Log ind med sociale netværk
02 feb 2009, 00:18
- Ved du om de leverer til det mørke vestjylland, for den pris du nævner?
- Er de indbyggede højtalere "ok" eller bør jeg købe extra ved siden af. hvis ja hvad skal jeg så gå efter?
På forhånd tak
maibritt
Tobster skrev:Hejsa. Nu overvejer jeg også at handle med fyndbørsen, men har lige et par sidespørgsmåljbroendum skrev:Ok, min fejl (tastefejl). Det er selvfølgelig 15.880,- men det er jo stadig ca. kr. 4.100,- billigere end hvad f.eks. Expert og Fona skal have...Tobster skrev:Pssst...... Du kan lige nu få LX5090H til kun SEK 21.900,- plus 700,- i fragt hos www.fyndborsen.se Det er kun ca. dkr. 15.200,-Det er da vist en gammel valutakurs du regner med der ... idag er det næsten 16.000 og det er altså ret tæt på, hvad man kan få den til i DK med lidt "prutten" ;-)
Udnyt den lave svenske kurs.
...
Jeg vil gerne se hvor du kan få H-modellen til under dkr 16.000,- henne til i DK.
Derefter skal du have højttalere med. Højttaleren til at sætte under TV'et koster ca dkr. 2000,- hos Fona og Expert. Hos Fyndbørsen får du den til SEK 990,- hvilket er dkr. 700,-
Så jeg mener stadig at det er MEGET fordelagtigt at købe den i SE.
- Ved du om de leverer til det mørke vestjylland, for den pris du nævner?
- Er de indbyggede højtalere "ok" eller bør jeg købe extra ved siden af. hvis ja hvad skal jeg så gå efter?
På forhånd tak
maibritt
Senest rettet af Maibritt 02 feb 2009, 00:40, rettet i alt 1 gang.
02 feb 2009, 00:33
og forresten. nu her når Dr starter med at sende digitalt i stedet for analogt, er Pioneer LX5090 så "klar" eller vil jeg skulle ud og investere i en box eller lign?
And another one
: Kan det betale sig at gå efter "H" modellen for en som mig som ikke har alverdens forstand på elektronik, og som kun ville komme til at bruge den til at se film, alm tv, og engang imellem xbox og PC. ?
Kommer ikke til at bruge Home media gallery, men ved ikke med Kalibreringsmenuen, er det værd at gå efter.. bedre billed kvalitet?
saxet fra flatpanels.dk: H’et betyder, at Tv’et har en udvidet kalibreringsmenu samt en meget spændende feature i form af Home Media Gallery, der kan streame film, musik og billeder trådløst over dit hjemmenetværk og vise/afspille det direkte på skærmen.
Ps. det blev lidt rodet, håber det kan læses
And another one
Kommer ikke til at bruge Home media gallery, men ved ikke med Kalibreringsmenuen, er det værd at gå efter.. bedre billed kvalitet?
saxet fra flatpanels.dk: H’et betyder, at Tv’et har en udvidet kalibreringsmenu samt en meget spændende feature i form af Home Media Gallery, der kan streame film, musik og billeder trådløst over dit hjemmenetværk og vise/afspille det direkte på skærmen.
Ps. det blev lidt rodet, håber det kan læses
02 feb 2009, 09:45
Hej Majbritt
Du skal være opmærksom på at disse Pioneer TV ikke har inbyggede højtalere, så det vil altid være noget du skal købe ved siden af; hvis ikke du kører lyden over anlægget
Du kan vælge mellem side eller undermonterede højtalere.
Med hensyn til 5090 vs 5090H er det nok værd at tage med for dit vedkommende, at sidstnævnte, udover DNLA, også har MPEG4 dekodning af luftbårne signaler. Jeg opfatter i hvert fald, at det er på denne måde du skal modtage digital TV?
Du skal være opmærksom på at disse Pioneer TV ikke har inbyggede højtalere, så det vil altid være noget du skal købe ved siden af; hvis ikke du kører lyden over anlægget
Du kan vælge mellem side eller undermonterede højtalere.
Med hensyn til 5090 vs 5090H er det nok værd at tage med for dit vedkommende, at sidstnævnte, udover DNLA, også har MPEG4 dekodning af luftbårne signaler. Jeg opfatter i hvert fald, at det er på denne måde du skal modtage digital TV?
02 feb 2009, 15:37
Ok,
Hasse har tilbudt mig LX5090H, S62 højtalere og fragt for 23500 sek. Det er fandeme billigt.
Jeg er ved at undersøge hvor meget han skal have for bordstativet. Så snart jeg har fundet ud af det, så bestiller jeg. Man kan ikke finde det TV til billigere penge nogen steder. Super tilbud!
Hasse har tilbudt mig LX5090H, S62 højtalere og fragt for 23500 sek. Det er fandeme billigt.
Jeg er ved at undersøge hvor meget han skal have for bordstativet. Så snart jeg har fundet ud af det, så bestiller jeg. Man kan ikke finde det TV til billigere penge nogen steder. Super tilbud!
02 feb 2009, 16:21
Ja det har jeg fundet ud af.
Men jeg har nu sendt denne her forspørgsel til Hasse:
5090H + S62 + Pioneer KRP-TS02 + 3 x Accurate HDMI 1.3 Flat Black 2m + Fragt
for 25300 SEK = ca. 17600 danske kroner.
Men jeg har nu sendt denne her forspørgsel til Hasse:
5090H + S62 + Pioneer KRP-TS02 + 3 x Accurate HDMI 1.3 Flat Black 2m + Fragt
for 25300 SEK = ca. 17600 danske kroner.
03 feb 2009, 22:19
Jeg har nu købt og bestilt via Fyndborsen.se hos Hasse med levering om 7-12 dage:
5090H + S62 sidehøjtaler + Pioneer KRP-TS02 TV bordstativ + 3 x Accurate HDMI 1.3 Flat Black 2m + Fragt
for
25400 SEK = 17609 danske kroner. Søreme billigt!
Jeg glæder mig som et lille barn til jul til jeg modtager TV'et og kan begynde at sætte det op og rode med det og prøve det af!!
8)
5090H + S62 sidehøjtaler + Pioneer KRP-TS02 TV bordstativ + 3 x Accurate HDMI 1.3 Flat Black 2m + Fragt
for
25400 SEK = 17609 danske kroner. Søreme billigt!
Jeg glæder mig som et lille barn til jul til jeg modtager TV'et og kan begynde at sætte det op og rode med det og prøve det af!!
04 feb 2009, 18:46
Jeg glæder mig på dine vegne, Tobster!
8)
Det er først i slutningen af næste uge der sikkert først sker noget hos mig. Det er sgu så lang tid at vente....
Det er først i slutningen af næste uge der sikkert først sker noget hos mig. Det er sgu så lang tid at vente....
04 feb 2009, 19:05
ja i lige måde.
Nu skal jeg til at sætte mig ind i hvordan jeg skal forholde mig til det når det er ny. Jeg vil justere det efter anbefalinger og køre en "break in" på den.
Nu skal jeg til at sætte mig ind i hvordan jeg skal forholde mig til det når det er ny. Jeg vil justere det efter anbefalinger og køre en "break in" på den.
TV Samsung 65ES8005
Surround-højttalere til salg
Front Paradigm Reference Studio 80
Center+bag Paradigm Reference LCR-450
04 feb 2009, 20:46
Hvad er et "Break In", Tobster?
Jeg tænkt mig at bruge den kalibrering der er brugt i Flatpanel.dk's anmeldelse af 5090H'en?
Læste et eller andet sted at det var en god idé ved ny købt FladTV at køre i strømbesparelsesmode eller ved lavt lys og kontrast i de første 200 timer for at skåne skærmen imod vandmærke eller noget i den stil?
Og når alt er indstillet, så skal jeg se hele min dvd filmsamling igen, se bluray film og spille Playstation og Xbox360.
Jeg har uhyre svært ved at holde drengerøven under kontrol pt. 
Jeg tænkt mig at bruge den kalibrering der er brugt i Flatpanel.dk's anmeldelse af 5090H'en?
Læste et eller andet sted at det var en god idé ved ny købt FladTV at køre i strømbesparelsesmode eller ved lavt lys og kontrast i de første 200 timer for at skåne skærmen imod vandmærke eller noget i den stil?
Og når alt er indstillet, så skal jeg se hele min dvd filmsamling igen, se bluray film og spille Playstation og Xbox360.
04 feb 2009, 21:51
Der er lidt om break in her:
DVD til at hjælpe med "break in" af plasma TV, for at hindre problemer med indbrænding der er størst risiko for indenfor de første 200 timers brug.
Hent den her:
http://www.recordere.dk/download/
Bruger du denne i ca 24 timer, burde det efterfølgende ikke være nødvendig at skrue ned for kontrasten.
Ellers kig lidt rundt på nettet og brug andres erfarringer
DVD til at hjælpe med "break in" af plasma TV, for at hindre problemer med indbrænding der er størst risiko for indenfor de første 200 timers brug.
Hent den her:
http://www.recordere.dk/download/
Bruger du denne i ca 24 timer, burde det efterfølgende ikke være nødvendig at skrue ned for kontrasten.
Ellers kig lidt rundt på nettet og brug andres erfarringer
TV Samsung 65ES8005
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto