Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af JBT
Hej

Jeg har lige købt et Samsung LE-46A866S1W/XXE :D
Udmærket TV, pænt design og et rigtig godt billede
Jeg har spørgsmål til Samsung ejere i Serie 7,8 og 9
og som har YOUSEE via den indbyggede DVB C tunere.

Jeg for ingen billede og lyd på fuld vejledning via DVB C "YOUSEE" !:(
Kortvejledning for jeg billede og lyd med.
http://jbt.fotoz.dk/billeder/vis/i906012

Hvis jeg tilslutter min husantenne DVB T har jeg billede og lyd på :o
http://jbt.fotoz.dk/billeder/vis/i906013

Jeg har installeret den sidste nye firmware 1007.1
Jeg har prøvet at indlæse kanaler igen og igen, igen
Jeg har lige fået YOUSEE der er åbnet for alle kanaler her i starten 177 programmer.
Jeg har ingen problemer med udfald, rigtig godt signal
Signalstyrke 70-75 på DR
Signalstryke 60 på TV3

Så hvis nogen har forslag til problemet eller samme problem, så skriv lige en kommentar.
Jeg har skrevet til Samsung Support, men hvis det er andre der har samme problem kan jeg/vi jo lettere
presse dem lidt.

mvh JBT
Af felix
hej jbt
jeg har samme problem, men jeg har ikke testet det med husantenne da jeg kun har kabel, hvor meget støjer din skærn, jeg har fået hjælp af samsung til at fjerne den digitale opdatering ellers kørte blæseren hele tiden, men nu syntes jeg den larmer en del, jeg ved ikke om det er generelt for 40 tommers(det er mit) og opefter, er der nogen i dette forum der ved det ??
mvh felix
Brugeravatar
Af JBT
Jeg har talt med Samsung Support i dag, de kender ikke til problemet. :(
Det skulle virke.
De mener måske at det skyldes at man i startet hos YOUSEE for åbnet for alle kanaler.
Lige efter man har tændt sit TV og der er billede på, og man trykker på GUIDE, virker det den ene gang, inden den har hentet alle EPG informationer.
Jeg har TV mere stående i 40" som min Far skal have når han flytter.
Det vil jeg lige afprøve i weekenden, for samme fejl

Felix
Jeg har lidt støj (man kan godt høre det er tændt) men ikke noget der genere mig.
Har du også åbnet for alle kanaler hos YOUSEE

mvh JBT
Af RM
har en 40" 696 og jeg kan heller ikke se billedet når jeg er i fuld epg mode, men går nok. men min blæser er også begyndt at køre hele tiden, undtagen lige efter man har slukket, men efter lidt tid så begynder den også når det er slukket, kunne være rart med en løsning på det problem, andet end at downgrade firmwaren? har den nyeste firmware, v. 1010 eller hvad den hedder,.
Af RM
har en 40" 696 og jeg kan heller ikke se billedet når jeg er i fuld epg mode, men går nok. men min blæser er også begyndt at køre hele tiden, undtagen lige efter man har slukket, men efter lidt tid så begynder den også når det er slukket, kunne være rart med en løsning på det problem, andet end at downgrade firmwaren? har den nyeste firmware, v. 1010 eller hvad den hedder,.
Af felix
hej jbt
jeg har fuld pakke fra yousee og har prøvet at indstille kanalerne igen men intet hjælper, hvor tæt skal du være på dit tv før du kan høre den
mvh felix
Af RM
hmm, altså det hænger på væggen, så det bliver nok forstærket lidt den vej, men man kan høre det i hele rummet, ca. 12kvm. men kun hvis der er helt stille, dvs. hvis man skal sove osv.
Af shamran
Det er det samme på Stofanet. Jeg har et 46" serie 8. På de analog kanaler virker det men på de digitale virker det ikke i fuld programguide.

Ringer til Samsung i morgen og brokker mig. Jeg er lidt træt at de bugs der er i tv'et.
Brugeravatar
Af JBT
shamran skrev:Det er det samme på Stofanet. Jeg har et 46" serie 8. På de analog kanaler virker det men på de digitale virker det ikke i fuld programguide.

Ringer til Samsung i morgen og brokker mig. Jeg er lidt træt at de bugs der er i tv'et.
Når siger jeg bare, hos Samsung fortalte de mig at det kun var YOUSEE der havde problemer, ikke Stofanet ?

De snakker bare hos Samsung, det kan jo ikke være rigtig at køber et Tv til 15.000,- og det hele ikke virker.

Nu må i tage jer sammen hos Samsung ! !:( !:( !:(

Jeg sender en mail til Samsung, med link til dette emne og det med blå blink på 7 serien

mvh JBT
Af BC
Hej ! Jeg har købt 3 stk Samsung serie 8 2 stk 46" og 1 stk 40"

Har YuoSee som leverandør af antene singnalet og alle tre med samme problem. Har haf ringet til Nicolai Sone hos Samsung Danmark men han hade ikke hørt om problemet og han har samme tv selv men bruger Viasat og der var der ikke noget problem. Han trode at problemet lå hos YuoSee, så bolten spildes frem og tilbage. Samsung i Sverige, det er der man kommer til når man ringer til Samsung Danmark siger at de ikke har hørt om problemet og kan ikke selv kontrolere det da der jo ikke er YuoSee i Sverig :( Men Nicolai Sonne er i Sverige Torsdag og Fredag og ville tale med dem om det problem som vi har med EPG info fra YuoSee.
Det skulle være muligt med en opdatering fra YuoSee at få det til at spilde efter hensigten. Jeg har direkte kontakt til Nicolai så sn løsning det kommer der ! Men at YuoSee liger og byter rundt på kanaler og laver en masse tillægsydelser til dem som har boksen fra YuoSee kan måsk godt ha en eller anden betydning !
Af Morientes
Jeg har et A796 og får heller ikke billede og lyd i guiden. Jeg bruger også CAM interfacet og DVB-C tuneren.

Er der nogle af jer der har fået løst problemerne?
Brugeravatar
Af JBT
Nej desværre ikke, sendte en klage til Samsung den 20 feb.
Ingenting hørt tilbage. !:( !:(

Her hvad jeg skrev.

Hej
Jeg har snakket med jeres support via telefon og mail herfra.
Jeg har købt 2 Tv til 23.000,- DK kr.
LE46A866 og en LE40A866 til min Far
Vi har begge problemer med fuld programguide på mit TV.
Der er andre der har samme problem.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 6017#56017
Det er alle modeller der har problemet.
Jeg har snakket med en der hedder ****** (Dansker) hos jer.
Han fortæller mig at det kun er YOUSEE det ikke fungere på.
Nu er der en der har skrevet på forumet at det heller ikke fungere på Stofanet.
Der er også en anden sag med noget blå blink på forummet som i heller ikke har løst. http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=9118

Hvis Samsung skal virke seriøst og forsat vil sælge TV i Danmark.
Skal i se at komme ind i kampen.
I skriver om jeres prestige service og garanti.

Kontakt nu YOUSEE og få løst problemet ?

Jeg har gjort alt hvad jeres support har bedt mig om. Så nu må i se at finde en løsning.

Jeg håber at henvender jer til mig så vi kan få løst dette problem.
Af HSA
Købte for et stykke tid siden et Samsung LE52A866S1, blev først meget overrasket over at man ikke kan flytte rundt på kanalerne når det er digital tv, snakkede med Samsung og de fortalte at sådan var det bare.

Jeg må jo så leve med at jeg ikke kan holde styr på alle mine kanaler når de ligger helt blandet, og er derfor nødsaget til at bruge tv guiden, men når jeg tænder mit tv, skal jeg altid vente ekstremt lang tid inden den er klar, og når den så endelig er klar virker den funktion med billede og lyd ikke længere.
Har også snakket med Samsung igen og igen, og de siger konstant at det er Yousee der lever TV guiden, så det er deres fejl, efter at have snakket 10 gange med TDC fik jeg endelig fat i en TDC teknikker der havde styr på tingene, og han fortalte at Samsung generere deres egen tv guide, og jeg skulle prøve at få fat i Samsungs tekniske afdeling, da det er en fejl i Samsungs tv.
Hvis Samsung ikke løser denne fejl, ser jeg kun en løsning og det er at levere TVet tilbage da det i så fald ikke er egnet til digital tv, med den firmware de har i dag.
Brugeravatar
Af JBT
Hej

Har igen talt med Samsung Support, og fortalt mine/vores problemer
Meget forstående med problemet.
Afsluttet samtalen med at håbede at jeg fik løst problemet.
Fandt min klage men kunne ikke se om den var sendt videre til service afd.
Han var inde og kikke på dette indlæg, og kunne godt se at det ikke kun var 866 serien men flere der havde samme problem.
Han var sikker på at der findes 866 hvor det virker.
Han mener at der skulle en tekniker ud at se på mit TV.
Der måske en fejl dybere i TV'et som ikke kan rettes med firmware vi kan downloade, men med den teknikeren har med.
Så der kommer en tekniker i næste uge, og så må vi se ?
Hvis det ikke løste problemet, bliver det teknikerens job få den videre i Samsung systemmet.

mvh JBT