Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NDJ
Hej

Jeg har fundet dette TV hos Pixmania. Det har tilsyneladende indbygget DVB-c tuner, er der nogen der kender denne model ? -Er det mon en PX80 generation II ?
Brugeravatar
Af azrael
Jeg kan ikke se, at tv'et skulle have andet end en DVB-T tuner (til jordbaserede signaler). Ligeledes bør du end ikke tænke på at handle hos Pixmania.
Brugeravatar
Af radiomand
PX81 model er beregnet til det franske marked.
Af thomit
radiomand skrev:PX81 model er beregnet til det franske marked.
Franske og norske, i det begge lande allerede har innført digital TV over antenne, med MPEG4 dekoding. PX81 har derfor DVB-T tuner med MPEG4 innebygget, der PX80 "kun" har MPEG2. Det finnes også en PX81B for det britiske marked.

Jeg har på det norske markedet sett en PS81, som er full HD og med DVB-C tuner...
Af NDJ
Hmmm..... Det er lidt langhåret det her.

Betyder det at, når Boxer begynder at sende på DVB-T nettet -så kan denne model modtage deres MPEG4 signaler, men at det ikke kan kode MPEG4 signaler fra Yousee der bruger DVB-C nettet.

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ingen garanti for at den MPEG4 DVB-T tuner der sidder i PX81 kan vise Boxers DVB-T kanaler i år 2012. Næste år (og indtil 2012) er det kun nødvendigt med MPEG2 dekodning og det kan en alm. PX80 sagtens klare.

Yousee benytter DVB-C og en sådan tuner har PX81 ikke.
Af NDJ
Tak for bistanden, jeg har fået svar på mine spørgsmål......