com som kan slås til, så man f.eks. hele tiden har vejrudsigten kørende nederst i et hjørne, eller en lille nyheds- eller aktieticker - Desværre også ubrugeligt, da man ikke kan indstille på dem, og hvor stor er chancen for at de nordiske brugere gider sidde og have NASDAQ-kursen opdaterende i hjørnet hvert minut...?

Derudover selvfølgelig DLNA, som rent faktisk virker - dejligt at man bare kan stikke en USB i siden med en film eller billeder på, uden at behøve streame over playstationen.

9-serien har rent ud sagt alt hvad både 7 og 8-serien har, foruden det tynde look fra 8-serien.

-Og nej, det er desværre IKKE muligt at ændre i kanalrækkefølgen på 9'erne heller....
Af kabers
Hej

Da jeg overvejer snart at købe en 796, vil jeg høre jer ad om der er sket noget mere med samsung og de "blå blink"

Klub blå blink er ikke en klub, jeg udmiddelbart har lyst til at være medlem af:-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7