Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop erhvervet mig et Panasonic PX80 42" og jeg har nu opdaget, at når jeg f.eks ser en fodboldkamp, så har det svært ved at bearbejde billedet når det er i bevægelse. Når det er uden bevægelse, så er banens grønne farve flot, men når kameraet går i bevægelse, så flimre/gnidre det grønne sammen og giver et grimt udtryk.

Er dette en indstilling der kan ændres på, eller er det 'blot' fjernsynet der ikke kan bearbejde en så stor flade af samme farve i bevægelse?

- RKK
Af Ponduus
Hvis du ser fodbold på tv3 eller tv3+, så er det derfor. De komprimerer deres signal så meget, at det går ud over kvaliteten.
Af RKK
Ponduus skrev:Hvis du ser fodbold på tv3 eller tv3+, så er det derfor. De komprimerer deres signal så meget, at det går ud over kvaliteten.
Det er på tv3 og tv3+, ja. Det er da et sørgeligt faktum. Bare mærkeligt når billedet er skønt når det ikke er i bevægelse. Men det er jo fint at få bekræftet, at det ikke er fjernsynet.
Brugeravatar
Af kthomsen
RKK skrev:
Ponduus skrev:Hvis du ser fodbold på tv3 eller tv3+, så er det derfor. De komprimerer deres signal så meget, at det går ud over kvaliteten.
Det er på tv3 og tv3+, ja. Det er da et sørgeligt faktum. Bare mærkeligt når billedet er skønt når det ikke er i bevægelse. Men det er jo fint at få bekræftet, at det ikke er fjernsynet.
Ja TV3 er noget værre bavl ved meget fodbold.
Du skulle se noget bold eller american football på en af HD-kanalerne.....WAUW!
Af martinlk
Jeg er enig med kommentarerne omkring TV3.

Prøv evt. at slukke for nogle af de funktioner der er i pictures-menuen. De er tiltænkt at forbedre billedet, men jeg synes ofte de gør det modsatte.
Brugeravatar
Af kthomsen
martinlk skrev:Jeg er enig med kommentarerne omkring TV3.

Prøv evt. at slukke for nogle af de funktioner der er i pictures-menuen. De er tiltænkt at forbedre billedet, men jeg synes ofte de gør det modsatte.
Ja brug evt. de indstillinger der bliver foreslået i PX80 testen her på flatpanels.dk. Det giver et rigtig godt billede generelt og du skal nok have en professionel kalibrering for at få et meget bedre billede, i min mening.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1213261291
Af Ponduus
kthomsen skrev: Ja TV3 er noget værre bavl ved meget fodbold.
Du skulle se noget bold eller american football på en af HD-kanalerne.....WAUW!
Kan huske i sommers, da jeg så fodbold på en HD kanal via Canal Digital. Det var sgu ren kærlighed!
Af stellahell
Ser du analogt eller digitalt signal? Analogt er jævnt sløjt, digitalt er noget bedre og HD er toppen af poppen.
Tilgengæld fatter jeg ikke helt hvorfor Kanal 5 HD sender spansk fodbold i 4:3 ? Generelt giver det vel ingen mening at sende HD materiale i 4:3 da alle HD tv er 16:9 :s Men det er vel noget med at udsendelserne/programmerne ikke sendes eller købes i 16:9...
Af Ponduus
stellahell skrev:Ser du analogt eller digitalt signal? Analogt er jævnt sløjt, digitalt er noget bedre og HD er toppen af poppen.
Tilgengæld fatter jeg ikke helt hvorfor Kanal 5 HD sender spansk fodbold i 4:3 ? Generelt giver det vel ingen mening at sende HD materiale i 4:3 da alle HD tv er 16:9 :s Men det er vel noget med at udsendelserne/programmerne ikke sendes eller købes i 16:9...
Jeg mener ikke, at alt der sendes på Kanal 5 HD faktisk er HD? Har den selv, og har været i tvivl flere gange.