Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chabar
Hej

Jeg har set det live i expert, hvor det stod og spillede en HD film, og jeg har aldrig set noget lignende - billedet er helt utroligt skarpt, ja, jeg vil næsten kalde det 'overvirkeligt'. Det er som at stå og se på, mens skuespillerne indspiller scenerne for næsen af dig - helt utroligt.

Edit: Jeg har selv gået og set på mange af nye LED fjernsyn, da jeg står og gerne vil ha' købt TV. Har set Samsungs A796 og Philips 9803, og må sige der slet ikke er nogen konkurrence imellem dem. Jeg mangler pt. bare at se Sonys x4500 serie, før jeg bestemmer mig.
Senest rettet af Chabar 17 nov 2008, 22:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Undersøg hvad "sharpness" står til på skærmen. Philips har en tendens til at skruge meget højt op for sharpness (faktisk kan man ikke slukke helt for det på mange af deres modeller), hvilket ikke er et kompliment.

Se mere her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1225350000

Vï kan håbe på at vi får et eksemplar ind til test...
Af Holm86
Og hvad er så prisen på dette tv?? så man kan sammenligne med samsung?
Af thomit
Prisen her i Norge er på samme nivå som Pioneer 5090 - dvs. omkring 26.ooo - 27.ooo Nkr. - dette for 42 tommer. Noen Samsung 966 finner jeg ikke pris på, men en 46 tommer 956H, som også er LED, koster her 21.000 Nkr - på nettet.

Test av Samsung 956 kan du finne her: http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 106134.htm
Af lennon
thomit skrev:Her er en test til, for de som er interessert.
http://www.aftenposten.no/forbruker/dig ... 673143.ece[/u]
Meget spændende og tiltrængt LCD produkt. Ser afgjort ud som LED teknologien er vejen frem.

Men som forventet er dens billedperformance overall dog ikke på niveau m Pioneer
Af Kratz
Det lyder virkelig lovende! Det virker som et must see TV.
Men av for en pris man må op med :s
Af thomit
For meg er det et put-off med de meget begrensede innsynsvinkler, samt at det virker som om LED-grupperingen er litt grovkornet - man kan faktisk se hvilke LED's som er slått av eller ikke, i enkelte situasjoner. Kanskje neste generasjon LED TV gjør det bedre - men personlig ville jeg ikke velge denne fremfor f.eks. Pioneer 5090. Jeg har ikke sett den eller prøvet den, selvfølgelig, så det forbehold tar jeg.
Af Kratz
For meg er det et put-off med de meget begrensede innsynsvinkler
Det er sjovt nok det modsatte af hvad aktuelle anmelder beskrev :)
Jeg har heller ikke set TV'et selv, og tvivler ligesom du på den kan hamle op med LX5090. Men lovende lyder det altså stadig! Jeg bliver nød til at se den selv.
Af thomit
Kratz skrev:
For meg er det et put-off med de meget begrensede innsynsvinkler
Det er sjovt nok det modsatte af hvad aktuelle anmelder beskrev :)
Jeg har heller ikke set TV'et selv, og tvivler ligesom du på den kan hamle op med LX5090. Men lovende lyder det altså stadig! Jeg bliver nød til at se den selv.
Hm? Det med innsynsvinkelen ble da påpeket av anmelderen hos Aftenposten, og nevnt son noe av det mest negative med TV'en.
Af Kratz
Sorry, jeg var lidt uklar i min udmelding. Jeg refererede til anmeldesen hos TrustedReview. Har ikke læst den fra Aftenposten
Af Holm86
kan den fås nogle steder her i DK?? ellers hvornår kommer den til DK?