Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Danni
Hejsa Flatpanels.dk :D

Kunne godt tænke mig lidt prof hjælp, til køb af nyt tv. Jeg har squ lidt svært ved og finde ud af hvad jeg lige har brug for, og hvad der overhovedet er nødvendigt. Har læst masser her på siden, men er stadig meget i tvivl. Jeg har pt et zepto A42, og det er jeg bare ikke tilfreds med mere.

Det jeg søger er et TV i 50" eller der omkring, ikke mindre..

Skal bruges hovedsageligt til film via mit mediacenter, som består af en Shuttle SG33G5M med HDMI out. Med Blueray drev. og lidt H.264 ".mkv" og self dvd'er osv. Der sniger så da osse nogle tv-kanaler ind en gang i mellem :D

Skal osse bruge til lidt console "Wii/Ps3"

Har kabeltv "Yousee"

Sidder ca 4 meter fra mit nuværende tv, hvor det nye osse skal hænge.

Jeg troede jo at LCD var vejen frem, men det er det åbenbart ikke alligevel ?

Max pris omkring 15,000,- DDK

MVH Danni.
Af dk_akj
Vi har et LG 50PG7000 og er MEGET godt tilfredse. Billedet er godt og designet er også i top.

På hifipriser.dk kan du finde det til 12K, lidt billigere i .SE og .DE

Mvh
Anders
Af Danni
dk_akj skrev:Vi har et LG 50PG7000 og er MEGET godt tilfredse. Billedet er godt og designet er også i top.

På hifipriser.dk kan du finde det til 12K, lidt billigere i .SE og .DE

Mvh
Anders
Takker det prøver jeg da lige og tjekke ud .
Af cannavaro
Hvis du ikke har noget imod at handle i Sverige, kan du få et Pioneer PDP-LX5090 til lidt over 15000 Kr. Det bedste Tv på markedet, og væsentligt billigere end i Danmark. Modellen skulle være fuldstændig identisk, i forhold til en dansk model. Modellen er lillebror til PDP-LX5090H, som har lidt flere features og funktioner, men billedet er det samme. Pioneer skulle tilbyde den samme service, dvs blandt andet onsite-garanti, selvom varen er købt i Sverige.

Medmindre du vil have indbyggede tuner til Yousee, som Lg kan tilbyde, så er Pioneer på alle punkter et bedre Tv. Dog følger der hverken beslag, fod eller højtalere med til sådan et fjernsyn.

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/t ... y=11,67,69
Af Danni
cannavaro skrev:Hvis du ikke har noget imod at handle i Sverige, kan du få et Pioneer PDP-LX5090 til lidt over 15000 Kr. Det bedste Tv på markedet, og væsentligt billigere end i Danmark. Modellen skulle være fuldstændig identisk, i forhold til en dansk model. Modellen er lillebror til PDP-LX5090H, som har lidt flere features og funktioner, men billedet er det samme. Pioneer skulle tilbyde den samme service, dvs blandt andet onsite-garanti, selvom varen er købt i Sverige.

Medmindre du vil have indbyggede tuner til Yousee, som Lg kan tilbyde, så er Pioneer på alle punkter et bedre Tv. Dog følger der hverken beslag, fod eller højtalere med til sådan et fjernsyn.

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/t ... y=11,67,69
Ser ud til og være et MEGET fint TV. Jeg spørg sikkert dumt, men vil virkelig kunne se den store forskel i forhold til den LG. Da jeg dog synes at det Pioneer's design er lidt kedeligt, men sårn ser de åbenbart ud :F
Af Nick_S
Pioneer's design kedeligt? Fy! :p

De fleste almindelige mennesker har intet problem med at se forskel de to skærme imellem. Selvom LG'en er en god skærm med et rigtig godt billede, er Pioneer bare øverst på tronen. Og når du ligger i det leje vil det være synd ikke lige at give det sidste for at få det bedste på markedet.
Så kan du evt senere hen få kalibreret din skærm (indstillet den korrekt af en professionel). Og derefter kan du vide dig sikker på at du er så nær det perfekte billede som en almindelig dødelig (med tilsvarende pengepung), kan komme.

Pioneer skærmen er det hele værd.
Og ikke kun for entusiasterne :)
Af dk_akj
Nick_S skrev:Pioneer's design kedeligt? Fy! :p
Ja, fy fy, der er jo nærmest ikke tale om design, det er jo bare en sort kasse med en lidt mere sort ramme.....

Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg melder mig i koret - LX5090 er det bedste TV til under 20.000 kr. uanset hvad du ser på. Husk dog på at der ikke er højttalere eller fod/vægbeslag med i denne pris. Disse ting skal købes ved siden af, men i Sverige kan højttaleren fås til små 1000 kr. og foden ligeså. Herhjemme koster disse ting 500 kr. ekstra pr. del.
Af dk_akj
Danni skrev:Max pris omkring 15,000,- DDK
MVH Danni.
Pioneer + fod + højtaler ryger i 17K (dkk)
Et 50PG7000 koster 11K eller 35% mindre end Pioneer 5090
Begge hos fyndsborsen.

Nøjagtigt det samme regnestykke lavede jeg da jeg købte tv, jeg så begge og min konklusion var at et 5090 ikke var 6000 kr bedre.

Mvh
Anders
Af Danni
Mange tak for alle svarene...
dk_akj skrev:
Danni skrev:Max pris omkring 15,000,- DDK
MVH Danni.
Pioneer + fod + højtaler ryger i 17K (dkk)
Et 50PG7000 koster 11K eller 35% mindre end Pioneer 5090
Begge hos fyndsborsen.

Nøjagtigt det samme regnestykke lavede jeg da jeg købte tv, jeg så begge og min konklusion var at et 5090 ikke var 6000 kr bedre.

Mvh
Anders
Jamen det var osse lidt det jeg tænkte, er de sidste 6000kr giet godt ud. :D Den skal vist lige vendes lidt opppe i hovedet, men vis der er andre skræme jeg osse skal kigge på høre jeg gerne om der ... mange tak for hjælpen ind til nu.

mvh Danni
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo i høj grad en individuel prioriteringssag. Personligt vil jeg godt give 6.000 kr. mere for at få Pioneers model.
Af tma86
Som jeg skrev i en anden tråd kan man få Pioneer 5090H til 22600 SEK. inkl fragt, hvis man sender Fyndborsen en mail med et tilbuds forespørgsel.

Fik mit i onsdags for knap 16000 DDK.

Underhøjttaleren kan købes hos flatscreencenter.se for 700 ddk inkl fragt.
Af Danni
yakken skrev:Det er jo i høj grad en individuel prioriteringssag. Personligt vil jeg godt give 6.000 kr. mere for at få Pioneers model.
Ja det er det helt sikkert. Men igen vis man kigger på det her billede er forskellen da godt nok stor var ?

kortlink.dk/66cd
Af Danni
tma86 skrev:Som jeg skrev i en anden tråd kan man få Pioneer 5090H til 22600 SEK. inkl fragt, hvis man sender Fyndborsen en mail med et tilbuds forespørgsel.

Fik mit i onsdags for knap 16000 DDK.

Underhøjttaleren kan købes hos flatscreencenter.se for 700 ddk inkl fragt.
Okay ja det er ikke galt.. Skal dog ikke bruge "indbygged højtaler" da jeg har et fint lille DTS 5,1 højtaler set.