Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ostseebad
Hej derude,

Jeg skal til at have nyt 32" tv til min lille stue, så valget står mellem Samsung LE-32A656 og Sony KDL-32W4000. Hvilket er at foretrække når jeg skal bruge det til kabeltv og vil tilslutte en HD/DVD optager?

Hvordan er lyden egentlig i Samsung, for gutten nede i HIFI-Klubben sagde den ikke var så god sammenlignet med Sony, da højtalerne sidder på bagsiden, hvor de på Sony sidder på undersiden?
Af Kratz
Efter min mening er billedet også bedre på 32W4000, som jeg mener er en af de bedste 32 tommer fjernsyn du kan finde!
Men den slags er jo i høj grad en smagssag, så jeg vil da foreslå du selv får syn for sagen, hvis du ikke allerede har set dem.
Af Sommer
Jeg tror at jeg vil gå så langt og sige at du på en 32" på et par meters afstand ikke vil bemærke om du har den ene eller den anden uden at de står ved siden af hinanden.

Personligt er jeg til Sony, og kan KLART anbefale W4000 serien. Men den Samsung du nævner er altså også lækker! Jeg ved til gengæld ikke om Samsung'en har DVB-C Mpeg 2/4 som Sony'en har, men igen, det er egentlig lidt ligegyldigt.

Måske skulle du bare vælge at tage den du bedst kan lide i designet? Uanset hvilken du vælger er jeg overbevist om at du bliver meget glad for den.
Af superficial
samsungen skulle ikke have mpeg4

der skal du have fat i 676 serien
Af Balloonatic
Jeg kan ikke sige noget om Sony TV'et, men jeg har selv det Samsung som du nævner, og det kan jeg sige er et rigtig godt TV. Men som sagt er det jo en smagssag. Lyden er ikke specielt god, men jeg har alligevel nogle ordentlige højtalere sat til. Der er ikke DVB-C eller Mpeg 4 tuner i. De store plusser er HD-gengivelsen (også PS3), PC-tilslutningen, menuerne og designet. Håber det kan hjælpe på en eller anden måde.
Af Ostseebad
Jeg tror så jeg satser på Sony, selvom min bedre halvdel bedre kan lide Samsung pga. designet (at man ikke kan se højtalerne). ;o)
Af Sommer
Ostseebad skrev:Jeg tror så jeg satser på Sony, selvom min bedre halvdel bedre kan lide Samsung pga. designet (at man ikke kan se højtalerne). ;o)
W4000's højtaler er fanme en fed detalje (i mine øjne). Så behold muffen på og gå forbi Interflora på hjemturen ;)

Held og lykke med skærmen!
Af Ostseebad
Det vil jeg gøre. Sig det med blomster. :)
Af RM
Klart samsung, billedet er i top, mindst samme kvalitet som sony'en, men samsungen er så meget mere lækkert at se på, sony'en ser i mine øjne ret rodet ud, og hvis du vælger en 32a676 så har den det hele, mpeg2 og 4, men er som de andre siger en smagssag.
Af Ostseebad
Hmm, de fleste andre siger ellers at Sony er det bedste valg.