Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
Min fætter står og skal købe en nyt 32" fladskærm og har fået af flere anbefalet Sony Bravia KDL-32W4000 som bedste køb (fås i Bilka i denne uge til 6000 kr. og mange andre steder til 7000 kr.).

Spørgsmålet er om der er noget nyt på vej ligesom Panasonic er ved at udskifte hele programmet og evt. andre 32" fladskærme man bør have med i tankerne?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, det er der, men det bør dog bemærkes, at W4000 er en ældre model. Den er allerede ersatttet af W4500, som jeg synes er en forbedring i forhold til W4000, hvilken jeg ikke er helt overbevist af.

Der kommer en ny W5500 serie i marts/april. Der kommer mere om de nye Sony modeller på forsiden af Flatpanels.dk senere denne uge.

Må skærmen ikke blive større end 32"?
Af SuperKlaus
Er det ikke generelt at 32" blivere mindre og mindre repræsenteret i nye serier ?

Har selv lige købt 32W4000, og kiggede da også på W4500 men den fåes kun fra 40" og op.

.. og så er prisen jo altid en faktor, hvis jeg ikke havde et prisloft så havde jeg købt anderledes :)
Af thg
Nej. Max. 32" da han sidder under 2 m. fra skærmen på et værelse!

Kravene er sådan set bare bedste 32" til 5000-6500 kr. (7000 kr. kan han måske overtales til).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
SuperKlaus: Jo det er en generel tendens, at Tv'ene først starter fra omkring 40/42 tommer i dag - hvert fald de bedre serier. Det er lidt en skam.

thg:
Indenfor 32 tommer bliver udvalget reduceret, men W4000 er en af de bedre.

Alternativerne hedder i min mening LG PG6000 (den er anmeldt her på siden): http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=472952
Eller Samsung 6-serie: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=466252
Af thg
Jeg var i Fona forleden og se et Sony 32" W4000 (til 7000 kr.) ved siden af et Samsung 32" i 7-serien (til 9000 kr.) og jeg må sige at Samsung'en virkelig skuffede mig meget! DR logoet oppe i hjørnet stod med en del slør og uskarphed på Samsung'en og det stod helt skarpt på Sony'en...

Men de nye 2009 modeller fra Sony i 32" vil da helt sikkert starte noget højere end 7000 kr.?
Af Kratz
Jeg vil nu også sige, gå efter 32W4000 da W4500 ikke er tilgængelig i denne skærmstørrelse.
Af lennon
thg skrev:Jeg var i Fona forleden og se et Sony 32" W4000 (til 7000 kr.) ved siden af et Samsung 32" i 7-serien (til 9000 kr.) og jeg må sige at Samsung'en virkelig skuffede mig meget! DR logoet oppe i hjørnet stod med en del slør og uskarphed på Samsung'en og det stod helt skarpt på Sony'en...

Men de nye 2009 modeller fra Sony i 32" vil da helt sikkert starte noget højere end 7000 kr.?
Som udgangspunkt kan i bruge en sammenligning i Fona til absolut NUL.Ydelsen på TV´ene er ekstrem afhængig af signal og indstillinger. Og ingen af delene kan forventes at være bare i nærheden af optimal i Fona, Giganten osv .
Af LencoTB
Jeg har så læst andre steder at Sony BRAVIA KDL-32XBR9 måske får Bravia 3 Engine ligesom de andre modeller har det. Men det er lidt uvist endnu. Hvis den får det så vil jeg måske vente med at købe W4000.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
JKay skrev:Jeg kan ikke finde noget om SONY W5500, men her står en del om de nye modeller der kommer:
http://www.i4u.com/article22592.html
Os europæere kan desværre ikke bruge denne line-up fra Sony, da den blot er rettet mod det amerikanske marked. XBR modellen har aldrig været introduceret herhjemme.

Men der kommer mere information om de europæiske modeller her på siden. Blandt andet om en ny W, Z, S og V serie.
Af JKay
XBR er X serien. Og de har muligvis et lidt andet nummer men ellers synes jeg godt vi kan se hvad der kommer, for specifikationerne passer meget godt. Dvs X serien får 200 Hz, Internet video og DLNA nu også med video support.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det bliver anderledes med disse modeller. XBR kommer til at være Z, men specifikationerne er samtidig ændret. Designmæssigt forlyder det dog, at XBR9 serien bliver identisk, når den føres over i en europæisk model.