Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Søger lidt hjælp til at vælge hvilken skærm jeg skal købe, da jeg takket været staten, endelig har råd til at købe en bedre skærm end det 21 tommer Philips jeg pt. har :p

- Bugettet er ca. 5.000 kr.
- Jeg sidder kun 2m fra mit fjernsyn og lejligheden er ikke særlig stor. Derfor mener jeg at 32" er den rigtige størrelse.
- Skal bruges til kabeltv og dvd fra en almindelig dvd afspiller.

Har gennem længere tid fulgt debatten her på forum, og har derfor selv udset en kandidat i Sony 32W4000.

Jeg har dog svært ved at ignore den enormt gode omtale Panasonic 37PX80 får herinde, men er bange for at det bliver for stort.

Har Sony 32W4000 et billede der på nogen måde kan konkurrere med PX80, eller er ville i anbefale mig PX80 meget stærkt når man kun tænker på billedkvaliteten?

Håber i vil dele jeres erfaringer :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Din stue skal være MEGET lille for at 37PX80 bliver for stor. Jeg synes det ville være synd at hoppe på W4000 når dit behov så tydeligt taler til fordel for PX80.
Af Tavs
Tak for svaret Yakken - det bliver en PX80 så :p
Af Tavs
En anden ting vedr. PX80'eren.

Jeg har som sagt kabeltv gennem antenneforening.
Kommer kabeltv automatisk i digital kvalitet, eller afhæger det af udbyderen?

Har nemlig læst enkelte steder at PX80'eren ikke er sååå god til analog signal.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic har ikke de skarpeste de-interlacere, men jeg vil nu ikke sige at de hører til de værste på markedet.

Det er din antenneforening der styrer hvilke signaler du får ind lige nu, men hvis I får jeres kabel-TV via eks. Yousee, så vil du få en regning seperat ud over dit antennebidrag. I så fald, så vil du også have mulighed for at tage kanalerne digitalt forudsat at du betaler for det. Der kræves en halvårlig dekoderkort-afgift for at se digitalt TV og for PX80's vedkommende skal du også have en dekoderboks stående, som også vil koste noget.

Hvis din atenneforening derimod benytter et digitalt spejl, så vil du kunne tage alle dine kanaler digitalt via DVB-T tuneren, som PX80 allerede har indbygget og det kan gøres uden indkøb af dekoderkort eller lignende - dvs. ganske gratis. Dette skal du dog konsultere din antenneforening om.