Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kornerup
Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en LG Flatron L1980Q... desværre har jeg lige opdaget en pixelfejl i nederste højre hjørne. Når jeg sætter skærmen til at være helt hvid kan den døde pixel ses som rød, og når jeg sætter skærmen til grøn ses den som sort :((
jeg ved at skærmen er dækket af LG's "Zero Bright Pixel fault warranty" men jeg ved så ikke om denne døde pixel går ind under det?
Ville være dejligt, hvis der var nogen der ved lidt mere om dette end jeg selv gør?? :o
Brugeravatar
Af yksa
hvis du købt den over nette kan du jo bare bruge de 14dages returret til at bytte den til en anden
Af Kornerup
ja det ved jeg godt :) men tror det er lidt nemere hvis jeg bare bruger Lg's service, hvis det altså er de dækker denne slags pixelfejl med deres "Zero Bright Pixel fault warranty".. :P

Men ellers tak for svaret :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu har jeg jo faktisk skrevet et helt afsnit her på siden, der handler om netop dette emne :) Der er endda en tabel der viser hvad der er lysende og hvad der er døde pixelfejl.
Side om pixelfejl

Hvis du har en rød farve på en sort baggrund er den blå og grønne pixel altid tændte. Det er faktisk et temmeligt sjældent fænomen. Så er spørgsmålet blot hvad LG definerer som en lys pixel. Hvis den skal lyse på sort baggrund, så er du dårligt stillet, idet din skærm jo godt kan vise sort men ikke hvid. Bright pixel antyder at der skal slippe lys igennem, hvilket ikke er tilfældet på et TN panel hvor lyset blokkeres når en pixel holder en konstant spænding...
Af Kornerup
så når jeg ser den som rød på en hvid baggrund, så må det vel være en konstant lysende pixels, altså en transistor der er død?
Af ctnex
Jeg har en LG 1932P som er omfattet af samme garanti.........

og med fuldstændig den samme type pixelfejl.

Forhandleren gik til infocare service med problemet, der sagde man at garantien kun dækkede såfremt man kunne se defekten på en sortbaggrund.

Den tyggede jeg lidt på.............og ringede herefter til LG Nordic..........

De gav mig nøjagtig samme svar som infocare, og gjorde mig opmærksom på at selv om skærmen er omfattet af Zero bright dot garanti accepteres op til 4 stk af denne type pixelfejl.

Altså med mindre fejlen kan erkendes mod en mørk baggrund dækker Zero Bright Dot garantien ikke!!

Mit råd.........Behold din skærm, du kan risikere den næste har endnu flere fejl, det er rent lotteri.

Casper
Af Kornerup
Hey Casper :)

Ja, har også beholdt min skærm. Jeg kontaktede selv Infocare og der fik jeg også at vide, at LG's garanti ikke dækker denne type fejl, så de ville ikke gøre mere ved det.
Og ja, det er et lotteri! Nu er jeg jo så "heldig" at den sidder i nederste højre hjørne, så man ligger ikke så meget mærke til den, når man først har accepteret den er der! hehe :) Ville ikke være godt hvis man fik en skærm med en der sad lige i midten :s

\\Kornerup
Af lance52
Hej

Jeg har ikke kunnet læse, om du har købt den online på nettet eller ved en forhandler i byen. Jeg er dog ikke i tvivl om, at jeg ville have returneret den samme dag og henvist til loven om at returnere den inden 14 dage. Du ved jo ikke, hvad der kan komme senere, når du allerede har fejl nu. Derfor har jeg købt alle de skærme til dem, jeg laver computer for over nettet for en sikkerheds skyld, og så køber jeg altid Samsung. Dem har jeg aldrig haft en pixelfejl på endnu. Hilsen E.C.
Af Kornerup
ja, jeg købte den over nettet... Men vil jo gerne have denne LG skærm så valgte at beholde den.. Kunne jo ske, at den jeg fik i stedet også havde en pixelfejl, som måske sad et meget mere irriterende sted.. Har vænnet mig til den er der, og så er det ikk så slemt...

\\Kornerup
Af ctnex
Man kan altid gøre brug af sine 14 dages returret, og det er der sikkert rigtig mange der gør.

Resultatet!!

Tjah....... chancen for at man får en af de skærme som er blevet returneret af andre kunder vil jo så være stigende, da forhandleren ikke kan få byttet skærmene.

Jeg prøvede det med viewsonic 922............ 3 bestillinger, hver gang en "ny" skærm. Alle med pixelfejl.

Prisen 3 x 150kr i fragt til postdk....... en masser unødvendigt besvær, og resultatet, ingen ny skærm :(

Casper
Af lance52
Hej

Af det ka nman så lære, at skulle jeg få en skærm med pixelfejl, vil den blive sendt retur med det samme og altså gøre brug af 14 dages retur retten. Derefter vil jeg betille den ved en anden internetshop. Så er jeg ikker på ikke at få den skærm en gang til. Viewsonic brugte jeg i "gamle dage" (crt), Da var de gode, men tft er der kun samsung, der kan finde ud af at lave perfekt.
Af kenneth molin
Perfekt vil jeg nu ikke sige - min Samsung 970p har en pixel fejl, der ikke var omfattet af pixel garantien. Jeg har hørt om flere, der har pixel fejl på deres samsung tft skærme - men det er da muligt, at det er værre på andre mærker indenfor tft skærme.