Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skoumand
Som svar på spørgsmålet om skærmen kan håndtere pc-signal på HDMI indgangen:
kthomsen skrev:Det kan du sagtens.
Se den officielle PX80 tråd, bl.a. der er det beskrevet. Se side 9 (ikke pigen):
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... &start=160
Jeg har købt et DVI-HDMI kabel, som jeg har tilsluttet HDMI1 porten på PX80'eren, men skærmen insisterer på at beskære billedet fra computeren. Jeg har prøvet alle mulige opløsninger uden held. Lige meget hvad jeg gør, mangler der et par centimeter ved samtlige kanter. Aspect funktionen på tv'et er heller ikke til megen hjælp.

Hvad gør jeg forkert?
Brugeravatar
Af kthomsen
Sæt opløsning til 1024X768 ved 60Hz på PC og på Tvet prøv at slå Overscan fra i indstillingerne.
Af Skoumand
kthomsen skrev:Sæt opløsning til 1024X768 ved 60Hz på PC og på Tvet prøv at slå Overscan fra i indstillingerne.
Jeg kan godt finde Overscan i brugsvejledningen (på CD), men menuen "indstillinger" på TV'et indeholder ikke nær så mange punkter som beskrevet. Overscan mangler..?

EDIT: Overscan findes kun på TV delen af apparatet. AV menuen er væsentligt anderledes.

Jeg har stadig ikke løst problemet :-(
Brugeravatar
Af kthomsen
Jeg bruger desværre selv VGA, så har ikke leget med DVI-HDMI før, men det må kunne lade sig gøre at slå overscan fra på TV eller slå overscan fra eller underscan til på grafikkortet.

Nogen andre herinde der kan hjælpe Skoumand?
Af Skoumand
Snux, du er inde på noget af det rigtige, men nvidia har åbenbart store problemer på dette område...

Efter en del rescearch på nettet har jeg downloaded den nyeste version af Forceware, som er noget driver software til Geforce kortene. Dette har givet mig mulighed for at "resize" billedet på tv'et, men selv med et billede der er skrumpet ind med sorte rammer omkring, klipper den stadig kanterne af.

Er der nogen som har erfaring med dette i forbindelse med et Geforce 8800GT?
Af tewic
Lige en notits til folk der kigger efter 37" udgaven.

El-Giganten har tilbud på 37" PX80 for 4499 kr i denne uge.
Af Skoumand
tewic skrev:Lige en notits til folk der kigger efter 37" udgaven.

El-Giganten har tilbud på 37" PX80 for 4499 kr i denne uge.
Den koster det dobbelte... For 4449kr,- får du en PX8EA.