Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af flashman
Jeg står for at skulle købe fladskærm for første gang, og har lagt mig fast på både sony og 37 tommer.

Jeg vil dog helst have et 1080p, men det lader ikke til at kunne støves op via hifipriser.

Årsagen til at jeg er interesseret i 1080p er min PS3, hvor jeg ofte er relativt tæt på skærmen...

Kan nogen hjælpe med et forslag til tv (sony)?

Giver mit resonement med 1080p overhovedet mening - eller vil jeg være ligesågodt tjent med 1366x768?

(jeg er dertil tilknyttet stofa - hvis det har noget at sige for signalet...)

Mvh førstegangskøberen
Af fhebo
Nej desværre. Sonys Full HD starter ved 40".

Det bedste bud til prisen for en 37" Sony er pt. KDL-37V4500 til ca 6700 på Wupti. Efter sigende skulle det heller ikke gøre det store med mindre du har næsen helt op i skærmen (under 1 m) ...

Ellers skulle du måske alligevel tage en 40". Sony har KDL-40W4000 i full HD som står til 7.999 hos wupti:
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... pti1).html
Af flashman
Tak for svaret. Men 40" bliver det ikke. Overvejer endda at hoppe ned i 32"...

Risikerer jeg at billedet bliver "kornet" ved at købe det største 1366x768 de sætter på markedet? (læs 37")

/førstegangskøberen
Af Kratz
Nej, kornet bliver det under ingen omstændigheder!
FullHD begynder først for alvor at have betydning når du når op i 50 tommer eller mere. Ved 37 tommer vil jeg næsten garantere du ingen forskel vil se.

Husk på at FullHD kun er relevant hvis du afspiller blue-ray film. HD TV kører i hvad der svarer til HD ready. "Almindeligt" fjernsyn kører i endnu lavere opløsning selv ved digital signal.