Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Har lige fået leveret mit nye plasma skærm købt på getmore.dk, da de var billigst.

Nu er det så jeg bliver i tvivl, når endelsen på modelnummeret ender på EA.

Har tidligere læst herinde at det skal hedde E eller EU for at passe til de danske standarder. På hjemmesiden stod der kun E i slutningen af modelnummeret. Jeg er selvfølgelig bange for at det er parallelimporteret.

Der følger Tysk, Fransk, Italiensk, Finsk, Norsk og Svensk brugervejledning med.

Er der nogen der kan give et hurtigt svar på dette, da jeg meget gerne hurtigst vil have pakket den ud? Eller i værste fald benytte mig af min 14 dages returret, hvis svaret er negativt.
Brugeravatar
Af Tue Holmgaard
Jeg har selv et TH-37PX80EA ... købt i Computer City til 5.499,- ... jeg fik at vide at det IKKE var p-importeret ... det iøvrigt snurer lystigt inde på min søns værelse med PS3 + analog tv fra vores antenneforening.

"... passe til de danske standarder" her er jeg ikke helt klar over problematikken ??? hvordan ville det opleves hvis TV'et IKKE passer til de danske standard'er ??? Hvad sker der så ???
Af 123479
Tak for svaret, Tue.

Ved nu heller ikke hvordan det opleves, hvis skærmen ikke passer til det danske marked, men ville bare være helt sikker.

Årsgaen til mit spørgsmål er, at Yakken skrev i tråden:"Hvorfor skal det være så svært", at "Modellen skal hedde E eller EU. Hvis der står andet, så er den ikke beregnet til det danske marked (heller ikke hvis det bare står U) PZ850 er heller ikke til det danske marked."

Spørgsmålet drejede sig godt nok om PZ-serien, men går ud fra det samme gælder for PX.

Ville dog stadig være rart, at få at vide, hvad EA betyder i forhold til E eller EU. Nogen der kan svare på det?
Af thomit
123479 skrev:Tak for svaret, Tue.

Ved nu heller ikke hvordan det opleves, hvis skærmen ikke passer til det danske marked, men ville bare være helt sikker.

Årsgaen til mit spørgsmål er, at Yakken skrev i tråden:"Hvorfor skal det være så svært", at "Modellen skal hedde E eller EU. Hvis der står andet, så er den ikke beregnet til det danske marked (heller ikke hvis det bare står U) PZ850 er heller ikke til det danske marked."

Spørgsmålet drejede sig godt nok om PZ-serien, men går ud fra det samme gælder for PX.

Ville dog stadig være rart, at få at vide, hvad EA betyder i forhold til E eller EU. Nogen der kan svare på det?

E eller EA = Europa/Skandinavia, B = Britain, U = USA, Canada.
I de tilfeller det ikke er oppgitt noen bokstav bakerst på modellbenevnelsen, er det ganske sikkert likevel snakk om en E eller EA modell. B og U har jeg ikke sett noen forhandler her i norden som fører.
E versus EA - det er usikkert hva forskjellen konkret består i, men EA dukket opp lenge etter at E var i handelen, så det er vel snakk om en liten oppgradering, men det betyr visstnok ingenting for bilde- eller lydkvaliteten.
Brugeravatar
Af radiomand
TH-37PX80EA er samme model som kan købes gannem Panasonic Danmark.

Alt hvad Getmore.dk sælger af Panasonic er Parallel importeret.

Forskellen fremkommer først når/hvis dit Panasonic tv bliver defekt.