Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej flatpanels.dk.

Jeg købte igår en skærm fra fujitsu siemens (w19-1), og monterede denne med DVI og det hele. Det virkede bare i første forsøg, plug-and-play. Men bemærkede min driverversion var rimelig gammel (catalyst 5.8), og opdaterede den derefter med den seneste fra atis egen hjemmeside. Efter jeg genstartede er billedet bare sort fra DVI - der kommer intet signal ud, og inde i catalyst control panel er den bare disconnected.

Har forsøgt at 'nedgradere' min driver, men uden noget positivt resultat.

Hjælp hjælp hjælp :( - hilsen den grædende Rodael.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Har du prøvet tilslutte den D-SUB?

Umiddelbart lyder det noget underligt. Prøv en gang at tjek hvad frekvensen er indstillet til.

Har du en anden skærm tilsluttet samtidig?
Af Rodael
Rasmus Larsen skrev:Har du prøvet tilslutte den D-SUB?

Umiddelbart lyder det noget underligt. Prøv en gang at tjek hvad frekvensen er indstillet til.

Har du en anden skærm tilsluttet samtidig?
Den fungerer helt fint med D-SUB, men har erfaret mig at der skulle være noget kvalitet at hente ved den digitale port. Har prøvet at boote kun med DVI - der sker det samme. Der kommer heller ikke noget billed under startup.
Brugeravatar
Af azrael
I ATIs Catalyst Control Panel (nej, jeg rører ikke deres gumpetunge Control Center) er der under Options to indstillinger der har specifikt noget med DVI at gøre. Den første hedder på engelsk "Reduce DVI frequency on high-resolution displays" og den anden hedder "Alternate DVI operational mode". Måske kan de indstillinger bruges til noget?

Ellers kunne du prøve Driver Cleaner og rydde ud i den aktuelt installerede driver, for så at prøve at lægge den (eller en tidligere) ind igen.

Hilsen,
az
Af Rodael
Gav ingen forskel overhovedet :/. Men hvis jeg sætter en DVi -> D-sub converter på, kommer der signal igennem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der SKAL komme billede på DVI porten ved startup ellers er der en hardwarefejl. At du kan bruge en DVI->D-SUB konverter tyder på at det er i skærmens ende fejlen ligger.

Der er vel ikke en omskifter på selve skærmen du skal trykke på før det virker? På min 193P skal man holde powerknappen inde før den skifter mellem inputs.

Du har vel ikke en kammerat med DVI port i sin computer du kan prøve den på?
Af Rodael
Well, jeg pillede alle stikkene ud fra skærmen og lod den stå i 15mins (så den var mere eller mindre helt afladet), startede med at sætte DVi-kablet på (så kom der lys i stand-by knappen?), og så monterede jeg strømkablet. Nu kom der ellers gang i sagerne, windows opfattede skærmen med det samme =).

Ved ikke helt hvorfor, men kan kun konstatere at det virker nu - inde i windows. Der er ikke noget billede på under opstart.