Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmusapt
Nu er det computerskærmen der skal udskiftes eller skal vi nærmere sige opgraderes :D... skal bruge 2 skærme.. den ene skærm skal være til at spille spil og leje med photoshop osv.. en flot skærm som også kan klare et flot grafisk billed.. har 2x GTX 280 så skal være en rigtig dejlig og flot skærm :D...
derudover skal jeg bruge en mere som skal kunne klare msn,skype osv så jeg kan lave begge dele samtidig.. det skal sættes op som en dual-screen.. dog skal den skærm til msn og skype ikke være så god..
de 2 skærme må gerne ligne hinanden lidt i design så det ikke kommer til at se alt for dumt ud :D..
Er åben for ideer da jeg ikke aner hvad man skal vælge af skærme til en computer.. om det fungere som plasma/lcd skærme eller hvordan og hvorledes :).. skærmene skal max være 24" hver

Håber nogen kan hjælpe og komme med bud.. prisen på de 2 skærme til sammen skal max ligge på 6k kr.. og gerne under hvis det er muligt :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Billige kvalitetsskærme til at redigere grafik på er desværre svagt repræsenteret på markedet. Et bud på en prisstærk model kunne være den HP vi netop har anmeldt, nemlig HP LP2475W. Prisen efterlader dog ikke ret meger rum til en ekstra skærm og slet ikke hvis den skal være nogenlunde magen til rent udseendesmæssigt.

En sekundær billig 24" kunne findes på denne liste:
http://edbpriser.dk/Products/Listproduc ... Submit.y=0
Af Rasmusapt
altid dejligt med respons og så at dig yakken som altid er på pletten til at hjælpe :D

Lige pt har jeg en synmaster 931BF(samsung skærm).. som har været sådan nogenlunde dog uden fejl af nogen slags.. herligt!..
Skal siges at jeg på ingen måde er grafikker af nogen høj klasse :D.. og derfor skal skærmen for det meste bruges til at spille spil og se lidt film.. så den ene skærm(den dyre) skal hovedsaglig være en gamerskærm, af så høj klasse som muligt.. skærmen skal ikke være 24" må gerne være mindre bare ikke under de 20" :D.. den anden skærm skal bare være en flot designet skærm som måske har lidt crystal clear billed over sig og et flot design :D.. som sagt skal det bruges som 2. screen :D.. til lidt msn osv når jeg er igang med at spille på min 1. screen :D

/rasmusapt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor så ikke slå to fluer med ét smæk og tage 2 22" skærme, der begge har et lækkert design og kan bruges til spil (den ene behøver vel ikke være direkte elendig blot fordi der skal køre MSN på den ;) ).

Jeg har for et par minutter eller 10 siden smidt en række links til 22" skærme i en anden tråd, hvor blandt andet HP W2228h nævnes. Denne skærm har netop "crystal clear" coating og er samtidigt hurtig nok til at spille på. Den fås også i en 25" version med samme design, så skulle du blive helt vild, så kan købet af både en 22" og en 25" gøres indenfor dit budget.
http://www.edbpriser.dk/Products/Compar ... cts=479219
Af Rasmusapt
Vi kan hurtigt blive enige om det er flotte skærme :D... dog ser jeg helst at min gamer skærm har en responstid på 2 ms da min nuværende skærm( ca. 2 år gammel) har dette og den gav jeg 2,5k for dog er det ikke en crystal clear skærm og heller ikke widescreen :D og den er vist nok kun 19" :)

Hvad har du stående på dit bord yakken har jo spurgt om mange tid gennem tiden og du kender dit kram inden for alt hvad der hedder skærme det tager jeg hatten af for :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... mine egne skærme står i min signatur. Jeg spiller ikke rigtigt på dem og når jeg endelig gør, så er det på 2407WFP modellen.

Hvis du kigger i den anden tråd jeg talte om herinde, så kan du få andre bud på 22" modeller, der også kan bruges til at spille på.