Log ind med sociale netværk
17 jan 2009, 20:01
Hej igen.
Så har jeg fået mig sat lidt mere ind i sagerne vdr. plasma. Jeg må indrømme at jeg er lidt bekymmeret for Burn-in.
Jeg har ret direkte spurgt min kæreste om hun ville kunne huske at slukke TV'et i stedet for at sætte det på pause, hvis vores datter græder eller telefonen ringer. Det kan hun ikke garrentere (bedre at sprøge nu end ærge sig senere).
Så mine spørgsmål er (i denne omgang):
1. Hvor følsomt er et 37" PX80 overfor Burn-in, dvs. hvor længe kan de stå med f.eks. en film på still, eller et DVD startbillede (med fast tekst)?
2. Hvis jeg skal kigge LCD, hvilke modeller kan anefales (prisloft omkring 7500.-)?
Mvh. Dennis
NB. Jeg har læst denne udemærkede artikkel omkring emnet
EDIT: Jeg vil også gerne høre om der er nogle 32" alternativer, hvis det skal være LCD.
Så har jeg fået mig sat lidt mere ind i sagerne vdr. plasma. Jeg må indrømme at jeg er lidt bekymmeret for Burn-in.
Jeg har ret direkte spurgt min kæreste om hun ville kunne huske at slukke TV'et i stedet for at sætte det på pause, hvis vores datter græder eller telefonen ringer. Det kan hun ikke garrentere (bedre at sprøge nu end ærge sig senere).
Så mine spørgsmål er (i denne omgang):
1. Hvor følsomt er et 37" PX80 overfor Burn-in, dvs. hvor længe kan de stå med f.eks. en film på still, eller et DVD startbillede (med fast tekst)?
2. Hvis jeg skal kigge LCD, hvilke modeller kan anefales (prisloft omkring 7500.-)?
Mvh. Dennis
NB. Jeg har læst denne udemærkede artikkel omkring emnet
EDIT: Jeg vil også gerne høre om der er nogle 32" alternativer, hvis det skal være LCD.
17 jan 2009, 21:07
Der findes en del indlæg der kan give dig en indikation af hvor svært det er at skabe rigtig burn-in. Det er ikke noget du bør bekymre dig om, med mindre du også ligger søvnløs over at dit CRT TV på samme måde kan få burn-in...
Med mindre din kæreste sætter DVD'en på pause og smutter på ferie med jeres datter, så sker der ikke noget. Jeg har endnu ikke hørt om et PX80 med permanent burn-in.
Med mindre din kæreste sætter DVD'en på pause og smutter på ferie med jeres datter, så sker der ikke noget. Jeg har endnu ikke hørt om et PX80 med permanent burn-in.
17 jan 2009, 22:21
yakken skrev:Der findes en del indlæg der kan give dig en indikation af hvor svært det er at skabe rigtig burn-in. Det er ikke noget du bør bekymre dig om, med mindre du også ligger søvnløs over at dit CRT TV på samme måde kan få burn-in...Ok, så er jeg mere rolig, det ville være brandægerligt at få ødelagt et nyt TV på den konto...
17 jan 2009, 22:28
skærm ofte så ivrig fortæller, ville der ikke være solgt en eneste plasmaskærm bagefter.
Romulus skrev: Ok, så er jeg mere rolig, det ville være brandægerligt at få ødelagt et nyt TV på den konto......og... hvis det nu var så slemt som dem der ikke har Plasma
skærm ofte så ivrig fortæller, ville der ikke være solgt en eneste plasmaskærm bagefter.
18 jan 2009, 14:45
Jeg regner med at købe mit 37" PX80 hos enten Dustin Home eller GetMore, ud fra de tråde jeg kan finde her på forumet, vil det sansynligvis blive et parallel impoteret TV. Har det nogen betydning mht. f.eks. om den digitale tuner kan modtage dansk digitalt TV.
Jeg går ud fra at befinder butikken sig fysisk i Danmark, er det dansk købelov der gælder.
Er der nogen ide i at give ca. 1000.- kr mere for at købe den hos en dansk panasonic forhandler - har ikke lige linket, men der er en netbutik der reklamerer med at deres TV ikke er parallel import.
Jeg går ud fra at befinder butikken sig fysisk i Danmark, er det dansk købelov der gælder.
Er der nogen ide i at give ca. 1000.- kr mere for at købe den hos en dansk panasonic forhandler - har ikke lige linket, men der er en netbutik der reklamerer med at deres TV ikke er parallel import.
26 jan 2009, 12:20
hehe... Har ikke købt endnu. Jeg kan se at der er kommet spændende info på PPradios hjemmeside
[img]http://i116.photobucket.com/albums/o16/ ... ed-1-3.jpg[/img]Gad vide hvor meget dyrre de bliver ift. PX80'eren.
26 jan 2009, 12:22
Sammenlignet med PX80erens nuværende pris, så vil de nok være væsentlig dyrere. PX80 kostede jo også omkring 12.000 kr. da den blev lanceret i sin tid.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto