Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg har lige købt en HP w2558hc og pakkede den ud igår.

Syntes dog at den har en tendens til at billedet er lysere i den nedre halvdel af skærmen i forhold til den øvre del.

Dvs. når jeg f.eks. sidder med min mail klient åben så er teksten i den nedre halvdel af skærmen mere lys (bleg).

Er det en fejl eller har jeg indstillet den forkert ?

Har prøvet at betragte den fra forskellige vinkler og det bliver da lidt bedre hvis jeg betragter den fra en lavere vinkel.

Det er ikke noget man som sådan lægger mærke til når man spiller eller ser film (medmindre man ved det og kigger efter det).

Mvh.
Michael
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er desværre en inhomogen baggrundsbelysning, som er synderen. Det er en meget typisk fejl på LCD skærme og du kan ikke rette op på det, da det relaterer til den fysiske samling af skærmpanelet. Det betragtes desuden ikke som en gyldig grund til at fejlmelde skærmen.

Homogeniteten af lyset kan variere meget fra skærm til skærm, så du kan også blot have været uheldig at netop dit eksemplar er hårdt ramt.

Du kan se et af de mere grelle tilfælde, som jeg har taget et billede af tidligere herunder. Her er det langs kanterne at lyset er blevet meget kraftigt ift. resten af skærmen:
Billede
Af Michael Dahl Thomsen
Hej

Og tak for svaret. Og øv :((

Jeg vil da lige prøve at tage et billede af den med sort baggrund som du har gjort og poste det. Det kan evt. være at jeg kan tage et billede af den med mail klienten hvor man evt. kan se det.

Så et eller andet sted at man kan hente et program til at "sortne" skærmen men jeg kan ikke finde det igen. Du skulle vel ikke vide hvor det findes ?