Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomasbk
hey.. jeg købte mig dette tv for en uge siden.. jeg lå og så noget dvd, som jeg fald i søvn til, og tv'et stod og viste menuen i nogle timer. Efter jeg slukkede den, var billedet brændt i panelet :/// Er der noget man kan gøre mod det?

Mvh

Thomas
Af sketchpad
Medmindre du definerer "nogle timer" som 48-100 timer....

...så vil det forsvinde af sig selv ved alm. tv brug.
OG jeg håber inderlig du har reduceret dit tv's kontrast
OG sat det i strømspare mode de første 200 timer, right?
No? Fyfy! Det skal du gøre som ny plasmabruger, ellers kan
du rent faktisk risikere burn in, følger du de regler
er der ikke noget problem...kan du se at komme igang ;)
Af thomasbk
nej det var rent faktisk kun en 3-4 timer efter, men jeg har kørt en pauseskærms dvd i 4 timer. jeg kan ikke se noget , overhovedet. troede lige jeg havde smadret mit helt nye tv. og nej, selvfølgelig havde jeg ikke ændret det :p det bliver gjort med det samme!
Af sketchpad
Bare rolig, følg proceduren som Yakken henviser til.

Og hvis det havde lykkedes dig at "smadre" dit tv på det
vis i løbet af 4 timer ville INGEN købe Plasma, og der
ville blive ramaskrig blandt forbrugerne så ...der skal
**MEGET** mere til.

8)
Af red_martians
Du har helt sikkert bare fået image-retention, som er noget helt andet end burn-in. Men det ser ens ud.
image-retention er en overpåvirkning af fosforen i cellerne, så de stadig står og lyser, et lille stykke tid efter.
Burn-in er at fosforen faktisk er brugt mere nogle steder end andre. Der er ingen sammenhæng. Burn-in er slid, det er image-retention ikke, og det er med 99% sikkerhed der sidste du har oplevet.
En panasonicskærm har en halveringstid på 100000timer, dvs. at for at lysstyrken er halveret (også per pixel) skal den stå 24/7 i ca. 10år.
Af praun
jeg stjæler lige tråsen et øjebli.

jeg har købt et panasonic pz80 som jeg er rigtig godt tilfreds med. jeg har kørt mrd alt på halv styrke i en uge nu. men det der strømspare funktion hvor finder jeg den?? eller findes den kun på pz85??
Af JepperDepper
Så er det min tur til at stjæle tråden. Er der ikke en tråd herinde til dem, som lige har købt et tv, og spørger om indstillinger og diverse. Har brugt søgefunktionen men finder ikke lige noget.

Jeg har købt et Panasonic PZ85.
Af GhettoBird
Hej,

Det ser ud til at linket er dødt. Kan ikke finde testen/indstillingerne selv. Nogen der har et nyt link?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, der var bare kommet et "quote" med i enden. Jeg har rettet det så linket skulle virke nu.