Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Illgor
har kun set et andet panacenter hvor prisen ligger ret ens med ppradio (men vel egentlig ikke så mærkeligt:D)
Mon ikke vi ser internet priser jeg ligger 15% lavere end ppradio.
Af Møffe
Lige en betragtning. De amerikanske priser der tidligere er listet her i tråden har passet ret godt. De mindre modeller skal ganges med ca. faktor 1,33-1,4 for at få den danske pris. Og de større modeller skal ganges med faktor 1,5-1,6. laver man den øvelse på den amerikanske 54Z1, så bliver prisen på den gode 45.000 kr. Så kan man nok forvente en pris mellem 35.000-40.000 for 46Z1.

Ikke i den billige ende, men hvorfor skulle Panasonic da ikke også have en bid af den kage som sharp og sony deler med deres high-priced modeller...?

Skræmmer de priser jer, eller står der stadig nogen i kø for at få fingre i en Z model?
Af Askov
vil jo nok sige at det skræmmer mig en hel del.
Men hvis der kommer gode anmeldelser og priser, tror jeg at jeg springer på en 50V10.
Den lyder spændende syntes jeg, uden at ha for megen forstand på det.

Yakken, er du lige stået op eller hvad. Priserne har været der siden kl 0030 i nat. Var oppe alligevel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kunne ikke se noget link til priserne, så derfor indsatte jeg et. Vi er nogle der må gå på arbejde og ikke sidder og tjekker Panasonics side kl. 3 om natten ;)
Af LencoTB
Jeg synes at der er latterligt at 37" X10 kun har en opløsning på 1,024 x 720.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det har et 37" PX80 jo også kun? X10 er den direkte afløser for PX80, så det er der ikke noget underligt i. Prisen kan holdes ret langt nede når man holder sig til alm. HD frem for fuld HD.
Af LencoTB
Det er fint til alm. tv, men hvad så hvis man har en masse tv-serier i HD og gerne vil koble den til PC'en? Al den ventetid for ingenting. Så må jeg vente på Sony's 5500 serie.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo "opgradere" til S10 i stedet? Fuld HD plasma-TV har aldrig været billige og traditionelt set, så laves de jo slet ikke under 42" - det har vist ikke været lovet på noget tidspunkt.
Brugeravatar
Af herbstmeister
LencoTB skrev:Jeg synes at der er latterligt at 37" X10 kun har en opløsning på 1,024 x 720.
Er fint tilfreds med, at der overhovedet kom en ny pana i 37". Kunne selvfølgelig også være dejligt, havde G eller S serien startet i 37", så man kunne få fullHD, bedre kontrast og gråskala osv med. Så havde prisen jo så også været derefter :((

7.500 for et 37X10 i startpris er noget billigere end beregnet :D
Af LencoTB
37" er desvære min max. størrelse, da jeg sidder 2,4m fra tv'et. Vil et 37X10 være et dårligt valg, hvis man mest skal bruge tv'et til at se film/tv-serier fra pc'en? Hvor meget spiller den opløsningen på panelet ind i disse forhold?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, 1024x720 er en udmærket opløsning til den afstand - især hvis du viser digitalt materiale i HD kvalitet. Vi har en applet der viser hvor tæt du skal sidde på et TV for at få glæde af fuld HD, og for et 37" TV, så er denne afstand kun 1.5 m:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511

Med 720p opløsningen kan du tåle at komme ud på 2.8 m før du ikke længere har gavn af 1024x720 punkters opløsning, så 2.4 m er altså en glimrende afstand. Husk at dette er forudsat, at du også viser film optaget i HD. Hvis opløsningen er lavere end 720p, så har du slet ingen glæde af et fuld HD TV (eller et HD TV i det hele taget).
Af MrJakel
Gør den nok. Det er ikke den danske model da den ikke har MPEG 4
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14