Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej flatpanels

Jeg har de sidste par dage været på udkig efter nyt tv, og har snart søgt nettet tyndt synes jeg, men vil nu alligevel forsøge at drage nytte af jeres erfaringer.

Jeg havde egentligt låst mig fast på PX80, eftersom alle skriver godt om det (især flatpanels Award) og fordi det er blevet anbefalet af en ven der ejer det. Skal efter planen ned og kigge på det hos Befro i århus idag.

Så sker det "uheldige" at min fatter dumper en flyer fra Bilka på mit værelse her til morgen, som har Philips 42PFL5603H på tilbud til 6900,-

Jeg studser straks over at Philips tv'et er Full HD, har en høj opløsning, og har DVB-T/C tunere. Dog hører jeg også gentagne gange sætningen fra flatpanels, "glem specifikationerne" og hælder således stadig til PX80'eren.

Jeg skal bruge TV'et i min stue, og klasker det nok op sammen med et halvlækkert mediecenter der kører windows 7. Jeg ved ikke helt endnu om jeg kommer til at trække DVB-C over mediecenteret (vha. FloppyDTV eller FireDTV), men digitalt kabeltv er helt klart det rentable at have i mit område. Af fordele ved Philips TV'et ser jeg også at den højere opløsning bør kunne vise "computerskærmen" bedre, hvis jeg skulle bruge mediecenteret til web-browsing eller andet.

Jeg MÅ købe et TV idag, så skynd jer at sig hvad jeg skal købe, så vil jeg gøre noget impulsivt :)

Prisforskellen må også gerne tages i betragtning.

På forhånd tak
Kristian Grau
Af LaustsenDK
Jeg er også faldet over tilbudet i bilka, og kunne også godt tænke mig at høre om det er et OK fjernsyn ?
Af el-HL
Jeg er ret sikker på at px80 vinder overlegent på billed kvalitet over den philips, så hellere Sony 40W4000 til 7777,-
Af xcardman
42PFL5603H og deres 3 serie er bare dårlige og ikke pengene værd.
man skal op i deres 7 serie og op, for at få et nogenlunde billede.
et px80 er langt bedre og kan udmærket tilsluttes et media center og koster kun 5500 endnu. Det udgår nok snart til fordel for x10
Af Arcona
4999 på Fleggaard.dk (afhentnet, 5600 leveret)
Af LaustsenDK
Er der drejesokkel på den panasonic ?? :(
Af Ponduus
Nej. Det er der ikke.
Af HBT
Må jeg lige stille et ? i denne tråd?

Kan se panasonic tv'et kun er HD ready og phillips er med Full HD, giver det ikke en forskel i billedet eller kan det få betydning med de nye tv signaler?
Af xcardman
FULL HD er godt på et 50 tommer og en projektor.
Folk glemmer bare at kun få noget ud af FULL HD på blueray.
almindelig tv og HD i 720p hælper det ikke.

mellem de to skærme har px80 langt bedre billedekvalitet, selvom det er HD ready.

full HD er alså ikke bare ligmed god billedekvalitet.