Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skoumand skrev:Hej Yak,

mener du denne: http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... Specs=true

Den ender på A1CXXE istedet for A1FXXC/U, og er iøvrigt 12-1400 Kr. dyrere. Bemærk det fjerde sidste bogstav.

Hvad er problemet med at købe en der ikke er beregnet til det danske marked?
Ja, det er den model jeg mener. Med XXE modellen er du sikker på at DVB tunerne er beregnet til det danske marked og derfor fungerer korrekt. Desuden er modellen omfattet af Samsungs danske garanti, hvor du kan henvende dig til Samsung Danmark ved fejl.
Af Balloonatic
Et minus, som bliver beskrevet i anmeldelserne, er noget input lag - eksempelvis når man har tilsluttet PS3. Er der nogen, som har denne skærm og kan kommentere på det?
Af Balloonatic
yakken skrev:Du skal have den model der ender på xxe for at den er til det danske marked.
Jeg har skrevet en mail til fladskærmsshoppen for at høre hvilken model de har, og de svarede at de har EU-modellen. Kan den bruges så?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, hvis det er XXE modellen... XXE betegnes som den nordiske model og ikke EU modellen.
Af Balloonatic
yakken skrev:Ja, hvis det er XXE modellen... XXE betegnes som den nordiske model og ikke EU modellen.
Der står ikke rigtig noget varenummer, så jeg kan ikke se om det er XXE modellen. Men de skriver at det er EU-modellen; ikke den nordiske model. Så det betyder at TV-tuneren ikke vil virke her i DK eller hvad?
Af Skoumand
yakken skrev:Ja, hvis det er XXE modellen... XXE betegnes som den nordiske model og ikke EU modellen.
Hvis i ser linket til Samsung i min foregående post, kan i læse, at Samsung oplyser, at den nordiske model ender på: XEE

Og forvirringen er hermed total... :D
Af Balloonatic
Jeg tror sku jeg bestiller det TV her i aften. Så håber jeg sku det er godt.
Af Skoumand
Balloonatic skrev:Jeg tror sku jeg bestiller det TV her i aften. Så håber jeg sku det er godt.
Lad mig endelig vide hvad du synes om det, samt hvilken model du har valgt.
Af Balloonatic
Det skal jeg nok. Jeg ved ikke om varenummeret slutter på XXE, men jeg skrev til dem og de sagde at den ville virke fint her i landet. Så nu må jeg se.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skoumand skrev:Hvis i ser linket til Samsung i min foregående post, kan i læse, at Samsung oplyser, at den nordiske model ender på: XEE

Og forvirringen er hermed total... :D
Det skulle være en fejl i deres papirer. Sidste års modeller hed XEE og i år hedder de XXE. Super nemt at finde rundt i...
Brugeravatar
Af azrael
Jeg vil blot lige smide ind, at Sonys LCD-tv har fået en del ros for deres håndtering af pc-signaler (det er *ikke* en selvfølge at det virker smertefrit). Desværre skal du op i knap 6000 kroner for en 32" full HD model.
Af Balloonatic
Skoumand skrev:
Balloonatic skrev:Jeg tror sku jeg bestiller det TV her i aften. Så håber jeg sku det er godt.
Lad mig endelig vide hvad du synes om det, samt hvilken model du har valgt.
Jeg fik det så i dag, og må sige at jeg indtil videre er helt igennem tilfreds. En noget bedre kvalitet/billedkvalitet end mit tidligere LCD.