JSV skrev:Samsungens design syntes jeg er rigtigt fedt. Det er godt nok lidt pebret, men det overlever jeg nok. Er der nogen der har erfaringer med den. Er den de penge værd?.
Jeg har kun erfaringer med mit eget LE40A656 .
Som jeg har skrevet andet steds så tror jeg at det at se på fjernsyn er relativt subjektivt, og jeg tror også at det kommer meget an på hvad man hæfter sig ved.
Jeg siger ikke at hvert mærke har sine styrker og sine svagheder, for det kender jeg ikke nok til TV generelt til at kunne sige. Jeg
ved at visse (billige) mærker som oftest overhovedet ikke er værd at købe af enten den ene eller anden årsag og jeg
tror at mange mærker har hver sine styrker og sine svagheder, visse måske flere styrker og visse måske flere svagheder.
Når alt kommer til alt handler det jo i sidste ende om hvordan at
du og "
chefen" har det med det fjernsyn og det billede som at I kommer til at sidde og kigge på . Jeg tror at det er lidt lige som at diskutere biler og bilmærker......
Jeg syntes at mit Samsung LE40A656 har et flot billede, bevares jeg har ikke extrem erfaring, men jeg syntes at billedet er flot og skarpt og piner enhver detalje ud af det billede som man pumper ind i det - jeg er temmelig tilfreds med billedet - men det er jo også kun mig der skal kigge på det

- know what I mean ?
Jeg syntes at lyden på apparatet er acceptabel men ikke imponerende. Det forklarede jeg en mand fra Samsung - det
værdsatte han ikke at få afvide....

Nåh! - jeg vandrede så ned en dag og snakkede med en fyr i en forretning jeg før har "vekslet meninger med" og spurgte ham om hvad han syntes om lyden på hvad jeg havde peget på (sjovt nok pegede jeg på LE40A656

) han gav udtryk for nogenlunde samme mening som jeg - men tilføjede så mærkeligt nok i samme åndedrag at det var mere eller mindre generelt for de store fladskærme - og trak så også LG (tror jeg det var) frem og forklarede at
de på nogle modeller havde haft et samarbejde med "Mark Levinson" hvilket tilsyneladende skulle have gjort en forskel.....
Og her gik jeg så og troede at hvis man placerede et STORT fladskærms-TV på bordet så havde man en out-of-the-box hjemme-teater oplevelse - men sådan er det altså ikke. Hvis man vil ha' stor lyd og bulder og brag (og genere sine naboer hvis man bor i lejlighed) så skal man vist nok generelt have en surround forstærker på.
Min mening om Samsung's apparater er at de er flotte at se på (men jeg ville aldrig vælge på udseende alene), har et , taget i betragtning hvad det er, virkeligt godt og skarpt billede, de har en virkelig god "plug & play" installation - hvis man ikke lige har kommet til at trække antenne kablet ud af væggen som jeg havde, og de pynter gevaldigt i stuen.
Deres manual kanal sortering trænger til at blive pudset lidt af (det
værdsatte de heller ikke at få afvide....

) men det er trods alt kun efter installation. Deres apparater er eminente til PC-brug idet at de på D-sub (det 15 polede stik) kan synkronisere 60HZ,70HZ og 75HZ så skal man indstille sin PC så behøver man ikke nogen (anden) monitor.
Og så kører de med en i teorien VIRKELIGT GOD service, i praksis kan det en sjælden gang ske at en i organsitionen skal
Kick-startes, men jeg syntes at deres service og holdning fortjener at blive betegnet som over middel.
Alt i alt syntes jeg godt at jeg kan tillade mig at sige at deres apparater er værd at købe ud fra den betragtning at de er (sgu') sikkert lige gode som så meget andet.
Men derudover , når du nævner
Samsung LE46A966D1WXXE så får I mulighed for at få nogle af markedet's bedste og mest revulotienerende (når vi taler INDBYGGET i TV) teknologier med i form af "Content Library" (
se side 49 i den engelske manual) , "info Live" (
se side 56 i den engelske manual) og
gode "
DLNA" egenskaber. DLNA egenskaberne på denne model gør at I kan i princippet kan sætte et netværk op derhjemme hvor i har en router med en
DLNA kompatibel netværks-harddisk tilsluttet eller en
DLNA kompatibel router med en USB harddisk sluttet til og I kan så der fra sidde og afspille ikke alene billeder og lyd men også en række af VIDEO filer (
se side 40 i den engelske manual) . Manualen omtaler DLNA brug i forbindelse med PC men da DLNA er en udvidelse af
UPnP så kan jeg, uden at have afprøvet det, sige at der ikke burde være nogen problemer i at I gemmer jeres media filer fra alle hjemmets computere på/via ovennævnte DLNA kompatible udstyr og I burde så kunne bruge det fra fjernsynet uden at computerne er tændt når blot at at et sæt DLNA kompatibel router/harddisk er tilsluttet og tændt (I burde i teorien kunne smække en DLNA kompatibel netværks harddisk direkte på TV'et).
Når jeg skriver
burde og
i teorien er det fordi at DET SKAL MAN BARE KUNNE GØRE hvis udstyret er DLNA kompatibelt men hvis I vil have en endelig bekræftelse så skal i ha' fat i en hos Samsung's service der virkeligt har noget mellem ørerne eller er expert i teknikken . Det gælder forøvrigt også hvis I skal købe computer udstyr : igen I skal have fat i nogen/een der virkeligt har noget mellem ørerne eller er expert i teknikken (d.v.s. forstår DLNA og DLNA kompatibelt udstyr) .
Det skal lige siges at der altid er begrænsninger hvilke typer af media filer som DLNA kompatible enheder som f.eks.
Samsung LE46A966D1WXXE kan afspille , men disse begræsninger vil I kunne se i manualen.
Skulle der være ivrige læsere af denne tråd der ikke har et DLNA kompatibelt fjernsyn , eller hvis fjernsyn nok er DLNA kompatibelt men alligevel ikke kan afspille f.eks. video filer som
Samsung LE46A966D1WXXE kan , så fortvivl ikke, man kan meget nemt købe "Media extendere" (IKKE at forveksle med "Media Centre") som kan smækkes på netværk og derefter kobles til TV'et via en eller anden video indgang.
Dette D-link produkt er blot et eksempel , der findes andre modeller fra D-link og andre mærker af "media extendere" .
M.v.h.
Surf
Boy