Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Micron
Hej folkens,
nu har jeg besluttet mig for der skal et nyt tv til i stuen, da den jeg har nu efterhånden snart runder sig de 8-9 år, og en fladskærm ser også lidt bedre ud.
Jeg har kigget rundt på nettet og kigget på forskellige tv, og vil helt klart have et ordentlig tv da det gerne skulle holde de næste par år. Jeg har kigget på diverse sony, samsung og LG fjernsyn og må sige jeg helt klart hælder til LG siden, da jeg synes de på design delen er klart overlegne, men problemet er så at jeg ikke ligefrem er nogen geni på dette område, og derfor må søge lidt hjælp. Det skal desuden siges jeg er studerende i et par år endnu, hvilket også gør at jeg må sætte et loft på omkring 5000,-. Og størrelsen skal være 32".
For det første kan jeg ikke helt finde ud af det her med mpeg2 og mpeg4, hvor vigtigt det er at selve tv'et kan tage mpeg4, eller om det er tilstrækkeligt at anskaffe en seperat tuner (synes det var hvad jeg kunne komme frem til man kunne?) når det rent faktisk kommer i brug. For god ordens skyld skal det siges jeg i dag har Viasat gennem parabol.

Jeg har kigget meget på tv hos tyske forhandlere og har blandt andre fundet dette her: http://www.passiontec.de/_fenster.php?a ... 7500ac6e0a som umiddelbart for mig virker som et ret godt tv til meget få penge, og de desuden leverer til Danmark.

Er dette et dårligt køb eller hvordan ser det ud?
Af J2NK
Modtager du satellit-tv finder du ikke mange tv med indbygget DVB-S/S2(digital satellit modtager) og kommer nok til at få brug for en separat tuner alligevel.

Visse TV har indbyggede tunere, DVB-T er udbredt, og DVB-C lidt mindre så, DVB-T er til det trådløse signal fra diverse master, og når boxer ruller ind skal man bruge en MPEG-4 DVB-T tuner for at se det.
DVB-C(Kabelsignalet) kan man også bruge ekstern boks til.

Køb efter hvad du gerne vil have, hvis du finder et TV du gerne vil have, men det er generelt forslået at købe en Dansk vare fra en Dansk butik pga. problemer med at få den repareret i udlandet(forsendelsesomkostninger, av).

Sony's nye serie(w4000/4500, v4500) er godt modtaget, men de fleste har indbyggede tunere som giver en højere pris.

Kan ikke finde mange bedømmelser af TVet(det er en meget ny model), men det ligner en FullHD lg6000 http://www.pricerunner.dk/pe/2-1080850/ ... t-Anmeldel ser plus bedre responstid og mere farvedybde.
Af Micron
Mange tak for svaret,
så hvis jeg har forstået det korrekt, betyder den indbyggede tuner i tv'et ikke noget, da jeg modtager tv via parabol (kan ikke få kabel tv hvor jeg bor)? Når Boxer så kommer på banen, så vil det være muligt via ekstern tuner at benytte sig af mpeg4? Altså fx en eller anden type tv boks?

Har også selv haft meget svært ved at finde anmeldelser på 5700 modellen, men det skyldes nok også at den ikke forhandles i danmark.

Så hvis jeg beslutter mig for at købe sådan LG5700, burde det ikke skabe problemer som ikke kan løses via en ekstern boks når boxer kommer på banen med mpeg4?

På forhånd mange tak for hjælpen
Af Micron
Mange tak for svaret yakken,
den artikel du henviste til beskrev emnet rigtig godt.