Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Eizo EV2411W er den eneste jeg har fundet. Men den har ingen HDMI indgang. Den skulle være på markedet nu.

LED har store fordele: bedre billedkvalitet, meget lavt strømforbrug, meget lang levetid. Findes på mange bærbare.

Er der andre LEDkontorskærme på trapperne ? (med mindst 1200 i lodret opløsning.)[/b]
Af mhca
Lenovo L2440x. Kan ikke huske om den har HDMI eller DisplayPort.

Og Apple's skærme.

Er lige hvad jeg kan komme i tanke om.
Af BrunoB
Rasmus Larsen skrev:Specielt Apples nye skærm virker ret attraktiv. Jeg vil forsøge at se om jeg ikke kan få den ind til anmeldelse snart.
Spændende, spændende Rasmussen:-)
For indtil andre fabrikanter kombinerer denne teknologisk overlegne paneltype (S-IPS;-) med LED baggrundbelysning,
ser det ud til at Apple har spottet markedet suverænt. Hvis altså skærmen (også) kan bruges til gaming.
Hvis den kan det (og er til at betale) bliver den sgu nok revet væk.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De største problemer jeg ser med den model er:
- Glasfront = reflektioner
- Meget begrænset ergonomi
- Ingen mulighed for at skifte kabel hvis det går i stykker
- Apples elendige garanti
Af BrunoB
Ja OK da.
Havde glemt det med garantien.
For dette prob ville nok kuku få mig til at fravælge. Hvis denne skærm var aktuel for mig.
Brugeravatar
Af nightrhyme
I den forbindelse:

Nogen der har været i stand til at finde en DVI -> miniDP adapter ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er overbevist om at Apple selv lancerer en når skærmen kan købes i deres shop.
Af knekker
dvs at en dvi adapter muliggøre deres 24" LED Cinema Display forbindelse til en pc?

Synes nemlig ikke svaret står tydeligt nogen steder.

Noget helt andet er, med sådanne spicikationer, må den kunne hamle op med Eizo's noget dyre skærme, ikke sandt? for så er de 6-7000 kr godt givet ud, for en person som jeg der arbejder meget med grafik.
Senest rettet af knekker 10 nov 2008, 14:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, displayport stikket er reelt bare et DVI stik med en anden udformning. Så snart der sættes en adapter på, så har du præcis den samme funktionalitet som med DVI. Mange af Apples bærbare har også udelukkende haft displayport og disse fungerer også udmærket med alm. skærme med DVI input.

Det eneste der mangler er selve adapteren, som nok først kommer når skærmen er tilgængelig. Det ville være underligt hvis Apple ikke selv lancerer adapteren idet flere af deres egne maskiner heller ikke har displayport. At udelukke potentielle kunder blot pga. stædighed ang. forbindelsestyper virker ikke så logisk.
Af Niemi
Prisen er DKK6,599.00og de skriver at den ships in 7-10 business days

God pris / dårlig pris? Det er jo nok svært at vurdere når der ingen anmeldelser er af skærmen og ingen har prøvet den. (B

Yakken ang. kompatibilitet så siger arstechnica.com dette:
But you won't be using this new display with anything other than the new MacBooks Apple announced today. As Apple says, the 24" LED Cinema Display was made specifically for use with notebook computers, and is only compatible with machines that have a Mini Display Port. That eliminates virtually every computer on the market save Apple's new MacBook, MacBook Air, and MacBook Pro, though Steve Jobs says that Apple will be building the Mini Display Port into every product the company makes. In the meantime, the older displays are still available from the online Apple Store.
http://arstechnica.com/journals/apple.a ... -the-block

Herinde ser det også ud til at de mener at den nye LED skærm ikke kan benyttes med andet end Mini Display Port:

http://www.macobserver.com/article/2008/10/14.7.shtml

Om det er rigtigt ved jeg ikke, men surt er det da hvis det holder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder godt nok mystisk, at det ikke skulle være muligt at få en adapter. Der findes jo uroginale displayport->DVI adaptere, så jeg kan ikke se hvorfor der ikke skulle komme en omvendt adapter - eller hvorfor en sådan ikke skulle fungere.
Af Niemi
så jeg kan ikke se hvorfor der ikke skulle komme en omvendt adapter
Nej, det eneste var at Apple måske gerne ville have folk til at købe en computer med DisplayPort tilslutning, men det lyder usandsynligt da de så sigter efter et forsvindende lille nichemarked.

Jeg talte med Humac i Århus i dag, de forventer ikke at Apple er på vej med en adapter.
Af dikalup
Bare rolig, der skal nok findes en adaptor også fra Apple selv.
24" skærmen har netop erstattet 23" modellen som ikke længere kan købes hos Apple - Apple ville ikke erstatte en skærm med en som kun kunne bruges på deres bærbare.

Som Yakken også siger så er der intet teknisk i vejen for at konvertere displayport til DVI - Det er mere eller mindre bare en anden stikform, så det skal nok blive muligt at få en adaptor :)

Eneste problem med den nye skærm er den f*ndens glossy overflade - Den er som et spejl at sidde foran...Væsentligt slemmere end normale glossy skærme.