Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kristianc
Hej
Jeg har læst en del om LCD og Plasma de sidste par dage, da jeg skal til at investere i et fladskærms tv. Blandt andet her på siden anbefales der et 37" Panasonic plasma tv. Når jeg kigger på specifikationerne på det, så er det 32 cm dybt. Det er der jo ikke meget flad skærm over, når man så kigger på nogle LCD 37" på omkring 9 cm i dybden. Jeg har for sjov prøvet at tjekke specifikationer på andre mærker plasma tv i samme størrelse og det er også en del tykkere end tilsvarende LCD. Men de bliver så tyndere når tommerne stiger. Er det simpelhen pga plasma teknologien at når den skal presses ned i 32/37" så bliver skærmene tykkere??

Nu gør det ikke så meget i mit tilfælde for der skal skærmen ikke hænge på væggen, men jeg synes da det må være lidt underligt at hænge et tv med 32 cm i dybden på væggen!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prøv lige at tage et smut ud i en butik og se TVene i virkeligheden. Der skulle ikke være den store forskel på tykkelsen.

Det her er et Panasonic 37PX80
Billede

Og den her er LGs LG7000 serie (LCD)
Billede
Af Kristianc
Jeg fandt lige et andet sted hvor specifikationerne også stod. De 32 cm er med fod. Dvs det er foden der er 32 bred. Tv'et er omkring 9,7 cm bredt..
Sorry.